Capital.ba

U 2012. još 150 novih autobusa

28.12.2011. / 8:25

BEOGRAD, Stanje u najvećem gradskom prevozniku u Srbiji nije idealno, ali je za proteklih 12 mjeseci prihod povećan, a troškovi smanjeni.

– Zatekao sam gubitak od tri milijarde dinara, a očekujem da na kraju ove godine neće biti veći od milijardu. S obzirom na to da je minus za dvije milijarde manji nego lani i 3,5 milijardi manji od onoga što je predviđeno planom poslovanja, to je svakako uzlazni trend poslovanja – sumirao je rezultate rada u 2011. Mileta Radojević, generalni direktor GSP “Beograd”.
Prioritet preduzeća u 2012. godini biće obnova voznog parka, naročito autobuskog.
– Trenutno se ugovara kupovina 150 novih zglobnih autobusa od “Ikarbusa”, a prvih deset novih vozila na gas biće u saobraćaju već od januara – najavio je Radojević. – Autobusi sa pogonom na gas stvaraju uštedu u kupovini goriva i smanjuju zagađenje u vazduhu. Kada bi svi autobusi bili ovog tipa ušteda na mjesečnom nivou bila bi 1,7 miliona evra. U planu je da se tokom naredne tri godine vozni park “Karaburma” potpuno prebaci na gasni pogon.
U ovom preduzeću očekuju da će novim sistemom naplate povećati prihode za oko 200 miliona dinara mjesečno.
– Mjesečni prihodi GSP trenutno iznose oko 700 miliona dinara, a sa uvođenjem novog sistema, koji bi trebalo da iskoreni šverc u javnom prevozu, mjesečni prihod trebalo bi da bude oko 900 miliona ili čak milijardu dinara – ističe prvi čovjek GSP. – Uvođenjem “Busplus” sistema Direkcija za javni prevoz više će brinuti o prihodima, pa će GSP da se posveti kvalitetu usluga i bezbjednosti putnika.
Raspodjela sredstava biće kao i do sada – GSP će dobijati 75 odsto prihoda, a ostali prevoznici 25 odsto. Ali pošto je u pitanju moderan sistem koji će da broji putnike, u budućnosti preraspodjela sredstava zavisiće od broja prevezenih putnika.

Uz 900 vozila i 6.300 zaposlenih
GSP ima 6.300 zaposlenih i više od 900 vozila u saobraćaju. Mjesečni trošak za gorivo je oko 3,5 miliona evra za autobuski podsistem, a na zarade ode 5,3 miliona evra.
– Neophodna je racionalizacija, radno vrijeme od osam sati i godišnji odmor od 30 dana. To bi trebalo da dovede do uslova za prirodni odliv 600 do 800 zaposlenih i smanjenje na optimalnih 5.500 radnih mjesta. Time bi se uštedjelo 800.000 evra mjesečno, a GSP bi postao solventna firma – smatra Radojević. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!