Capital.ba

Duplo više žalbi potrošača u 2014.

27.01.2015. / 7:55

zagrebZAGREB, Hrvatsko Savjetovalište za zaštitu potrošača u prošloj godini primilo je skoro duplo više pritužbi potrošača nego u 2013. godini, a na porast broja građana koji su se smatrali oštećenima uticala je i kampanja o zaštiti potrošača koju je pokrenula Evropska komisija.

Tako je lani zabijleženo 5.219 pritužbi potrošača, dok je u 2013. njihov broj bio 2.866, preciziraju u Savjetovalištu.

Učestali kvarovi proizvoda u garantnom roku, nerazumno dugi periodi popravki, osporavanje nedostataka proizvoda od strane trgovaca, odnosno nemogućnost adekvatnog reklamiranja, samo su neke od situacija u kojima se potrošači smatraju oštećenima, piše Jutarnji list.

Značajan broj prijava odnosi se i na (ne)mogućnost povraćaja novca ili zamjene proizvoda, kao i na isticanje cijena i prodajnih uslova prilikom posebnih oblika prodaje, odnosno sniženja i rasprodaja.

Kako navodi list, na trgovačke usluge u 2013. primjedbe su imale 773 osobe, dok je u 2014. njihov broj iznosio 1.994.

Porast, doduše, ne toliki, vidljiv je i u sektoru javnih usluga. Tokom protekle godine pritužbe na njih imala je 1.991 osoba, a godinu ranije njih 1.668.

U Savjetovalištu ističu da se ljudi uglavnom žale na telekomunikacije, u tom segmentu bilo je 1.236 prigovora, najviše zbog nezadovoljstva kvalitetom usluga teleoperatora ili problema prilikom sklapanja ugovora na daljinu.

Poslije trgovaca i teleoperatera, treći na listi “omraženih” su distributeri električne energije, na koje su se lani požalila 323 potrošača.

Na pitanje novinara Jutarnjeg kako objašnjavaju trend porasta prijava i prigovora, iz Savjetovališta kažu da je uticaj imala informativna multimedijska kampanja o pravima potrošača koju je Evropska komisija pokrenula prije nekoliko mjeseci. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!