Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

    29. Jula 2025. — 14:53

    Kupovina zgrada među najvišim prioritetima Vlade Srpske

    29. Jula 2025. — 13:48

    Ministar iz medija dobija informacije o stanju u „Šumama“

    29. Jula 2025. — 12:31

    Radnici „Lutrije“ nezadovoljni jer nisu dobili regres

    29. Jula 2025. — 12:12
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Za pola godine ugovorene koncesije od 337 miliona KM

    26. Jula 2025. — 10:45

    Crna Gora pred novom arbitražom vrijednom 300 miliona dolara

    25. Jula 2025. — 14:24

    NIS zbog OFAC-a izabrao novog predsjednika i potpredsjednika odbora direktora

    25. Jula 2025. — 12:26

    Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

    29. Jula 2025. — 15:50

    Promet na Banjalučkoj berzi samo 245 KM

    28. Jula 2025. — 16:00

    Srpska ide u novo zaduženje obveznicama

    28. Jula 2025. — 09:59

    Pad dobiti banaka u FBIH

    27. Jula 2025. — 11:31

    Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

    29. Jula 2025. — 15:50

    Narodna banka Srbije planira povratak svih zlatnih rezervi

    25. Jula 2025. — 10:52

    Srpska najviše izvozila u Hrvatsku

    23. Jula 2025. — 08:09

    Klimatske katastrofe stvaraju “novu tržišnu realnost” za osiguravajuće kuće

    20. Jula 2025. — 13:10

    Na platformi “Temua” postoje nelegalni proizvodi

    29. Jula 2025. — 08:16

    Od septembra radne nedjelje za samostalne trgovce u FBiH

    24. Jula 2025. — 14:50

    Trgovački lanac u Hrvatskoj kažnjen jer je davao popuste

    23. Jula 2025. — 11:27

    Agencije za nadzor nad tržištem BiH: Upitna sigurnost proizvoda s Temu

    23. Jula 2025. — 11:15

    Srpsku za šest mjeseci posjetilo 238.899 turista

    29. Jula 2025. — 09:58

    Građani Srpske najviše ljetuju u Crnoj Gori i Hrvatskoj

    28. Jula 2025. — 09:50

    Već 250.000 posjeta na Panonskim jezerima

    27. Jula 2025. — 15:30

    Stranci za pet mjeseci u Crnoj Gori potrošili 16 miliona manje

    26. Jula 2025. — 12:20

    Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

    29. Jula 2025. — 14:53

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Andrić: Tona peleta od 360 do 450 KM

    29. Jula 2025. — 10:30

    Petrović: Godina izrazito hidrološki nepovoljna

    27. Jula 2025. — 12:20
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Američki startap tvrdi da može da pretvori živu u zlato

    28. Jula 2025. — 09:00

    Tesla izgubila milijarde dolara prodajom bitkoina

    25. Jula 2025. — 16:49

    Gdje živi najviše milionera u Srbiji?

    25. Jula 2025. — 08:01

    Kako je BlackRock postao finansijski gigant: Od 69 milijardi do 12,5 triliona dolara

    23. Jula 2025. — 09:41

    Evro tone nakon trgovinskog sporazuma s Amerikom

    29. Jula 2025. — 14:40

    Rusija zabranila izvoz goriva do 31. avgusta

    29. Jula 2025. — 12:21

    Njemačka vlada tone u dugove

    29. Jula 2025. — 08:59

    SAD i EU postigle trgovinski sporazum

    28. Jula 2025. — 10:50
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi nisu ispunili uslove iz ugovora o gradnji autoputa Banjaluka-Prijedor

Kinezi nisu ispunili uslove iz ugovora o gradnji autoputa Banjaluka-Prijedor

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan16. Juna 2020. — 11:016 komentara3 minute čitanja
autoput banjaluka prijedor
Izvor: Agencije

BAJALUKA – Kinezi, koji treba da grade autoput Banjaluka – Prijedor, nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji i Vlada Republike Srpske uskoro će odlučiti o daljoj sudbini ovog projekta.

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka za izradu idejnog projekta, obezbjeđenje dozvola i druge aktivnosti neophodne za početak gradnje autoputa, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok.

Ni drugi rok koji je bio do 13. juna nije ispoštovan, potvrdio je danas ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović u Narodnoj skupštini RS, odgovarajući na poslaničko pitanje.

„Koncesionar se obratio sa zahtjevom za produženje tog roka iz razloga što nije ispunio sve obaveze koje je bilo neophodno da ispuni u ovom periodu, pri tome se pozvao na višu silu, na spriječenost zbog posljedica virusa korona. Na osnovu toga Vlada RS je razmatrala ovo pitanje, donijela određene zaključke i ovih dana bi trebala da izađe sa stavom što se tiče ovog projekta“, rekao je Popović.

Pojasnio je da je u ovoj fazi trebao biti revidiran idejni projekat, ne idejno rješenje.

„Koncesionar je bio u obavezi da obezbijedi studiju uticaja na životnu sredinu, plan parcelacije, lokacijske uslove i priloži revidovanu studiju izvodljivosti, sve to nije završio. Koncesionar je jedino ponudio idejni projekat koji je revidovan, a preostala četiri uslova još nisu ispunjena. Zajedno s koncesionarom ćemo sagledati nove mogućnosti i u skladu s tim donijeti odluku“, istakao je Popović.

Poslanik Dragoslav Kabić je prethodno pitao šta je urađeno po pitanju projekta gradnje pomenutog autoputa.

„Zahtjevam od Vlade da u što kraćem periodu završi sa poslovima i pristupi realizaciji ovog projekta“, kazao je Kabić ističući da je to od velikog značaja za prijedorsku regiju i da je aktuelni magistralni put preopterećen.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor djordje popovic
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSrpska razmatra gradnju odlagališta radioaktivnog otpada kod Dubrovnika
Sljedeći članak Onlajn “IT ljetna škola”

Povezani članci

Uncategorized 01 minuta čitanja

U Trnu počinje gradnja novog nadvožnjaka vrijednog 530.000 KM

TRŽIŠTE KAPITALA 01 minuta čitanja

Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

6 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. komentator 16. Juna 2020. 14:31

    ..eto prilike da se riješite belaja i projekta koji će nas koštati k'o Svetog Petra kajgana!

    Odgovori
  2. Zgembo 16. Juna 2020. 17:24

    Jeftinije dođe napraviti auto put kroz kanjon Morače nego kroz bregove i livade Kozare.

    Odgovori
  3. Zgembo 2 16. Juna 2020. 18:16

    Pa provozaj se kanjonom Morače.

    Odgovori
  4. Ministar 16. Juna 2020. 18:46

    42 km autoputa 970 miliona EVRA. Preko 20 miliona evra po kilomentru….. Sad je trenutak za raskid ugovora.

    Odgovori
  5. Mrki 17. Juna 2020. 08:29

    To je u km, greška novinara

    Odgovori
  6. Ministar 17. Juna 2020. 09:31

    Nije greska. Toliko stoji u ugovoru. Stankovic je za manje novca napravio 74 km od Mahovljana do Johovca.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

29. Jula 2025. — 14:5325 minuta čitanja

Spoljnotrgovinski deficit BiH sa EU u ovom periodu iznosio je 2,3 milijardi KM

Kupovina zgrada među najvišim prioritetima Vlade Srpske

29. Jula 2025. — 13:48

Ministar iz medija dobija informacije o stanju u „Šumama“

29. Jula 2025. — 12:31

Radnici „Lutrije“ nezadovoljni jer nisu dobili regres

29. Jula 2025. — 12:12

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti