Close Menu
Capital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Stigla žalba na tender od 35 miliona KM

    18. Jula 2025. — 16:04

    Građani BiH nezainteresovani za obnovljive izvore energije

    18. Jula 2025. — 14:17

    Zamjena rasvjete u Hrvatskoj duplo jeftinija nego u Banjaluci

    18. Jula 2025. — 13:53

    Tender za brzu cestu u BiH pod lupom: Kineska kompanija uložila žalbu

    18. Jula 2025. — 13:23
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Mađarski biznismen se povukao iz projekta SE Trebinje 1 – Posao vrijedan 100 miliona KM preuzela firma bez prihoda i radnika

    18. Jula 2025. — 09:30

    EU više novca potrošila na kupovinu ruskog gasa, nego na pomoć Ukrajini

    14. Jula 2025. — 09:00

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    „Elektroprivreda RS“ se zadužila još 25 miliona KM

    18. Jula 2025. — 13:03

    U Bugarskoj sa zebnjom dočekuju uvođenje eura

    18. Jula 2025. — 12:32

    Zbog prekomjerne proizvodnje kriza američkih kompanija u Kini

    18. Jula 2025. — 09:02

    ECB će provjeriti otpornost banaka na geopolitičke rizike

    17. Jula 2025. — 16:53

    Promet na berzi veći od 578.000 KM

    14. Jula 2025. — 16:34

    Kreis International postao većinski vlasnik banjalučkog Stočara

    10. Jula 2025. — 13:10

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Odloženo povećanje carina EU za Sjedinjene Američke Države

    14. Jula 2025. — 14:01

    Američke carine na brazilsku robu opet poskupljuju kafu

    14. Jula 2025. — 12:40

    BiH na uvoz mlijeka potrošila 267 miliona KM

    11. Jula 2025. — 14:56

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Trećina Hrvata ne može priuštiti sedmicu godišnjeg odmora

    18. Jula 2025. — 11:27

    Iznajmljivači u Hrvatskoj počeli spuštati cijene

    17. Jula 2025. — 07:39

    Turisti iz Hrvatske najbrojniji u BiH

    15. Jula 2025. — 14:24

    Wizz Air napušta Abu Dabi

    15. Jula 2025. — 11:12

    Mađarski biznismen se povukao iz projekta SE Trebinje 1 – Posao vrijedan 100 miliona KM preuzela firma bez prihoda i radnika

    18. Jula 2025. — 09:30

    Stopa rasta BDP-a Srpske 3,1 odsto

    16. Jula 2025. — 10:00

    Tekstilci u pat-poziciji

    16. Jula 2025. — 08:16

    Domaće brašno osvaja inostrana tržišta

    15. Jula 2025. — 07:37
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Milka čokolada osvojila nagradu za najveću prevaru potrošača

    15. Jula 2025. — 14:01

    Federer više novca zaradio investiranjem, nego osvajanjem 20 grend slemova

    14. Jula 2025. — 10:46

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Američke kompanije bježe iz Kine

    18. Jula 2025. — 15:38

    Zbog prekomjerne proizvodnje kriza američkih kompanija u Kini

    18. Jula 2025. — 09:02

    Doseljenici manje zarađuju od Nijemaca

    18. Jula 2025. — 08:01

    ECB će provjeriti otpornost banaka na geopolitičke rizike

    17. Jula 2025. — 16:53
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

Svjetlana Šurlan5. Novembra 2019. — 13:177 komentara2 minute čitanja

BANJALUKA – Vlada Srpske i „Autoputevi RS“ obmanuli su vozače kada su rekli da će putarinu plaćati po pređenom kilometru. Portal CAPITAL analizirao je udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.

Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.

Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.

Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.

Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.

U Vladi Srpske i „Autoputevima RS“ još prošle godine rekli su da zatvoreni sistem naplate putarine podrazumijeva naplatu po pređenom kilometru.

To je ponovljeno i prije nekoliko dana kada je počeo zatvoreni sistem naplate putarine.

U preduzeću „Autoputevi RS“ su za agenciju Srna 1. novembra rekli da se „sistem naplate putarine na 106 kilometara auto-puteva u Republici Srpskoj u potpunosti zatvara, a putarina će biti naplaćivana po pređenom kilometru”.

