Capital.ba

Oprez prilikom sklapanja turističkih aranžmana

30.06.2012. / 7:40

BEOGRAD, Turistička inspekcija Srbije upozorila je juče građane da budu oprezni prilikom sklapanja aranžmana sa turističkim agencijama, koje su obavezne da ispune samo ono što je u ugovoru navedeno.

“Mogu svašta da obećavaju turističke agencije, ali su dužne da ispune samo ono što je u ugovoru između putnika i agencije, koji se sastoji od programa putovanja, opštih uslova putovanja i potvrde o putovanju”, izjavila je načelnica Odjeljenja turističke inspekcije u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Brankica Bajat.

Ona je na skupu u Privrednoj komori Beograda objasnila da program putovanja sadrži osnovna obilježja usluge, trajanje putovanja, podatke o prevozu i smještaju, cijeni i slično, a opšti uslovi putovanja uređuju prava i obaveze organizatora putovanja i prava i obaveze putnika.
Bajat je savjetovala građanima koji se spremaju da idu na odmor da se obavezno raspitaju o turističkim agencijama i njihovom bonitetu, kao i da pogledaju njihove podatke na sajtu Agencije za privredne registre. Građani mogu da podnesu prijavu dežurnoj službi inspekcije 24 sata dnevno na broj telefona 011 – 3139 – 686 ili putem mejla [email protected]. Nezadovoljni građani prvo treba da se žale agenciji koja je dužna u roku od 15 dana da odogovori na reklamaciju.
Tim pojekta “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji” koji finansira EU sa 2,5 miliona evra, a sprovodi se u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, trogvine, šumarstva i vodoprivrede, najavio je da priprema prijedlog izmjena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača i Strategiju za zaštitu potrošača, koje će ponuditi novoj vladi.
Izmjene i dopune predviđaju veću zaštitu potrošača i već ovlašćenja institucija koje to treba da obezbjede. U periodu od septembra do kraja 2013. biće tim povodom realizovano 30 seminara i desetak događaja u cilju podizanja građana o njihovim potrošačkim pravima.
Turističkoj inspekciji tokom prvih pet mjeseci ove godine bile su podnijete 563 prijave građana, od čega 459 za ugostiteljstvo i 104 koje su se odnosile na rad turističkih agencija. Od toga je bilo 60 neosnovanih i 44 osnovanih prijava. Tanjug

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!