Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Trampove carine smanjuju izvoz BiH u SAD

    10. Jula 2025. — 15:49

    Srpska plijeni akcije Indijaca u „Krajina osiguranju“

    10. Jula 2025. — 14:57

    Račun „Viaducta“ u of-šor zoni na Kanalskim ostrvima

    10. Jula 2025. — 10:18

    Rekordna vrijednost bitkoina

    10. Jula 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    Za podsticaje isplaćeno 2,5 miliona KM

    10. Jula 2025. — 16:00

    Srpska plijeni akcije Indijaca u „Krajina osiguranju“

    10. Jula 2025. — 14:57

    Promet na Banjalučkoj berzi 177.331 KM

    10. Jula 2025. — 14:01

    Kreis International postao većinski vlasnik banjalučkog Stočara

    10. Jula 2025. — 13:10

    Kreis International postao većinski vlasnik banjalučkog Stočara

    10. Jula 2025. — 13:10

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    Trampove carine smanjuju izvoz BiH u SAD

    10. Jula 2025. — 15:49

    Polugodišnji izvještaj o poslovanju “Šuma” do 15. jula

    10. Jula 2025. — 15:15

    Predstavljen Centar za odgovorno poslovanje

    10. Jula 2025. — 14:30

    Teško do dogovara o cijeni hljebnog žita

    10. Jula 2025. — 07:39
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Rekordna vrijednost bitkoina

    10. Jula 2025. — 10:00

    Tramp poslao još sedam pisama o carinama

    10. Jula 2025. — 09:00

    Amerika naplatila oko 100 milijardi dolara carina

    9. Jula 2025. — 10:04

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi nisu ispunili uslove iz ugovora o gradnji autoputa Banjaluka-Prijedor

Kinezi nisu ispunili uslove iz ugovora o gradnji autoputa Banjaluka-Prijedor

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan16. Juna 2020. — 11:016 komentara3 minute čitanja
autoput banjaluka prijedor
Izvor: Agencije

BAJALUKA – Kinezi, koji treba da grade autoput Banjaluka – Prijedor, nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji i Vlada Republike Srpske uskoro će odlučiti o daljoj sudbini ovog projekta.

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka za izradu idejnog projekta, obezbjeđenje dozvola i druge aktivnosti neophodne za početak gradnje autoputa, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok.

Ni drugi rok koji je bio do 13. juna nije ispoštovan, potvrdio je danas ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović u Narodnoj skupštini RS, odgovarajući na poslaničko pitanje.

„Koncesionar se obratio sa zahtjevom za produženje tog roka iz razloga što nije ispunio sve obaveze koje je bilo neophodno da ispuni u ovom periodu, pri tome se pozvao na višu silu, na spriječenost zbog posljedica virusa korona. Na osnovu toga Vlada RS je razmatrala ovo pitanje, donijela određene zaključke i ovih dana bi trebala da izađe sa stavom što se tiče ovog projekta“, rekao je Popović.

Pojasnio je da je u ovoj fazi trebao biti revidiran idejni projekat, ne idejno rješenje.

„Koncesionar je bio u obavezi da obezbijedi studiju uticaja na životnu sredinu, plan parcelacije, lokacijske uslove i priloži revidovanu studiju izvodljivosti, sve to nije završio. Koncesionar je jedino ponudio idejni projekat koji je revidovan, a preostala četiri uslova još nisu ispunjena. Zajedno s koncesionarom ćemo sagledati nove mogućnosti i u skladu s tim donijeti odluku“, istakao je Popović.

Poslanik Dragoslav Kabić je prethodno pitao šta je urađeno po pitanju projekta gradnje pomenutog autoputa.

„Zahtjevam od Vlade da u što kraćem periodu završi sa poslovima i pristupi realizaciji ovog projekta“, kazao je Kabić ističući da je to od velikog značaja za prijedorsku regiju i da je aktuelni magistralni put preopterećen.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor djordje popovic
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSrpska razmatra gradnju odlagališta radioaktivnog otpada kod Dubrovnika
Sljedeći članak Onlajn “IT ljetna škola”

Povezani članci

FINANSIJE 01 minuta čitanja

Za podsticaje isplaćeno 2,5 miliona KM

Capital teme 02 minute čitanja

Trampove carine smanjuju izvoz BiH u SAD

6 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. komentator 16. Juna 2020. 14:31

    ..eto prilike da se riješite belaja i projekta koji će nas koštati k'o Svetog Petra kajgana!

    Odgovori
  2. Zgembo 16. Juna 2020. 17:24

    Jeftinije dođe napraviti auto put kroz kanjon Morače nego kroz bregove i livade Kozare.

    Odgovori
  3. Zgembo 2 16. Juna 2020. 18:16

    Pa provozaj se kanjonom Morače.

    Odgovori
  4. Ministar 16. Juna 2020. 18:46

    42 km autoputa 970 miliona EVRA. Preko 20 miliona evra po kilomentru….. Sad je trenutak za raskid ugovora.

    Odgovori
  5. Mrki 17. Juna 2020. 08:29

    To je u km, greška novinara

    Odgovori
  6. Ministar 17. Juna 2020. 09:31

    Nije greska. Toliko stoji u ugovoru. Stankovic je za manje novca napravio 74 km od Mahovljana do Johovca.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Trampove carine smanjuju izvoz BiH u SAD

10. Jula 2025. — 15:4902 minute čitanja

Tramp povećao carine za robu iz BiH sa 12 na 30 odsto

Srpska plijeni akcije Indijaca u „Krajina osiguranju“

10. Jula 2025. — 14:57

Račun „Viaducta“ u of-šor zoni na Kanalskim ostrvima

10. Jula 2025. — 10:18

Rekordna vrijednost bitkoina

10. Jula 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti