Capital.ba

WizzAir bi širio krila prema Banjaluci

20.05.2013. / 7:09

wizzBANJALUKA ,  “WizzAir”, niskobudžetna avio-kompanija iz Mađarske, nije odustala od letova iz Banjaluke uprkos administrativnim problemima sa kojima se susreće, zbog kojih je umjesto iz Banjaluke započela letove iz Tuzle.
Daniel del Karvalho, portparol kompanije,  je  u pismenom odgovoru Nezavisnim novinama istakao da su letovi iz najvećeg grada RS za njih otvorena opcija.

“Mi tu opciju uvijek držimo otvorenom jer smo kompanija koja snažno raste i u broju aviona i u broju prevezenih putnika”, istakao je on.

Podsjećanja radi, kompanija je prije nekoliko mjeseci najavila interes za otvaranje letova iz Banjaluke i Tuzle, a nedavno je sa aerodroma u Tuzli otvorena linija “WizzAira” prema Malmeu u Švedskoj. Iako su nekoliko puta boravili na banjalučkom aerodromu, jedini uslov koji su postavili je smanjenje cijene goriva. Naime, oni su od rukovodstva Aerodroma tražili da cijena litra kerozina sa 1,89 maraka bude spuštena na 1,2 do 1,3 marke, koliko je cijena u regionu. Za razliku od Banjaluke, Tuzla je odmah udovoljila svim zahtjevima kompanije, zbog čega su započeli letovi iz Tuzle, ali ne i iz Banjaluke.

Davorin Mihić, direktor Aerodroma Banjaluka, tvrdi da čini sve što može da dođe do korekcije cijene goriva, ali da su im vezane ruke, jer je skladište kerozina na aerodromu pod ingerencijom Ministarstva odbrane BiH.

“Stvarno se trudimo da riješimo ovaj problem, kontaktiramo sa Ministarstvom odbrane, ali za sada problem nismo uspjeli riješiti. Potrebno je pismeno odobrenje Ministarstva da bi Uprava za indirektno oporezivanje BiH izdala saglasnost za to skladište”, istakao je on.

Mihić takođe tvrdi da uprkos ovim birokratskim problemima “WizzAir” i dalje želi letove iz Banjaluke, prvo za Skandinaviju, a nakon toga, u zavisnosti od interesa, i na druge destinacije.

Zoran Pavlović, ekonomski analitičar iz Banjaluke, tvrdi da problem sa “WizzAirom” nije u skladištu, nego, kako je rekao, u nesposobnim i nestručnim birokratama koje ne rade svoj posao.

“Gotovo je nevjerovatno da RS nema neku ekipu ljudi koja bi se bavila stranim investicijama. Tačno je da postoje problemi sa tim skladištem, ali to ne može biti opravdanje. Da postoji interes ljudi iz Aerodroma i iz Vlade RS, to bi bilo riješeno”, rekao je on. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: WizzAir bi širio krila prema Banjaluci

    1. PROPAST!

      Očigledi primjer nebrige, nestručnosti bilo koga u ovoj Vladi i JP ”Aerodromi” RS, da se bilo šta uradi na sanaciji gubitaka ”Aerodromi RS”.
      Pitam sam kako je Tuzla mogla riješiti odmah, a Banja Luka, zbog administrativnih barijera ne može, a pričamo o olakšanju registracije privednih subjekata. Ovo je katastrofa, a nađu se sredstva za smiješnu priču AERODROM TREBINJE. DNO DNA!!

    2. blitz

      Beogradski časopis Euro Blic, u svom štampanom izdanju za Republiku Srpsku, od subote 08. juna 2013, izlistao je Mihić Davorina, direktora aerodroma Banjaluka, kao jednog od najnesposobnijih direktora u Republici Srpskoj navodeći da nije ugovorio niti jedan jedini posao za vrijeme svog mandata, nego samo obećavao i akumulirao ogromne gubitke. U istom listingu je i Zoran Injac. Injca terete za promašaje sa Adria Airwaysom. Za obojicu, časopois tvrdi da su na ta direktorska radna mjesta postavljeni zahvaljući rodbinskim vezama u SNSD političkoj stranci i Vladi Republike Srpske.

    3. bkks

      Bilo kuda, korupcija svuda

    4. psi laju a karavane prolaze

      Na aerodromu Banjaluka odavno nema direktora, izvršnog direktora za operativno-tehničke poslove, šefa saobraćajnog sektora, šefa tehničkog sektora i šefa održavanja. Nema ni šefa bezbjednosti, ni šefa turističke agencije ARS tours. Sada je istekao mandat i izvršnim direktorima za ekonomske i pravne poslove.
      Preduzeće je u potpunom haosu. Sve odluke donosi vršilac dužnosti direktora Davorin Mihić.
      Na osnovu čega su ga članovi Nadzornog odbora uopšte postavili za vršioca dužnosti te izglasavali produženje njegovog Ugovora o radu do sada 5 puta, znaju samo oni.
      Po Zakonu o ministarskim i drugim imenovanjima , u preduzećima u kojima je RS većinski vlasnik kapitala, vršilac dužnosti može obavljati tu funkciju najduže 2 mjeseca. Za taj posao može mu se ukupno za ta dva mjeseca isplatiti do 5000KM. Od januara 2012-te, Davorin Mihić je sam sebi isplatio oko 40,000KM (plus doprinosi). Prisvojio je sebi i Renault Lagunu koju koristi najviše u privatne svrhe. Iako je Vlada 2011 godine donijela uredbu kojom se direktorima zabranjuje korištenje vozila u privatne svrhe.
      Doduše par puta je Lagunom, zajedno sa svojim novim saradnicama, otišao posjetiti Beč i Budimpeštu ali tamo ga nisu shvatili ozbiljno, tako da nije ugovorio nikakve poslove. Sve je to služilo u svrhu obmanjivanja zaposlenih da se nešto dešava.
      Mihić je, u preduzeće koje je gubitaš, primio i neke nepotrebne nove radnike. Neke od njih i bez objavljenog konkursa. Bitno mu je povećavati broj novih radnika tako da omjer onih koji su za nega i onih koji su protiv njega bude što više u njegovu korist. Preduzeće ne uplaćuje doprinose, a dobavljačima i radnicima direktor duguje više od pola milijuna maraka. Akumulirani dug je dostigao cifru od 6,500,000KM.
      Zadnjih godinu i po dana radnici stručnih službi nisu sertifikovani od strane odgovarajućih centara za obuku.
      U protekle dvije godine, Nadzorni odbor je dva puta raspisivao konkurs za direktora i dva puta ga poništio.
      Jednom je uz konkurs za direktora, raspisao konkurs i za izvršnog direktora za operativno-tehničke poslove, pa i njega poništio. Uporno su davali vremena Mihiću da na aerodrom donese posao. On je i njima svašta napričao i naobećavao.
      Vršilac dužnosti direktora je već godinu i po dana, bivši šef smjene, bez adekvatnog obrazovanja i znanja, a i iskustva na visokim rukovodećim funkcijama.
      Isti taj gosp Davorin Mihić je od strane zvaničnih komisija za prijem u radni odnos odbijan na zvaničnim konkursima kao neko ko nema usloveza direktora, a Nadzorni odbor ga uporno drži na mjestu vršioca dužnosti. Umjesto plate od oko 900KM kao šefa smjene, on prima platu od oko 2500KM kao vršilac dužnosti direktora. Njemu samom ne pada na pamet da odstupi. On i druga dva šefa smjena, iskoristili su sidnikat, i prije skoro dvije godine, štrajkovima izvršili preuzimanje aerodroma. U tome su ih maksimalno podržali odredjeni radnici kojima je obećao nova postavljenja.
      Bilo je tu i te kako i jakog mobinga . Svi radnici koji nisu podržali Mihića, dobili su kasnije sankcije. Ili im plata nije povećana kao što je obećavano prilikom štrajka, ili su smijenjeni.
      Štrajkovi su i bili organizovani samo s ciljem da se Mihić dočepa mjesta direktora a njegovi pomagači bolje plaćenih radnih mjesta. Neki radnici koji su ga maksimalno podržali dobili su beneficije tako da su za njih ili izmišljena nova radna mjesta sa daleko višim koeficijentom ili su jednostavno postavljeni na neka postojeća mjesta za koja nemaju uslove. U preduzeće se donose bezvrijedne diplome pribavljene na privatnim fakultetima i dobijaju se dobra postavljenja, kao nagrada za lojalnost. Pitanje je da li su neki od tih “studenata” uopšte znali gdje se nalazio fakultet dok su “studirali”. Moguće je da ne znaju ni sada. Za neke od tih “studenata” se šuška da ne samo da ne znaju gdje im je fakultet nego im je firma platila i školovanje. Radnici koji Mihiću nisu dali podršku u njegovim namjerama da se dočepa mjesta direktora, bivaju smijenjeni.
      Medjutim Mihić se nakon godinu i po dana našao u procjepu. “Svojim” ljudima, Mihić je drastično podigao plate ali ne može da pokrije troškove poslovanja. On izbjegava obaveze prema državi , obuke stručnog kadra, a i održavanje opreme, gradjevinskih objekata te manevarskih površina, a sve da bi pokrio svoje malverzacije u vezi sa plaćanjem lojalnosti.
      Predsjednik sindikata, Rodoljub Kajkut, na jednom jedinom sindikalnom sastanku koji je održan u zadnjih godinu dana, na pitanje kojeg su ipak postavili neki radnici u vezi sa neuplaćivanjem doprinosa, izjavljuje da su se radnici opredijelili da primaju plate na ovaj način, to jest da im se doprinosi ne uplaćuju. Nevjerovatno.
      Svi na to šute. Opet nevjerovatno.
      Mobing je gadna stvar. Ostati bez posla je isto gadno.
      Ni predsjednika sindikata ni “direktora”, pozitivni zakoni Republike Srpske uopšte ne interesuju jer ih apsolutno ne razumiju. Oni ne shvataju da nisu ni uprava ni radnici ti koji odlučuju hoće li preduzeće uplaćivati doprinose državi.
      Iz Mihićevog izlaganja na sastanku kolektiva kojeg je, zajedno sa predsjednikom sindikalne organizacije, održao krajem januara 2012, kada je preuzimao vlast, vidi se sva korupcija i bezakonje u ovoj državi.
      On na tom sastanku najavljuje da će smijeniti sve izvršne direktore. Zamislite situaciju da šef smjene – koji po sistematizaciji radnih mjesta nema kvalifikaciju ni za radno mjesto šefa smjene – preuzima aerodrom i najavljuje smjenu kompletne Uprave na istom. On izjavljuje da će on smijeniti Upravu.
      Ko je on? Da li je Mihić možda tada kupio sve dionice aerodroma pa postao apsolutni vlasnik. Što se tiče Ministarstva saobraćaja i veza i Nadzornog odbora, bitno je bilo smiriti štrajk.
      BHDCA – Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine, sa sjedištem u Banjoj Luci – morala je reagovati sa stanovišta kršenja vazduhoplovnih propisa . Morala je isti dan poslati inspekciju na aerodrom te nakon završetka inspekcije donijeti odluku o povlačenju svog sertifikata o ispunjavanju uslova za civilni vazdušni saobraćaj na tom aerodromu, odnosno time praktično izdati nalog za zatvaranje aerodroma .
      Aerodrom je prije četiri mjeseca posjetila evropska inspekcija za bezbjednost aerodroma za civilni vazdušni saobraćaj i uočila masu nedostataka na Aerodromu Banjaluka. Po njihovom izvještaju, sa stanovišta bezbjednosti, na aerodromu ništa ne štima. U odredjenom roku, morao je biti napravljen akcioni plan za otklanjanje tih nedostataka ali nije, jer ga nema ko napraviti pošto su svi šefovi smijenjeni, tako da plan nije dostavljen u Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine. Naravno da niko od Mihićevih pulena a ni on sam, nije u stanju da taj plan sačini. To ne brine ni Davorina Mihića, ni Upravu, ni Nadzorni odbor, ni Ministarstvo saobraćaja i veza RS, a što je najgore, ni Direktorat za civilni vazdušni saobraćaj Bosne i Hercegovine.
      Na banjalučkom aerodromu, skoro uopšte da nema saobraćaja. Vršilac dužnosti direktora je svašta obećavao a nije ispunio apsolutno ništa. Propala je i ova šansa sa Wizzairom. Propale su prije toga i šanse sa drugim kompanijama. Nije samo visoka cijena goriva odbila Wizzair, nego i mnoge druge stvari koje inspektori kompanija lako uoče. Vršilac dužnosti izjavljuje da on sad radi da se cijena goriva spusti. Što to nije riješio za godinu i po dana koliko je u toj fotelji? Zato što se nije bavio onim čim jedan generalni direktor treba da se bavi već se on bavio svojim frustracijama nanoseći zlo radnim kolegama.
      Suprotno stranim inspektorima, inspektori BHDCA ne uočavaju ništa, tako da BHDCA pušta da se aerodrom upotrebljava za civilni vazdušni sobraćaj, uz sav haos koji na njemu vlada. Sve u firmi je isprevrtano. Ne poštuju se propisi, a ljudi koji sada rade na odredjenim pozicijama su u proteklih 10 godina prozivani kao neradnici. Vatrogasna oprema je pokvarena. Vatrogasna služba nema pjenu za gašenje požara nastalih od zapaljenja raznih vrsta tečnih goriva.
      Mihić koji je obećao da će smanjiti gubitke povećao ih je na godišnjem nivou za 200,000KM a uz daleko lošije održavanje aerodroma te rad mimo, kako vazduhoplovnih, tako i pozitivnih propisa Republike Srpske.
      Može se na Internetu iščitati šta je sve Mihić obećavao a ništa od toga nije ispunio.
      Zanimljivo je da dešavanja na aerodromu , nakon ovih godinu i po dana , ne interesuju niti jednu jedinu TV kuću. Ni slova, ni sekunde o aerodromu, na svim tim televizijama. Izgleda da nikoga ne interesuje ništa.

    5. minimaks

      Koji cirkus

    6. blunt

      Na dan 16. 06. 2013, na sajtu aerodroma, na udarnoj slici, Adria Airways-ov Bombardier CRJ200, a Adria Airways ne koristi taj aerodrom.
      Ono što se na prvi pogled da uočiti je da nema čunjeva kojima su označene kritične zone u blizini parkiranog aviona. (Da su bar označili vrhove krila koja su kod ovog malog aviona vrlo blizu tla). Takodje oba prisutna službenika nose potpuno iste limun-žute prsluke tako da ni posada ni putnici ne znaju ko je šef te ekipe na vazdušnoj strani koja opslužuje taj let. Nigdje ni jednog putnika na toj fotografiji. To stvara utisak da su ovi službenici dovoljni sami sebi.
      Na drugoj slici službenik na informacijama vjerovatno lakira nokte i ubija vrijeme sa kolegicom, i uz to se ima natpis. “Planirajte let u svijet sa nama”. Na toj slici, u tom holu, u momentu fotografisanja, moralo je biti bar 10 ljudi sa prtljagom, od kojih je bar troje moralo stajati na check-in šalteru. Atmosfera mora biti radna i vesela. Ovako fotografija ostavlja utisak “mrtve prirode”.
      Na trećoj slici mrak. U tom mraku se jedino da uočiti da su pogrešno napisali Airport Banjaluka. Treba pisati Banjaluka Airport. Na toj mračnoj fotografiji su istakli natpis “DOBRO DOŠLI”. Gdje? Dobrodošli u mrak.
      Kad se ne zna, ne zna se. Šta se može. Nisu oni krivi.
      Pozlatiće to narod, napisa Laza Lazarević

    7. novi gubici

      Prije par dana je primio i drugog radnika iz Jatove agencije za prodaju avio karata i postavio ga za šefa ARS Toursa iako je bivši šef uredno radio taj posao više od 20 godina. U agenciju je primio dva nova radnika iako su u ARS Toursu već bila dva radnika viška. Do sada je u preduzeće Mihić kao vršilac dužnosti direktora primio 4 nova radnika i time samo stvorio veće gubitke. Svi ti novi radnici su apsolutno nepotrebni. Radnici Aerodroma Republike Srpske ćute jer se boje za sebe i svoja radna mjesta. Pretpostavlja se da firma ide u stečaj a aerodrom na doboš.

