Capital.ba

Polovnjake u Srpskoj niko ne kupuje

30.11.2020. / 11:44

BANJALUKA – Prodaja polovnih automobila u Republici Srpskoj nikada nije bila lošija, a trgovci kažu da prođe i po nekoliko dana da im nijedan kupac ni ne zakuca na vrata, zbog čega mnogi razmišljaju i o stavljanju ključa u bravu.

izvor: Žurnal

U auto-kućama, koje su prije pandemije imale pune ruke posla, prodaja automobila pala je i do 80 odsto u odnosu na prošlu godinu, iako pandemija virusa korona nije uticala na cijene četvorotočkaša u Srpskoj.

Trgovac u Auto-salonu “Braća Đukić” iz Dervente Željko Vasilić kaže da za 20 godina rada ne pamte goru godinu te da prođe po nekoliko dana, a da nijedan automobil ne prodaju.

Popuštanjem mjera nakon prvog talasa virusa korona i bilo je nešto posla, međutim od oktobra interesovanje građana za obnovu voznog parka gotovo da ne postoji. Posao je opao za 80 odsto, a nisam ni optimističan da će u narednim mjesecima biti bolje“, rekao je Vasilić.

Cijene u salonu su, kako je rekao, uglavnom iste kao prije, dok nabavna zbog pandemije divlja.

Od januara do danas nismo prodali ni 250 automobila. Za nas je proteklih godina bilo poražavajuće ako bismo prodali manje od 500 vozila”, kazao je Vasilić.

Razočarani ovogodišnjom prodajom ništa manje nisu ni prodavci četvorotočkaša u Semberiji.

Vlasnik Auto-salona “SPEED” iz Bijeljine Zoran Savić istakao je da je prodaja polovnih automobila do pet godina starosti znatno opala.

Prodaja nam je opala za 30 odsto, a najveća potražnja je za vozilima koja koštaju između 10.000 i 15.000 KM. To su uglavnom automobili proizvedeni u Francuskoj“, rekao je Savić.

Kraj loše situacije ne vide ni u Banjaluci, a kako su objasnili na jednom auto-placu u ovom gradu dnevno ne dođu ni tri kupca.

Prošle godine tokom dana nas je znalo posjetiti i do 20 kupaca, ne računajući telefonske poziv“, rekli su u ovom auto- placu.

Da je pandemija virusa korona i te kako potresla tržište automobila pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, prema kojima je do novembra ove godine uvezeno 33.912 vozila, što je duplo manje u odnosu na isti period lani, kada je iz inostranstva nabavljeno njih 65.819.

Za deset mjeseci ove godine uvezeno je 5.956 novih i 27.956 polovnih vozila, čija je vrijednost 521,62 miliona KM“, rekli su u UIO BiH.

Dodali su da je manje automobila u odnosu na ovu godinu uvezeno jedino 2010, kada je u BiH iz inostranstva stiglo 33.297 vozila.

Banjalučanka Katarina S. kaže da od početka godine odgađa kupovinu automobila, jer je situacija zbog virusa korona neizvjesna.

Novac skupljam godinama, ali više nisam sigurna koliko je pametno sada trošiti na automobil. Ljudi svakodnevno ostaju bez posla, osim zdravlja, ugrožena nam je i egzistencija“, kazala je Katarina.

Za pojedine nema krize

Da za pojedine stanovnike BiH nema krize ni za vrijeme virusa korona potvrđuju podaci UIO BiH prema kojima su građani ove godine samo za deset automobila izdvojili 3,28 miliona maraka. Najskuplji automobil koji je uvezen ove godine bio je “ferari”, čiji vlasnik je iskeširao 531.985 KM.

(Glas Srpske)

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Polovnjake u Srpskoj niko ne kupuje

    1. Dusman

      Hahha, cijene iste ostavili, a kukaju da lose ide. Uvozite izraubovana auta od 200 hiljada km i jos bi da zaradite, kupujete dizele po Evropi kojih se svi rjesavaju, a ovdje ljudima nudite kredite da kupe auto od 10 godina. I treba da se pozatvarate