Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Vanredna sjednica gradske Skupštine o rasvjeti u Banjaluci

    1. Augusta 2025. — 15:21

    Građani Srpske žrtve kriptoprevara

    1. Augusta 2025. — 13:23

    RiTE Ugljevik napravio gubitak od 27 miliona KM za pola godine

    1. Augusta 2025. — 09:05

    Analiza: Šta treba sistemski uraditi da se spriječi gubljenje arbitraža?

    31. Jula 2025. — 16:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    U Turskoj pronađene rezerve nafte vrijedne četiri milijarde dolara

    31. Jula 2025. — 15:25

    Ekspanzija izgradnje solarnih elektrana u Gradišci

    30. Jula 2025. — 08:16

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Za pola godine ugovorene koncesije od 337 miliona KM

    26. Jula 2025. — 10:45

    Prihodi od indirektnih poreza veći za 355 miliona KM

    1. Augusta 2025. — 14:00

    FED nije smanjio kamatne stope: Podjele sve očiglednije

    31. Jula 2025. — 12:01

    Pogledajte spisak najvrednijih kompanija na svijetu

    31. Jula 2025. — 11:11

    Obaranjem provizije protiv crnog novca za osiguranje auta

    30. Jula 2025. — 16:46

    FED nije smanjio kamatne stope: Podjele sve očiglednije

    31. Jula 2025. — 12:01

    Pogledajte spisak najvrednijih kompanija na svijetu

    31. Jula 2025. — 11:11

    Obaranjem provizije protiv crnog novca za osiguranje auta

    30. Jula 2025. — 16:46

    Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

    29. Jula 2025. — 15:50

    Lidl otvara prvu prodavnicu bez hrane

    1. Augusta 2025. — 12:10

    Katar nudi BiH saradnju u dvije slobodne zone

    31. Jula 2025. — 12:32

    Na platformi “Temua” postoje nelegalni proizvodi

    29. Jula 2025. — 08:16

    Od septembra radne nedjelje za samostalne trgovce u FBiH

    24. Jula 2025. — 14:50

    Srpsku za šest mjeseci posjetilo 238.899 turista

    29. Jula 2025. — 09:58

    Građani Srpske najviše ljetuju u Crnoj Gori i Hrvatskoj

    28. Jula 2025. — 09:50

    Već 250.000 posjeta na Panonskim jezerima

    27. Jula 2025. — 15:30

    Stranci za pet mjeseci u Crnoj Gori potrošili 16 miliona manje

    26. Jula 2025. — 12:20

    Tramp uveo carine Srbiji od 35 odsto

    1. Augusta 2025. — 11:20

    U Turskoj pronađene rezerve nafte vrijedne četiri milijarde dolara

    31. Jula 2025. — 15:25

    Igor Dodik naložio reviziju u „Šumama“

    31. Jula 2025. — 15:21

    Manjak radnika prisiljava na kolektivni odmor

    30. Jula 2025. — 09:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća žestoko kažnjena

    2. Augusta 2025. — 08:18

    ChatGPT-ju dao 100 dolara da trguje akcijama, objavljeni rezultati

    1. Augusta 2025. — 09:57

    SAD izdvaja milijardu dolara za Air Force One

    30. Jula 2025. — 13:53

    Američki startap tvrdi da može da pretvori živu u zlato

    28. Jula 2025. — 09:00

    Švajcarska u šoku zbog udara američkih carina od 39 odsto

    2. Augusta 2025. — 09:04

    Ova država je zabranila sve povezano s kriptovalutama: Od upotrebe do rudarenja

    1. Augusta 2025. — 08:15

    Kineska industrijska proizvodnja smanjena u julu više nego što se očekivalo

    31. Jula 2025. — 16:48

    U Turskoj pronađene rezerve nafte vrijedne četiri milijarde dolara

    31. Jula 2025. — 15:25
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Tesla motors jedina auto kompanija koja profitira u krizi

Tesla motors jedina auto kompanija koja profitira u krizi

Dejan TovilovićDejan Tovilović28. Jula 2020. — 07:37Nema komentara4 minute čitanja
Tesla motors
FOTO: Agencije

NJUJORK – Korona je mnoge natjerala da se više voze automobilom, ali ekonomska kriza koja prati pandemiju koči prodaju novih vozila. Američki koncern Tesla je za sada jedini profiter, ali će konkurencija postati žestoka, piše Dojče vele (DW).

Tesla motors

“Trenutno ide relativno loše klasičnim proizvođačima automobila, dakle onima koji insistiraju na motorima sa sagorijevanjem“, sažima Frank Švope, analitičar automobilskog sektora u banci NordLB.