    8. DARMAR

      Tuzna prica sa tuzne “livade” koju jos uvjek neki nazivaju Medjunarodni aerodrom Banjaluka, ili kako to mali Perica zamislja civilnu avijaciju u Republici Srpskoj. Tuzna je prica i taj direktor koji izgleda jedino voli da bude direktor, posto je da bi postao direktor platio i zavrsio i BLC fakutet kod “Nese” na Mejdanu/Obilicevu i postao dipl. ekonomista menadzer u vazduhoplovstvu, a u svemu ovome ipak je najtuznija prica nesposobna pomocnica ministra za vazdusni saobracaj, koja sve zna, a nista ne preduzima, jer nju u zivotu stvarno jedino interesuje kako da se iz Novog Grada konacno “naseli” u Banjaluku. Ne treba ni spominjati njenog tuznog ministra koji stvarno ne voli avione i sve drugo sto ide uz te avione. Taj covjek je cak i zaboravio da jos nije izgradio trebinjski aerodrom, pa je ne tako davno, potpuno zbunjen i uplasen cak virtualno brojao i putnike koji putuju sa tog aerodroma.

    9. nikad robom

      01.01.2012. Srna

      BANJALUKA, Predstavnici Štrajkačkog odbora i preduzeća „Aerodromi Republike Srpske“ postigli su sporazum kojim su postignuti uslovi za prekid štrajka radnika na aerodromu Banjaluka, u koji su stupili 20. januara.

      Vršilac dužnosti direktora preduzeća „Aerodromi Republike Srpske“ Davorin Mihić i predsjednik Štrajkačkog odbora Rodoljub Kajkut jutros su u prisustvu predsjednika Granskog sindikata saobraćaja i veza Milenka Vidakovića potpisali sporazum kojim će Sindikalna organizacija odmah donijeti odluku o prekidu štrajka.

      Kajkut, koji je i predsjednik Sindikalne organizacije „Aerodromi Republike Srpske“, rekao je da se sporazumom od Nadzornog odbora preduzeća traži da bude potpuno ispoštovana prva tačka odluke o štrajku koja se odnosi na smjenu preostalog dijela rukovodstva u roku od 90 dana, podsjetivši da je ostavkom bivšeg v.d. direktora Marinka Bašića djelimično ispoštovan taj zahtjev.

      On je rekao da će sa Mihićem pristupiti izradi i potpisivanju Pojedinačnog kolektivnog ugovora, a ostale zahtjeve iz odluke o štrajku rješavaće u toku rada.

      Kajkut je istakao da Štrajkački odbor daje punu podršku novom v.d. direktoru, koji je od Nadzornog odbora dobio mandat od 90 dana, koliko je i Štrajkački odbor dao rok za ispunjavanje zahtjeva.

      „Riječ je o čovjeku iz ovog preduzeća koji zna probleme. Mislimo da neće biti gubljenja vremena u startu i da će odmah moći pristupiti realizaciji nekih stvari“, rekao je Kajkut i dodao da će u narednih 90 dana realizacijom Pojedinačnog kolektivnog ugovora doći i do prevazilaženja problema u vezi sa sporazumom iz 2008. godine prema kojem radnici primaju 70 odsto plate.

      Kajkut je naglasio da su tokom štrajka radnici poštovali minimum procesa rada, navodeći da su radnici bili u situacijama da produžavaju otvorenost zgrade aerodroma zbog letova aviona kompanije „BH erlajns“ koji nisu mogli u određenim uslovima da slete u Sarajevo.

