Capital.ba

Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

05.11.2019. / 14:17

BANJALUKA – Vlada Srpske i „Autoputevi RS“ obmanuli su vozače kada su rekli da će putarinu plaćati po pređenom kilometru. Portal CAPITAL analizirao je udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.

Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.

Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.

Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.

Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.

U Vladi Srpske i „Autoputevima RS“ još prošle godine rekli su da zatvoreni sistem naplate putarine podrazumijeva naplatu po pređenom kilometru.

To je ponovljeno i prije nekoliko dana kada je počeo zatvoreni sistem naplate putarine.

U preduzeću „Autoputevi RS“ su za agenciju Srna 1. novembra rekli da se „sistem naplate putarine na 106 kilometara auto-puteva u Republici Srpskoj u potpunosti zatvara, a putarina će biti naplaćivana po pređenom kilometru”.

No, to se nije desilo jer su cijene korišćenja auto-puta definisane bez imalo logike.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS, do objave ovog teksta, nema odgovora na pitanja na koji način je utvrđivana cijena putarine i kako objašnjavaju navedene nelogičnosti.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

    1. Defekto

      Tako je to kad zaposlis komsinice i rodjacku djecu, pa oni to sve, onako, s kafe na kafu…

    2. Miro

      Princip: Ofrlje.
      Struktura cijena korištenja autoputa je skandalozna.
      Vrijeđa zdrav razum i inteligenciju nas poreskih obveznika.

    3. Srdjan

      Poštovani,
      Još gora je situacija sa vozilima do 3.5t, koja su jedino u R.Srpskoj u 3. kategoriji na kugli zemaljskoj. Na ostatku planete, pripadaju 2. kategoriji. Rezultat je da kombiji idu starim putem ka Doboju, a Autoputem do Doboja od BL izbos je bio 22.5KM pre “zatvorenog sistema”.
      Govorili smo, ukazivali, ali džaba…
      Autoputevi, koji pored prevoza putnika imaju ulogu u bržoj razmeni roba, kada su brze dostave, nemaju tu ulogu…

      Srdačan pozdrav,

      Srdjan

    4. Bojan

      Dodao bih još, jer autor teksta nije uočio, relacija Aleksandrovac-Jakupovci od jedne do druge naplatne stanice 7,5 kilometara cijena 1,5 konvertibilnih maraka.

      Najviše se bojim da ovakav cjenovnik nije donesen na osnovu pogrešnih informacija o razdaljinama između naplatnih stanica, nego da je prethodno izvršena analiza broja vozila koja prometuju određenim dionicama, te gdje je pojačan promet, oni su pojačali i cijenu ne bi li više oteli od domaćeg stanovništva koji i dan danas direktno preko litre goriva daju 30 pfeninga za izgradnju autoputeva,

      Ovakvom odlukom su direktno pogođeni i žitelji Laktaša i Klašnica, jer zbog izbjegavanja autoputa gužve i zagađenje na tom potezu je nesnošljivo.

    5. Milenko

      Dušane Topiću, zašto javno ne obrazložiš ove nelogičnosti?

    6. LULA

      Dragi moji putnici . što ovi zarade na autoputu to podijele na plate, tamos jede prekobrojni zaposleni zajedno sa sektorom ALFA koji ih čuva.
      Prođoh Evropu a nigdje ne viđeh obezbjeđenje naplatnih kućica.
      Sve što je normalno u svijetu to za nas ne važi, bitno je da je godišnja karta za autoput od BL- Doboja 1.400 eura, kao da imamo standard Dubaija.
      Šljam jedan.

    7. Posmatrac

      Ako ćemo realno, izlaz Aleksandrovac je i napravljen samo zbog jednog razloga, zna se kojeg i zna se da nije dobar razlog. Nigdje u svijetu nema 5 izlaza na 30 km autoputa, pri čemu se broj stanovnika mjeri u desetinama hiljada. Pa taj izlaz ne može da otplati jednog radnika godišnje a kamoli 5!