Što su duže neki proizvođači čekali, sada ih čekaju veće investicije u alternativne pogone i u autonomnu vožnju. Zato je u automobilskim koncernima raspoloženje tmurno – osim u jednom: američkom proizvođaču električnih automobila Tesli.

I njegova prodaja je nešto manja nego što su u fabrici očekivali, ali je bilans bolji od očekivanog.

“To dolazi jednostavno jer je pogon Tesle u Šangaju mogao da poveća proizvodnju i tako pomogne čitavoj kompaniji. Zato je Tesla po četvrti put zaredom zabilježio dobit u jednom kvartalu”, kaže Švope.

Riječi njemačkog analitičara još zvuče blago s obzirom n a istorijski uspjeh Tesle – prvi put u svom postojanju, u punih 17 godina, firma je prošla čitavu godinu, a da ni u jednom kvartalu nije skliznula u minus. Dobit nije astronomska – 104 miliona dolara u aprilu, maju i junu ove godine – ali je iznenađenje za firmu Ilona Maska. Još prošle godine u tom razdoblju je Tesla bio u minusu, a zbog pandemije se činilo da će i ove godine ponovo u minus.

Uspjeh bi mogao da ima unosne posljedice. Jer, četiri pozitivna kvartala zaredom su uslov da firma uđe u indeks Standard & Poor’s 500, gdje su američke najvrjednije kompanije. Za takve dionice se vežu i razni investicioni fondovi, recimo penzionih osiguranja, što onda garantuje i rast vrijednosti, piše DW.

Ilon Mask već ima još veće planove, izgradnju fabrike kod Ostina u Teksasu, kao i nadomak Berlina. U najskorije vrijeme bi Tesla trebalo da pravi 500.000 vozila godišnje – trenutno ih proizvodi 367.500.

Doduše, i dalje je teško uporiđivati brojke Tesle i recimo njemačkog Dajmlera, koji je u drugom kvaratlu izgubio blizu dvije milijarde eura. Tesla je, po broju prodatih vozila, i dalje patuljak automobilske industrije. Tek petnaesti na listi najvećih proizvođača – njihov godišnji broj vozila Tojota, kao najveći proizvođač svijeta, proda za dvije sedmice. Ta razlika se ne odražava na berzi, gdje Tesla vredi daleko više od svih ostalih – ali to ima veze i sa berzanskim opkladama.

Tesla diktira trendove i, osim toga, manje trpi zbog pandemije. Tokom korone su najveći koncerni morali da prekidaju proizvodnju, a automobilski saloni su bili zatvoreni pa se jedva šta prodavalo. Taj problem Tesla nema jer trguje preko interneta.

To nipošto ne znači da je individualna mobilnost stvar prošlosti, naprotiv: baš tokom pandemije je uputno izbjegavati vozove i avione, pa su se mnogi vratili automobilu čak i za daleka putovanja na odmor.

Njemački stručnjak za automobilski sektor Frank Švope je siguran da će se i zbog ove krize ubrzo dogoditi velike promjene u sektoru automobilizma.

Uvjeren je da će doći, ako ne do fuzija, sigurno do mnogo bliže saradnje proizvođača “jednostavno da bi smanjili troškove”. Jer, ogroman je trošak stvaranje “automobila budućnosti”, vjerovatno sa električnim pogonom, možda i s vodonikovim ćelijama i dovoljno “pametan” da sam vozi, piše DW.

Nagađanja idu sve do moguće saradnje njemačkih vječitih rivala Mercedesa i BMW-a, ili dva ubjedljivo najveća svjetska koncerna Folksvagena i Tojote.

VW je već dogovorio saradnju sa drugim ljutim konkurentom: Ford će razvijati platformu za Folksvagenov pik-ap, a iz Volfsburga šalju Fordu platformu za električni automobil.

I gdje je tu Tesla? Njegove ambicije da proizvodi 500.000 vozila godišnje su svakako realne, ali se tržište mijenja i već odavno Tesla ima žestoku konkurenciju iz Kine, a uslijediće i evropska.

Bankar.me

tesla motors virus korona
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakProinter preuzima Sector ADS
Sljedeći članak Bh. zalihe zlata ojačale za 64 miliona KM

Povezani članci

FINANSIJE 03 minute čitanja

Lagard podržava spajanje banaka

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vanredna sjednica gradske Skupštine o rasvjeti u Banjaluci

1. Augusta 2025. — 15:2102 minute čitanja

Usaglašava se precizan termin sjednice

Građani Srpske žrtve kriptoprevara

1. Augusta 2025. — 13:23

RiTE Ugljevik napravio gubitak od 27 miliona KM za pola godine

1. Augusta 2025. — 09:05

Analiza: Šta treba sistemski uraditi da se spriječi gubljenje arbitraža?

31. Jula 2025. — 16:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti