Capital.ba

Na prodaju desetine hotela, motela i restorana širom BiH

25.01.2021. / 9:50

BANJALUKA, SARAJEVO – Oglasi u BiH puni su hotela, motela, restorana, roštiljnica, picerija i sličnih ugostiteljsko-turističkih objekata koji su ponuđeni na prodaju i traže nove vlasnike, od kojih je za neke potrebno izdvojiti i milione.

foto: Pixabay

Cijene zavise od brojnih faktora – od lokacije do kvaliteta i veličine samog objekta. Na desetine ih je u ponudi te su, uglavnom, oglašeni u proteklih nekoliko sedmica, a većina ih se nalazi u Sarajevu i Banjaluci.

Recimo, kako je navedeno u oglasu, moguće je kupiti hotel “Hayat” u naselju Kovači, u Sarajevu, koji košta 4,5 miliona KM, a ukupna korisna površina iznosi 2.000 kvadratnih metara.

Za hotel “Alem” u Novom Sarajevu, površine  2.160 kvadrata, potrebno je izdvojiti 2,9 miliona KM, a u Starom gradu, takođe u Sarajevu, na prodaju je i moderno uređen stambeno-poslovni objekat, koji je, kako se navodi, upotrebljavan kao hotel, za koji trgovci ističu da košta dva miliona KM.

U drugim gradovima cijene su niže, pa je tako na prodaju jedan objekat i u bijeljinskom naselju Janja, gdje hotel s restoranom košta 804.200 maraka.

Bogata je ponuda i motela putem oglasa. Na prodaju je motel “Konak” u mjestu Ljubina, opština Ilijaš, a od potencijalnih kupaca je zatražen 1,1 milion KM.

Moguće je kupiti i motel sa 32 sobe pored Neretve u Konjicu, izgrađen sedamdesetih godina prošlog vijeka, a cijena mu je 2,45 miliona KM.

U ponudi je i motel “Nana” u Banjaluci, izgrađen 1987, a renoviran 2003. godine, s tim da je cijena, kako se navodi, po dogovoru.

U Banjaluci je moguće kupiti i nekoliko restorana, uključujući i Rafting centar “Kanjon” – restoran “Pastir”, uz obalu Vrbasa, uz kojeg je navedena cijena od 1,8 miliona maraka.

Vlasnici ovih objekata ne navode razloge zbog kojih su se odlučili da ih unovče, ali postoje tvrdnje da je dobar dio njih na dobošu zbog otežanog poslovanja izazvanog pandemijom virusa korona.

“Ovo je katastrofa. Niko ne može ni pretpostaviti koliko će ovo trajati. Godina čitava je izgubljena što se tiče hotelijerstva i ugostiteljstva u BiH. Razlog za masovnu prodaju takvih objekata je vrlo jednostavan – ljudi su se iscrpili finansijski i ne vide perspektivu u skorije vrijeme”, rekao je za “Nezavisne” Amir Hadžić, predsjednik Udruženja hotelijera i restoratera BiH.

Sličnog je mišljenja i Dalibor Šajić, predsjednik Udruženja poslodavaca ugostitelja i turizma Republike Srpske (HoReCa).

On ističe da se neki od ovakvih objekata u Banjaluci prodaju već godinama, ali, uopšteno gledano, masovna prodaja takvih lokala širom BiH može se tumačiti otežanim poslovanjem.

“Jedan od razloga je i prezasićeno tržište. Hotela možda i nema previše, ali kafana i restorana ima. S druge strane, ova kriza je izazvala ogromne padove. Hoteli su 2020. godine radili sa 10 odsto kapaciteta. Restorani su takođe bilježili ogroman pad prometa. Najlakše su ovu situaciju podnijeli manji kafići, koji imaju dva-tri radnika, od kojih je jedan gazda”, rekao je Šajić za “Nezavisne”.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Na prodaju desetine hotela, motela i restorana širom BiH

    1. Dr.No

      Iz noćnih klubova “trešti”muzika od 18.00-22.00…onda ključ u bravu,pa udri do kasno u noć…!!!Nigdje kontrole i sankcija…Maloljetnici jedni na drugima stoje,služi im se alkohol…opet nigdje kontrole i sankcija…Maloljetnike iznose pijane i drogirane iz tih rupetina…opet nigdje kontrole i sankcija…a muzika u živo zabranjena u kultnim i elitnim restoranima i hotelima…

    2. Privrednik

      U “Delti” se može organizovati sve i svašta…kao na primjer sad Sajam automobila a da niko ne pita ništa!!!A u Hotelu se ne može i ne smije organizovati banket,prijem,konferencija, dan firme,svadba,rođendan….U Delti i Tropiku u svakom momentu može biti 1000 ljudi,a u hotelu ni 50.!!!Pa dokle više nepravde i nebuloza?!.

    3. Племић

      Све што видимо је спрега власти и покварених трговаца (трговац који прави договор са поткупљивим политичарима на власти).
      Изнесени ставови не представљају интерес струке већ појединаца. Зато оцјена стања не представља стварне вриједности нити оставља простора за градбену расправу. Примјера ради у Бањалуци је несразмјерно мало ресторана наспрам величине града али овдје можемо прочитати како их је “превише” јер такав став износи неко коме конкуренција очито не одговара. Претходна година (2020) је могла бити изузетна за многе угоститеље међутим пошто су на тржишту преовладали неталентовани полтрони није ни чудо што се као такви нису снашли у овим новим околностима.
      Наиме они који су знали како се послује и који би знали како да организују пословање у условима какви су ево скоро већ годину дана, такви су протјерани са домаћег тржишта. А атрактивне локације су намјештене како сам у почетку навео поквареним трговцима, попут овдје поменутог Шајића.
      Угоститељска понуда у Бањалуци је катастрофална а сходно томе и резултат.
      Корона очито многима добро дође као изговор да би се од власти тражила неоправдана помоћ.
      Даће Бог да се ови пилићари смакну са тржишта како би остало простора за нове наде. Мада злоупотреба власти и корист коју су извукли поједини разбојници превише дуго траје да би се повратило повјерење грађана. Нека уживају у плодовима свог накарадног рада.

    4. Direkt

      Trenutno, ulaganje u hotele je promašena investicija.