Capital.ba

Onlajn poslovanje osvaja ekonomske sile

20.03.2012. / 12:25

BOSTON, Kada bi internet bio država on bi bio peta ekonomska sila u svijetu – nakon Sjedinjenih Država, Kine, Japana, Indije i Njemačke, navodi se u studiji konsultantske firme “Boston konsulting grup” /BCG/.

Prema ovom izvještaju,  do 2016. godine u svijetu  će biti tri milijarde internet korisnika, a prema predviđanjima poslovanje preko interneta, koje igra sve veću ulogu u rastu privreda, do 2016. godine će s 4.200 milijardi dolara učestvovati u ukupnom bruto domaćem proizvodu članica Grupe 20 najrazvijenijih zemalja svijeta.

U 2010. godini je bilo 1,9 milijardi internet korisnika, a ostvaren je bruto nacionalni prihod od 2.300 milijardi dolara.

U saopštenju se navodi da će “internet ekonomija” rasti tempom od osam odsto godišnje u razvijenim zemljama, kao i dvostruko više na tržištima u razvoju, prenosi agencija Frans pres.

Indija i Argentina ostvariće najveći rast od 23, odnosno 24 odsto, navodi se u izvještaju BCG.

“Internet ekonomija je jedna od pozitivnih priča o razvoju svijeta”, izjavio je analitičar BCG-a i jedan od autora izvještaja Dejvid Din.

U nekim zemaljama, uključujući Francusku, Njemačku i Kinu, mala i srednja preduzeća (MSP) koja aktivno posluju na internetu ostvarila su znatno veći rast prodaje od firmi koje nisu dovoljno prisutne na internetu.

“Širom svijeta, MSP koja koriste internet razvijaju se brže i otvaraju više novih radnih mjesta nego ona preduzeća koja to ne rade”, izjavio je ekonomista BCG Pol Cvilenberg /Paul Tzwilenberg/.

On je dodao da države mogu da ojačaju svoju konkurentnost i prospekte privrednog rasta  ohrabrivanjem preduzeća da se okrenu internetu.

U Velikoj Britaniji “internet ekonomija” učestvuje sa 8,3 odsto u bruto domaćem proizvodu (BDP), što predstavlja najveći udio u odnosu na bilo koju drugu zemlju Grupe 20.

Vrijednost internet kupovina i prodaja  u 2010. iznosila je 121 milijardu funti (191,7 milijardi dolara), što je više od 2.000 funti po glavi stanovnika, saopštili su istraživači iz kompanije “Boston konsalting grup”.

BCG  ističe da Velika Britanija ostvaruje znatno više prodaja na internetu nego bilo koja druga velika ekonomija.

Prema podacima kompanije BCG, u 2010. je oko 13,5 odsto svih kupovina obavljeno preko interneta, uz očekivani rast na 23 odsto do 2016.

Istraživači su istakli da ukupna internet ekonomija u Velikoj Britaniji raste izuzetno velikom brzinom. Oni procjenjuju da će, tokom naredne četiri godine, nastaviti da se povećava po stopi od 11 odsto godišnje, dostižući ukupnu vrijednost od 221 milijardi funti do 2016.

To se poredi sa očekivanom stopom rasta od 5,4 odsto u Sjedinjenim Državama i od 6,9 odsto u Kini.

Takve prognoze kretanja su naročito povoljna vest za mala i srednja preduzeća, jer istraživanje pokazuje da su u protekle tri godine njihovi prihodi svake godine porasli za 12,5 odsto.

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Komentari na članak: Onlajn poslovanje osvaja ekonomske sile

  1. B.A.Ecc. Milorad Damjanovic

    Razumljiv je interes firme “Boston konsulting grup”… Vec u startu se demantuje…ne na 5 mestu vec na 6…
    A gde su tu jos neke ekonomski jake zemlje, pa zemlje u ekspanziji….
    .Iznose analize na bazi pretpostavki koje apsolutno nisu realne jer se svest ljudi u svetu sve vise menja.
    Sve vise se u svetu prepoznaju prave vrednosti sto je kontradiktorno njihovim analizama.