Capital.ba

Srbi prosječno koriste pametne telefone pet sati dnevno

29.09.2016. / 12:58

smanjitroskove.rs-MOBILNA-TELEFONIJA-KAKO-SMO-STIGLI-DOVDEBUDIMPEŠTA , Istraživanje kompanije Masterkard “Uticaj inovacija” sprovedeno u 10 zemalja Centralne i Istočne Evrope, pokazuje da je za 91 odsto ispitanika u Srbiji pametni telefon najčešće korišćen uređaj, a da prosječno korišćenje iznosi pet sati dnevno, naspram prosječnih 3,3 sata u Zapadnoj Evropi.

Ispitanici u Srbiji su pokazali visok stepen entuzijazma u pogledu digitalnih tehnologija – 89 odsto njih očekuje da će digitalne usluge igrati sve važniju ulogu u svakodnevnom životu, a 63 procenta navodi da inovacije imaju pozitivan uticaj na društvo, navodi se u današnjem saopštenju Masterkarda o rezultatima istraživanja.

Za 56 odsto ispitanika glavni uređaj za korišćenje je pametni telefon, 22 procenta koristi kompjutere, 19 odsto laptop a 2,0 odsto tablete.

Studija takođe pokazuje da 60 odsto potrošača u Centralnoj i Istočnoj Evropi već koristi aplikacije za digitalna plaćanja, i da čak 80 odsto ispitanika posmatra svoje mobilne uređaje – tablete i telefone – kao željenu alternativu platnim karticama.

Opšti stav ispitanika u 10 zemalja Centralne i Istočne Evrope prema digitalizaciji je nešto pozitivniji u ovom regionu nego u Zapadnoj Evropi.

Većina potrošača (preko 70 odsto) su zadovoljni digitalizacijom i imaju bolje mišljenje o uticaju inovacija na društvo od ispitanika u Zapadnoj Evropi.

Kao što je to slučaj u cijelom svijetu, i potrošači u Centralnoj i Istočnoj Evropi kao da su “zalijepljeni” za svoje pametne telefone. Prosječno vrijeme provedeno u korišćenju pametnog telefona tokom radnog dana je 4,1 sat, pokazuje ova studija.

U zapadnoj Evropi, prosek je samo 3,3 sata. Bugarski ispitanici, međutim, priznali su da u prosjeku na svojim uređajima provode više od pet sati.

Pored standardnih internet funkcija, kao što je imejl, skoro 90 odsto učesnika u anketi u Centralnoj i Istočnoj Evropi koristi svoje uređaje za pretraživanje interneta, a aplikacije za društvene medije, četovanje i onlajn kupovina su najpopularnije digitalne usluge.

U Srbiji je situacija slična – 97 procenata ispitanika svakodnevno pretražuje internet, 92 odsto šalje imejlove, 88 procenata koristi društvene mreže, 87 posto četuje onlajn, a 81 procenat ispitanika proverava vremensku prognozu.

“Kompanija Masterkard je već pokrenula niz uspešnih projekata u celoj Centralnoj i Istočnoj Evropi kako bi se postavile osnove za nove platforme za mobilno plaćanje”, rekao je Brajan Moris, direktor sektora za inovativna plaćanja za CEE region u kompaniji Masterkard.

DŽordž Sajmon, predsjednik CEE divizije kaže da zemlje Centralne i Istočne Evrope predvode u inovacijama. Tanjug

“Već smo implementirali Masterpaš na šest tržišta, tačnije u Češkoj, Mađarskoj, Izraelu, Poljskoj, Rumuniji i Slovačkoj, a uskoro ćemo to uraditi i u Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji”, naveo je Sajmon.

Istraživanjeme su u Centralnoj i Istočnoj Evropi bile obuhvaćene Austrija, Bugarska, Češka, Hrvatska, Mađarska, Izrael, Poljska, Rumunija, Srbija i Slovačka. Tanjug

 

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!