ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Trninić: O koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka-Prijedor na posebnoj sjednici

Objavljeno u OSTALO

BANJALUKA – Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić rekao je danas Srni da bi Vlada Srpske na sutrašnjoj posebnoj sjednici trebalo da da saglasnost za potpisivanje ugovora o koncesiji sa kineskom kompanijom “Šandong” za izgradnju autoputa Banjaluka-Prijedor.

Trninić je istakao da bi ugovor o tom poslu sa “Šandongom” trebalo da bude potpisan u srijedu, 3. oktobra, a da će sutra na posebnoj sjednici Vlade u Banjaluci biti prezentovan taj projekat.

“Mi smo u Sofiji u Bugarskoj potpisali Sporazum o okončanju pregovaračkog postupka za dodjelu koncesije kineskoj kompaniji `Šandong` i rekli da očekujemo u toku septembra potpisivanje konačnog ugovora, što sada privodimo kraju”, naveo je Trninić uoči posebne sjednice Vlade na kojoj bi trebalo da bude razmatrano rješenje o dodjeli koncesije za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor.

Privrednom društvu “Šandong” trebalo bi da se dodijeli koncesija za izgradnju autoputa Banjaluka-Prijedor i da saglasnost na prijedlog Ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka-Prijedor-Novi Grad /prva faza Banjaluka-Prijedor/.

Koncesija bi trebalo da se dodijeli na period od 33 godine, uključujući i period izgradnje.

Koncesionar se, prema ugovoru, obavezuje na uredno plaćanje koncesione naknade, koja se sastoji od jednokratne naknada – 1,5 odsto od vrijednosti investicije što iznosi 4.466.600 evra i godišnje naknade – pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine, a u skladu sa Zakonom o koncesijama.

Kompanija “Šandong” je podnijela Vladi Republike Srpske 11. decembra 2017. godine ponudu za počinjanje postupka dodjele koncesije za izgradnju autoputa Banjaluka-Prijedor, u skladu sa Zakonom o koncesijama Srpske.

Samom podnošenju ponude prethodilo je više dokumenata koje su Vlada Srpske i Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske” potpisali sa kineskim ponuđačem.

Radna grupa zadužena za pregovore usaglasila je sa kineskim partnerom sva važna pitanja, a projektovanje autoputa treba da bude u skladu sa pravilima struke, propisima koji uređuju oblast drumskog saobraćaja, smjernicama i normama na snazi u Srpskoj.

Autoput Banjaluka-Prijedor biće dužine oko 42 kilometra, profila sa po dvije saobraćajne trake po smjeru, razdijelnim ostrvom i zaustavnim trakama.

Prema podacima generalnog projekta, očekuje se da će na predmetnoj dionici biti izgrađeno sedam tunela i 35 mostova, sa tri planirane petlje i infrastrukturom za zatvoreni sistem naplate putarine sa tri stanice za naplatu, kao i sistemom za upravljanje i kontrolu bezbjednosti saobraćaja.

Uslužni prateći sadržaji /objekti namijenjeni za snabdijevanje vozila, vozača i putnika/ nisu predmet koncesije.

Sistem naplate putarina i sistem za upravljanje i kontrolu bezbjednosti saobraćaja autoputa moraju biti kompatibilni sa sistemima koji se trenutno koriste od strane Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” na autoputu Gradiška-Banjaluka i autoputu Banjaluka-Doboj.

Koncesionar, odnosno društvo registrovano u Srpskoj i osnovano od strane “Šandonga” će projektovati, izgraditi, upravljati, održavati i finansirati izgradnju autoputa Banjaluka-Prijedor, a tokom perioda upravljanja i održavanja Republika Srpska će plaćati koncesionaru godišnju naknadu za raspoloživost autoputa.

Vrijednost investicije /projektovanje i izgradnja/ je projektovana na iznos od 297 miliona evra.

Konačni kapitalni trošak po kilometru je sedam miliona evra i on se nalazi na donjem pragu srednjeg obima u poređenju sa sličnim projektima u Evropi. Srna

Ključne riječi:  , , ,

Komentari |


Komentari (2)

  • Lazov

    Koliko ce Republika Srpska da isplati kinezima na ime minimalnih prihoda koncesije?

  • Topich the thief

    30 god. x 30 miliona evra godisnje +/- prihodi od naknade/ostalo = cca 900 miliona evra na iznos investicije od cca 300 miliona… ovo treba prijaviti za Ginisovu knjigu rekorda u odjeljku:
    “Najgori poslovni potez 21. vijeka!”

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+