No, to se nije desilo jer su cijene korišćenja auto-puta definisane bez imalo logike.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS, do objave ovog teksta, nema odgovora na pitanja na koji način je utvrđivana cijena putarine i kako objašnjavaju navedene nelogičnosti.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
auto-put autoputevi rs izbor izdvajamo putarina vazno vlada rs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBanjalučka berza olakšala trgovanje obveznicama preduzeća
Sljedeći članak RiTE Ugljevik u minisu od 913.567 maraka

Povezani članci

Capital teme 12 minute čitanja

Stigla žalba na tender od 35 miliona KM

Svijet 03 minute čitanja

Američke kompanije bježe iz Kine

7 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Defekto 5. Novembra 2019. 15:35

    Tako je to kad zaposlis komsinice i rodjacku djecu, pa oni to sve, onako, s kafe na kafu…

    Odgovori
  2. Miro 5. Novembra 2019. 17:13

    Princip: Ofrlje.
    Struktura cijena korištenja autoputa je skandalozna.
    Vrijeđa zdrav razum i inteligenciju nas poreskih obveznika.

    Odgovori
  3. Srdjan 5. Novembra 2019. 22:06

    Poštovani,
    Još gora je situacija sa vozilima do 3.5t, koja su jedino u R.Srpskoj u 3. kategoriji na kugli zemaljskoj. Na ostatku planete, pripadaju 2. kategoriji. Rezultat je da kombiji idu starim putem ka Doboju, a Autoputem do Doboja od BL izbos je bio 22.5KM pre “zatvorenog sistema”.
    Govorili smo, ukazivali, ali džaba…
    Autoputevi, koji pored prevoza putnika imaju ulogu u bržoj razmeni roba, kada su brze dostave, nemaju tu ulogu…

    Srdačan pozdrav,

    Srdjan

    Odgovori
  4. Bojan 6. Novembra 2019. 13:42

    Dodao bih još, jer autor teksta nije uočio, relacija Aleksandrovac-Jakupovci od jedne do druge naplatne stanice 7,5 kilometara cijena 1,5 konvertibilnih maraka.

    Najviše se bojim da ovakav cjenovnik nije donesen na osnovu pogrešnih informacija o razdaljinama između naplatnih stanica, nego da je prethodno izvršena analiza broja vozila koja prometuju određenim dionicama, te gdje je pojačan promet, oni su pojačali i cijenu ne bi li više oteli od domaćeg stanovništva koji i dan danas direktno preko litre goriva daju 30 pfeninga za izgradnju autoputeva,

    Ovakvom odlukom su direktno pogođeni i žitelji Laktaša i Klašnica, jer zbog izbjegavanja autoputa gužve i zagađenje na tom potezu je nesnošljivo.

    Odgovori
  5. Milenko 6. Novembra 2019. 15:29

    Dušane Topiću, zašto javno ne obrazložiš ove nelogičnosti?

    Odgovori
  6. LULA 6. Novembra 2019. 17:41

    Dragi moji putnici . što ovi zarade na autoputu to podijele na plate, tamos jede prekobrojni zaposleni zajedno sa sektorom ALFA koji ih čuva.
    Prođoh Evropu a nigdje ne viđeh obezbjeđenje naplatnih kućica.
    Sve što je normalno u svijetu to za nas ne važi, bitno je da je godišnja karta za autoput od BL- Doboja 1.400 eura, kao da imamo standard Dubaija.
    Šljam jedan.

    Odgovori
  7. Posmatrac 10. Novembra 2019. 21:37

    Ako ćemo realno, izlaz Aleksandrovac je i napravljen samo zbog jednog razloga, zna se kojeg i zna se da nije dobar razlog. Nigdje u svijetu nema 5 izlaza na 30 km autoputa, pri čemu se broj stanovnika mjeri u desetinama hiljada. Pa taj izlaz ne može da otplati jednog radnika godišnje a kamoli 5!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stigla žalba na tender od 35 miliona KM

18. Jula 2025. — 16:0412 minute čitanja

Radi se o žalbi na tehničku dokumentaciju, tvrdi naš izvor

Građani BiH nezainteresovani za obnovljive izvore energije

18. Jula 2025. — 14:17

Zamjena rasvjete u Hrvatskoj duplo jeftinija nego u Banjaluci

18. Jula 2025. — 13:53

Tender za brzu cestu u BiH pod lupom: Kineska kompanija uložila žalbu

18. Jula 2025. — 13:23

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti