Capital.ba

Poreska uprava RS omogućila elektronsko podnošenje svih zahtjeva

09.12.2020. / 14:59

BANJALUKA – Poreska uprava Republike Srpske pustila je u funkciju novu uslugu, “e-Zahtjevi”, kojom je omogućila poreskim obveznicima da ubuduće elektronskim putem mogu podnijeti zahtjeve za izdavanje uvjerenja, povrate poreza, preknjižavanje, zahtjeve za izdavanje poreskih kartica i sve druge vrste zahtjeva jednostavnim slanjem obrasca zahtjeva na elektronske adrese nadležnih područnih centara Poreske uprave RS, bez potrebe dolaska na šaltere Uprave.

Goran Maričić (Foto: Poreska uprava RS)

“Ovim je nastavljen aktivan rad Poreske uprave Republike Srpske na unapređenju komunikacije sa poreskim obveznicima uvođenjem novih elektronskih usluga, po čemu postajemo jedinstveni i prepoznatljivi, a koje omogućavaju komunikaciju poreskih obveznika i Poreske uprave Republike Srpske bez direktnog kontakta, što je posebno važno u uslovima aktuelne pandemije korona virusa”, ističe se u saopštenju Poreske uprave.

Objašnjavaju da je podnošenje zahtjeva elektronskim putem u skladu sa Zakonom o poreskom postupku i Zakonom o opštem upravnom postupku, te da je procedura veoma jednostavna.

“Obveznik treba da preuzme obrazac željenog zahtjeva sa internet stranice Poreske uprave Republike Srpske www.poreskaupravars.org, iz rubrike ‘e-Zahtjevi’ koja se nalazi u vrhu stranice, u okviru koje će obaviti sve potrebne radnje na podnošenju zahtjeva. Nakon preuzimanja obrasca zahtjeva, poreski obveznik imenuje, popunjava i potpisuje predmetni zahtjev i dostavlja nadležnom područnom centru Poreske uprave Republike Srpske kojem teritorijalno pripada, a koje se nalaze u pomenutoj rubrici ‘e-Zahtjevi’, u prozorčiću ‘Popuni obrazac'”, objasnili su iz Poreske uprave.

Zahtjeve je moguće dostaviti i u formi elektronskog dokumenta potpisanog certifikatom za elektronski potpis izdatim od strane Poreske uprave Republike Srpske kod uvođenja elektronskog podnošenja poreskih prijava kao i kvalifikovanim elektronskim potpisom izdatim od strane drugih certifikacionih tijela.

Uputstvo za imenovanje elektronskih dokumenata i uputstva za potpisivanje dokumenata korišćenjem elektronskog potpisa objavljena su u okviru rubrike “e-Zahtjevi”.

Nakon slanja zahtjeva, obveznik će dobiti obavještenje da je isti zaprimljen, kako bi bio siguran u efikasnost procedure, i jedina njegova obaveza će biti da lično dođe preuzeti traženi dokument u Poresku upravu Republike Srpske.

“Inače, Poreska uprava Republike Srpske je do sada uradila mnogo u procesu digitalizacije i tako će nastaviti i u narednom periodu, jer elektronska komunikacija sa poreskim obveznicima skraćuje procedure, smanjuje troškove papira, štampanja, arhiviranja, a samim tim i smanjuje broj dolazaka poreskih obveznika na šaltere Poreske uprave Republike Srpske, čime štedimo i vrijeme i novac poreskih obveznika i mislimo na njihovo zdravlje, posebno u sadašnje vrijeme kada je aktuelna pandemija korona virusa, koja zahtjeva manje kontakata i socijalnu distancu. Zato se s pravom može reći da ulaganje u elektronske usluge, odnosno digitalizaciju institucije, nije trošak, već investicija”, navodi se u saopšđtenju poreske uprave RS. Agencije

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!