Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Državne jasle: Za topli obrok po 300 KM

    9. Augusta 2025. — 13:31

    IRB traži banke koje ne peru novac

    8. Augusta 2025. — 14:47

    Šume u minusu, fotelje u plusu

    8. Augusta 2025. — 14:10
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Mišković prodao firmu u Sarajevu

    9. Augusta 2025. — 15:02

    Kripto kao kolateral za bankovne kredite?

    9. Augusta 2025. — 12:52

    Počinje isplata julske penzije

    8. Augusta 2025. — 09:30

    Mišković prodao firmu u Sarajevu

    9. Augusta 2025. — 15:02

    Berze u crvenom nakon Trampove objave o carinama

    2. Augusta 2025. — 15:59

    FED nije smanjio kamatne stope: Podjele sve očiglednije

    31. Jula 2025. — 12:01

    Pogledajte spisak najvrednijih kompanija na svijetu

    31. Jula 2025. — 11:11

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    Trampove carine od danas u 70 zemalja

    7. Augusta 2025. — 09:39

    Obala Slonovače zbog carina upozorile SAD

    5. Augusta 2025. — 13:22

    Mađarskoj prijeti katastrofa zbog Trumpovih carina

    5. Augusta 2025. — 11:14

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Japan Erlajns turistima nudi besplatne letove

    4. Augusta 2025. — 08:03

    Nijemci prošle godine putovali više nego prije pandemije

    3. Augusta 2025. — 16:11

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Carine SAD ugrožavaju izvoz iz BiH

    8. Augusta 2025. — 10:28

    Skoro dvije milijarde deficita u metalskoj i elektro industriji

    6. Augusta 2025. — 14:35

    Ljeti nedostaje i do 30 odsto radnika u ugostiteljstvu

    6. Augusta 2025. — 10:35
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Američke akcije porasle nakon novih Trampovih tarifa

    9. Augusta 2025. — 09:06

    Svjetske cijene hrane na najvišem nivou od 2023. godine

    8. Augusta 2025. — 14:01

    Alarmantno porastao broj stečaja u Njemačkoj

    8. Augusta 2025. — 13:00

    U Alžiru se gradi najveća mljekara na svijetu

    8. Augusta 2025. — 11:21
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Predloženo poništenje privatizacije Željeznica FBiH

Predloženo poništenje privatizacije Željeznica FBiH

capital.bacapital.ba23. Augusta 2013. — 05:20Nema komentara3 minute čitanja

slikaSARAJEVO, Dio Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) je privatizovan nezakonito i uz niz proceduralnih grešaka, utvrdili su revizori, a piše Centar za istraživačko novinarstvo.

Omjer privatnog i državnog vlasništva nad ŽFBiH je još uvijek nejasan, iako je prošlo 12 godina od privatizacije koju bi najbolje bilo poništiti, piše u Izvještaju o privatizaciji ovog preduzeća, koji je po nalogu Vlade FBiH uradila revizorska firma “Revicus” iz Zenice.
Izvještaj je u avgustu prošle godine dostavljen Vladi na dalje postupanje. Jedina konkretna akcija vlasti od tada bilo je održavanje sastanka predstavnika Vlade, Željeznica FBiH, Agencije za privatizaciju i “Revicusa”.
Nadležno Ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH je trebalo prijedloge revizije dati Vladi FBiH na izjašnjenje.
Iz Vlade FBiH kažu da to nije urađeno uglavnom zbog teškog stanja u Željeznicama FBiH i nesređene političke situacije unutar Vlade.
Revizori su u Izvještaju naveli niz problema i propusta učinjenih tokom nezakonite privatizacije, o kojoj je CIN pisao 2007. godine, te predložili moguća rješenja nastale vlasničke ”zavrzlame”.
Preduzeće Željeznice Federacije BiH osnovano je početkom 2002. godine. Nastalo je spajanjem preduzeća Željeznice BiH (ŽBiH) iz Sarajeva i Željeznice Herceg-Bosne (ŽHB) iz Mostara, koja su djelomično privatizovana godinu dana ranije.
Agencija za privatizaciju FBIH je dozvolila privatizaciju iako preduzeća nisu dostavila dokaz o vlasništvu nad nekretninama, što propisuju Zakon o privatizaciji FBiH i drugi propisi koji uređuju privatizaciju.
Plan privatizacije je bio odvojiti infrastrukturu (šine i signalizaciju) od operatera (putničkih i teretnih vozova) te privatizovati 49 odsto operatera. Država bi zadržala u svom vlasništvu infrastrukturu i mogućnost da je iznajmljuje svim zainteresovanim operaterima.
Međutim, privatizacije mostarskog i sarajevskog preduzeća su provedene prije nego što su Zakonom o željeznicama FBIH definisani pojmovi ključni za privatizaciju kao što su željeznička kompanija, željeznički operater i infrastruktura.
Ni privatizovana preduzeća niti novoosnovane ŽFBiH nisu podijeljena na operatera i infrastrukturu, pa je postalo nejasno ko je vlasnik kojeg kapitala u novoosnovanim ŽFBiH i koji je omjer privatnog i javnog vlasništva.
To je otvorilo put i Agenciji za privatizaciju i akcionarima da svojim odlukama iz 2004. i 2005. godine mijenjaju postotak i omjer privatnog i državnog kapitala ŽFBiH bez ikakvih realnih osnova za takve promjene, stoji u izvještaju.
Naknadni proces privatizacije novoosnovanog preduzeća ŽFBiH iz 2005. godine je osmišljen samo kako bi ranije privatizovani kapital mogao biti registrovan u novom preduzeću, odnosno kako bi se formalno privatizovalo nešto što je bilo privatizovano još u vrijeme postojanja odvojenih željezničkih preduzeća u Mostaru i Sarajevu, stoji u izvještaju.
U izvještaju “Revicusa” takođe stoji da treba poništiti Odluku o ovakvom načinu privatizacije ŽFBiH. Vladi je predloženo da kao većinski vlasnik dogovori preregistraciju ili ponovno osnivanje jedinstvenog željezničkog preduzeća, ali da ima na umu eventualno obeštećenje akcionara.
Novo željezničko preduzeće bi trebalo registrovati kao holding dva odvojena preduzeća Infrastruktura i Operater, jer bi se samo na taj način mogla planirati eventualna privatizacija Operatera.
Revizori su predložili vlastima da, bez obzira na sve opisane nedostatke privatizacije, priznaju postojeću strukturu vlasništva nad kapitalom, prema kojoj je 91,816 odsto ŽFBIH u državnom, a 8,184 odsto u privatnom vlasništvu, jer je ovo realan iznos i omjer strukture kapitala koji je uz to registrovan na sudu, stoji u izvještaju. Fena

privatizacija sarajevo top vazno zeljeznice federacije bih
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRTV zbog finansijskih problema prekida program
Sljedeći članak Srbija bez plana razvoja sistema za navodnjavanje

Povezani članci

NOVOSTI 05 minuta čitanja

Tajkuni i politika uništavaju kulturno blago: Ovo je dio nelegalno izgrađenih objekata (VIDEO)

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
ANALIZE

Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

10. Augusta 2025. — 15:0003 minute čitanja

Kina drži dominantnu poziciju i u fazi prethodne obrade i u fazi rafiniranja reciklaže baterija.

Državne jasle: Za topli obrok po 300 KM

9. Augusta 2025. — 13:31

IRB traži banke koje ne peru novac

8. Augusta 2025. — 14:47

Šume u minusu, fotelje u plusu

8. Augusta 2025. — 14:10

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti