ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Talgo zakasnio na prvi rođendan

Objavljeno u OSTALO

BANJALUKA – Savremeni talgo voz, koji je prije tačno godinu počeo da saobraća na liniji Sarajevo – Banjaluka, juče je nakon tri i po sata kašnjenja uz pisak sirene stigao na odredište.

Talgo zakasnio na prvi rođendan

Malobrojni putnici, iako su putovali znatno duže nego što su očekivali, na peron u Banjaluci ipak nisu stigli razočarani, jer su se, kako kažu, bar vozili u udobnim i klimatizovanim kupeima.

Voz je sa sarajevske Željezničke stanice krenuo tačno na vrijeme, u 6.30 časova i u Doboj stigao zakasnivši tek četiri minuta. Putnicima koji su poranili da modernim vozom što prije stignu do odredišta, put iz Doboja do Banjaluke trajao je cijelu vječnost, jer je zbog problema na pruzi putovanje trajalo tri puta duže.

Za srednjoškolku iz Doboja Valeriju Đurić ovo je bilo prvo putovanje talgo vozom.

– Na preporuku prijatelja krenula sam vozom, jer je vožnja mnogo prijatnija od vožnje autobusom. Nažalost, nisam baš imala sreće, jer je put od Doboja do Banjaluke trajao šest sati – rekla je Đurićeva.

Srećna što je ipak stigla na odredište Sarajka Milena S. kazala je da je ovo prvi put za godinu, koliko putuje na ovoj relaciji, da voz kasni satima.

– Za razliku od onih starih i dotrajalih vagona, ovi su mnogo udobniji. Imaju televizor, klima-uređaje, što je od trenutka uspostavljanja ove linije bila velika novost na našim prugama. Žalosno je što se u željeznice ne ulaže više i što pruge i sve ostalo nije osavremenjeno, pa nam se ovakve stvari dešavaju – kazala je Milena i dodala da će već sutra ujutro talgom krenuti nazad u Sarajevo.

Mašinovođe koje smo juče zatekli u vozu samo su slegale ramenima. Nerado pristaju na razgovor i kazuju da su uprkos propisima, kao i volji i želji da putovanje prođe u najboljem redu, nepredviđene okolnosti sastavni dio njihovog posla.

– Ni mi nismo srećni što kasnimo, ali jednostavno nije sve u našim rukama. Pruge u BiH su dotrajale i na njima treba raditi – rekli su kratko. Poručili su da se u magiju putovanja talgo vozom moramo sami uvjeriti, jer je to nešto što se, uprkos svim nedaćama, ne može riječima opisati.

U “Željeznicama RS” ističu da su za godinu prodali 15.562 karte za putovanje talgo vozom.

– Uvođenje ove linije pokazalo se u društvenom i socijalnom pogledu veoma opravdanim, iako bi s ekonomske tačke gledišta situacija mogla biti znatno bolja, imajući u vidu da savremeni talgo voz povezuje dva najveća grada u Srpskoj i FBiH – rekao je direktor “Željeznica RS” Dragan Savanović i dodao da bi voz mogao ići brže, ali da zbog dotrajale pruge na području FBiH nisu u mogućnosti da povećaju brzinu.

Savanović kaže da će u narednom periodu raditi na uvođenju onlajn kupovine karata, što bi prema njegovom mišljenju unaprijedilo željeznički saobraćaj.

– Nedavno je krenuo i talgo voz prema Prijedoru i Bihaću i zadovoljni smo brojem putnika, iako je za neke ozbiljnije procjene još rano – dodao je Savanović.

Talgo garniture koje saobraćaju na relaciji Sarajevo – Doboj – Banjaluka u vlasništvu su “Željeznica FBiH”.

Cijene karata

Karta na liniji Banjaluka – Sarajevo u jednom pravcu uz rezervaciju košta 26,10 KM, a povratna 42,20 KM. Za prevoz od Banjaluke do Doboja putnici moraju izdvojiti 12,40 KM u jednom pravcu, a 20,40 KM za povratnu kartu. Studenti, novinari, penzioneri i putnici stariji od 60 godina mogu ostvariti popust od 30 odsto, za djecu od četiri do 12 godina karte su upola cijene, a za mališane do četiri godine vožnja je besplatna. Glas Srpske

Ključne riječi:  , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+