Capital.ba

Twitter i Facebook izgubili petinu tržišne vrijednosti

28.07.2018. / 13:57

VAŠINGTON, Tviter i Fejsbuk, koje su među najvećim društvenim mrežama na svijetu, izgubile su petinu svoje tržišne vrijednosti poslije saopštavanja razočaravajućih podataka o porastu korisnika.  

Dionice Tvitera pale su juče poslije objave da je pao broj njihovih mjesečnih korisnika i upozorenja da bi taj broj mogao dalje da pada narednih mjeseci.

Pad broja korisnika od 20,5 odsto u Tviteru uslijedio je dan pošto je društvena mreža Fejsbuk izgubila 19 odsto vrijednosti u jednom danu.

Tviter je naveo da stavlja dugoročnu stabilnost svoje mreže ispred rasta broja korisnika. To je, kako se čini, dovelo investitore u nepriliku jer ne mogu da procjene vrijednost najvećih kompanija u sektoru na osnovu potencijalnog broja korisnika.

Fejsbuk je  u srijedu upozorio da će rast prihoda kompanije znatno da uspori najmanje do kraja godine a troškovi će jako nastaviti da rastu.

Sljedećeg dana vrijednost akcija kompanije zabilježile su najveći pad u jednom danu u istoriji Fejsbuka.

Fejsbuk se i dalje suočava sa velikim problemima od problema privatnosti korisnika do zavisnosti od tehnologije i kako rešavati pitanje lažnih vesti i dezinformacija, govora mržnje i ekstremizma na njegovoj mreži.

Tviter je imao 335 miliona mjesečnih korisnika u drugom kvartalu, što je ispod 339 miliona koliko su predviđali analitičari na Vol Stritu i nešto manje u odnosu na 336 miliona koliko je imao u prvom kvatalu.

Ti podaci zasijenili su solidan porast mjesečnih korisnika od tri odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Kompanija je navela da bi broj mjesečnih korisnika mogao da nastavi da pada u trećem kvartalu.

Iako je gubitak vrijednosti akcija Tvitera u petak bio drugi najgori od kada je kompanija izašla na berzu 2013, ukupna vrijednost dionica se duplirala u posljednjih 12 mjeseci.

Tviter koji je dugo kritikovan što dozvojava loše ponašanje preko svoje platforme počeo je da raščišćava loše naloge, zabranjujući one koji krše uslove.

Tviter je juče ponovio da nastoji da investira u “poboljšanju zdravlja javnog razgovora” na svojoj platformi” i da je “dugoročno zdravlje” njegovog servisa prioritet u odnosu na broj korisnika.

U okviru tih nastojanja Tviter je naveo da je od maja njihov sistem identifikovao i doveo u pitanje više od devet miliona naloga nedeljno koji su potencijalno spam ili automatizovani, što je porast u odnosu na decembar 2017, kada je identifikovano 6,4 miliona takvih naloga..

Istovremeno Tviter mora da ubjedi ljude da je to privlačna platforma na društvenim mrežama iako je sada Fejsbuk kao gigant u odnosu na njega.

Fejsbuk ima više od 2,23 milijradi korisnika a njegove aplikacije Vocap (WhatsApp), Instagram i Mesindžer (Messenger) svaki ima po milijardu korisnika.

Vašington post je procijenio da je ukupan broj suspendovanih naloga na Tviteru u maju i junu ove godine bio 70 miliona.

“Mi želimo da se ljudi osjećaju sigurno i da se slobodno izražavaju i pokrenuli smo nove alatke da riješimo ponašanje koje iskrivljuje ili odvraća od javnog razgovora”, rekao je generalni direktor Tvitera Džek Dorsi.

Tržišna vrijednost Tvitera pala je za više od šest milijardi dolara juče na oko 26 milijardi dolara.

Investitori i pored pada vrijednosti akcija procjenjuju da Fejsbuk vrijedi 503 milijardi dolara. Fejsbuk je u četvrtak izgubio 119 milijardi dolara svoje vrijednosti.

Neto dobitak Tvitera u drugom kvartalu je iznosila 100,1 miliona dolara poslije gubitka prošle godine u istom periodu. To je treći uzastopni dobitak kompanije. Beta

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!