      Mihić je potvrdio da je postignut sporazum o trenutnom prekidu štrajka, izrazivši očekivanje da će u narednih 90 dana uz podršku resornog ministarstva i saglasnost Nadzornog odbora naći najbolje rješenje za preostala neriješena pitanja.

      On je zahvalio svim radnicima na aerodromu Banjaluka na veoma ozbiljnom pristupu štrajku, radu i odnosu prema aerodromu, ističući da tokom štrajka nisu pričinjene štete, već su obavljeni i poslovi koji nisu bili u planu jer su radnici ostajali i nakon radnog vremena, prihvatajući u ovih deset dana osam aviona nakon radnog vremena.

      „Imam velike planove koje ću izložiti Nadzornom odboru preduzeća. Usmeno sam to već uradio i dobio njihovu podršku, ali prioritet je bio rješavanje štrajka. Sljedećih dana preostaje da se upoznam sa trenutnim stanjem u upravi, a čim sagledam stanje dokumentacije i ugovora, pokušaću uvesti nove linije na banjalučki aerodrom, što mi je i lično prvi i osnovni zadatak“, rekao je Mihić.

      On je istakao da je vrlo dobro upoznat sa stanjem saobraćaja aerodroma Banjaluka, ističući da je ranije obavljao dužnost šefa smjene na aerodromu Banjaluka, da na aerodromu radi već 13 godina, da je jedno vrijeme obavljao funkciju šefa saobraćaja, te da je obavljao niz funkcija na svim operativnim poslovima na aerodromu Banjaluka.

      Na pitanje da li je Nadzorni odbor raspisao konkurs za izbor direktora preduzeća „Aerodromi Republike Srpske“, Mihić je rekao da nije raspisan konkurs, te da je on imenovan za v.d. direktora na 90 dana i da će konkurs biti raspisan u ovom periodu ili nakon isteka tog roka. Srna

    10. index

      Mandati svih direktora su istekli davno. Umjesto da se objavi jedan konkurs za izbor sva četiri direktora, konkurs se namjerno dijeli na dva konkursa.

      Prvi konkurs

      1, generalni direktor
      2. izvršni direktor za operativno-tehničke polsove

      Drugi konkurs

      1. izvršni direktor za ekonomsko-komercijalne poslove
      2. izvršni direktor za pravne poslove

      Drugi konkurs neće biti poništen i ta dva izvršna direktora će biti izabrani ponovo. Zato je izbor direktora i podijeljen na dva konkursa.

      Prvi konkurs će najvjerovatnije biti poništen u paketu kao i prošli put, uz obrazloženje da nijedan od kandidata ne ispunjava uslove konkursa za generalnog direktora, tako da će to omogućiti da na čelu preduzeća ostane Davorin Mihić kao vršilac dužnosti generalnog direktora i usput Dragiša Dakić kao vršilac dužnosti izvršnog direktora za operativno-tehničke poslove. Davorin Mihić se do sada dva puta prijavljivao na konkursima za generalnog direktora i dva puta bio odbijen. Garant se prijavio i treći put. Komisija za provodjenje postupka imenovanja direktora će ga odbiti a onda će Nadzorni odbor da mu produži mandat za vršioca dužnosti koji je već davno u crvenom. Farsa se nastavlja…

      U samoj firmi, ova dva konkursa se od strane onih koji su ga dužni objaviti, krije od zaposlenih. Niti je konkurs objavljen na oglasnoj tabli niti su ljudi usmeno obaviješteni. Saznalo se slučajno od drugih ljudi koji ne rade u Preduzeću ali čitaju službene glasnike.

      Uslovi konkursa su posebna priča.

      Za izdvojiti je da za generalnog direktora mogu konkurisati samo sledeće struke

      1. Dipl. pravnik VII stepen
      2. Dipl. ekonomista, VII stepen
      3. Dipl. ing. saobraćaja bilo kojeg smjera, može i drumskog, VII stepen

      Ne da se ne traži odlično poznavanje engleskog jezika kao uslov za sva četiri radna mjesta nego se ne traži ama baš nikakvo poznavanje istog.

      Odredjeni ljudi uporno manipulišu Aerodromom Banjaluka…godinama…

      I niko da to prekine