Capital.ba

Trgovci zaboravljaju kusur i ljubaznost

03.03.2012. / 8:25

FOČA, Neisticanje cijena, neizdavanje fiskalnih računa, nedostatak osnovne kulture i neuslužnost najčešće su primjedbe koje Fočaci imaju za zaposlene u trgovačkim radnjama.

Iskustva fočanskih potrošača sa trgovcima su različita.
– Dešava se da uđem u prodavnicu, a prodavac me i ne pozdravi. Na kasi platim, nekad dobijem fiskalni račun, nekad ne, kao i do viđenja na izlazu – kaže Fočanka Jelena Jovović.
Njena sugrađanka Slava Grujičić kaže da zbog neljubaznosti prodavaca samo kupuje u tri prodavnice.
– Kada nešto pitam o proizvodu koji kupujem ili želim da mi se pojasni, najčešće dobijem drske odgovore. Mogućnost reklamacije ne postoji, a cijene su ili loše istaknute ili jedna piše, a na kasi platim drugi iznos – kaže Grujičićeva.
Student Milan Jović kaže da mu najviše smeta što piše da je proizvod na akciji, a nikako ga nema.
– Smeta mi i to što ne dobijam fiskalni račun u svakoj prodavnici, kao i to što kusur ne vraćaju uredno, već za deset ili 20 feninga daju žvaku, bombonu, neku čokoladicu. Cijene su loše istaknute, a o ljubaznosti trgovaca ne možemo ni pričati – navodi Jović.
U STR “Malović”, čiji prodavci važe za jedne od najljubaznijih, kažu da je odnos prema potrošačima veoma važan.
– Obavezno je da pozdravite potrošača, kažete izvolite, pomognete mu da nađe proizvod, udovoljite njegovoj želji i izboru. Kada tako postupite kupci će vam se uvijek vraćati – kaže prodavačica u STR “Malović”.
Trgovkinja u prodavnici STR “Savić” Sneža Radović kaže da se ljubazno ponaša prema mušterijama i koji kupe žvaku i koji iznesu pune kese.
– To je u sklopu ovog posla. Ponekad saslušate i problem kupaca, a ponekad dohvatite i po deset proizvoda sa police, a mušterija ne kupi nijedan – kaže Radovićeva.
U Pokretu potrošača RS ističu da se potrošači najviše žale na reklamaciju robe, a da je malo pritužbi na neljubaznost trgovaca.
– U velikim tržnim centrima, gdje radi malo trgovaca, jasno je da ponekad ne može biti potpuna usluga. Ali to je dio poslovne politike. Danas kao trgovci rade mnogi profili, od neobrazovanih do onih koji su primorani to da rade. Najmanje je školovanih – rekao je predsjednik Pokreta potrošača RS Dragutin Bošković.
Iako u Srbiji postoje zakonom predviđene kazne za neljubazne trgovce, u RS to nije slučaj.
– Kod nas to nije ugrađeno u Zakon o zaštiti potrošača RS, ali postoji kodeks ponašanja trgovaca koji oni moraju poštovati. Da bi se zaštitila potrošačka prava moraju se edukovati i potrošači, a inspekcije treba da rade svoj posao na terenu – istakao je Bošković.
Inspekcije
U Odjeljenju za inspekcije u opštini Foča kažu da su najviše prekršajnih naloga u prošloj godini izdali prodavnicama zbog neisticanja cijena i neredovnog izdavanja fiskalnih računa, dok je u istom periodu Zdravstveno-sanitarna inspekcija zaplijenila 74 i po kilograma neispravne hrane. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!