Close Menu
Capital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Minić: Mijenjaću one koji ne budu dio ekipe

    24. Augusta 2025. — 12:30

    Dodik zbog političkih poena guši privredu Srpske

    24. Augusta 2025. — 11:48

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Trgovci i ugostitelji protiv zabrane izlaganja cigareta u Srpskoj

    22. Augusta 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    NIS zatražio od Ministarstva finansija SAD novo odlaganje sankcija

    22. Augusta 2025. — 11:15

    U Trebinju planirana solarna elektrana od 10 miliona maraka, traži se koncesionar

    19. Augusta 2025. — 16:00

    Drastično pala prodaja toplotnih pumpi u Evropi

    18. Augusta 2025. — 16:52

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Poljska vlada uvodi veće poreze bankama

    24. Augusta 2025. — 14:05

    Mikrokreditne organizacije za pola godine zaradile 21 milion KM

    23. Augusta 2025. — 12:30

    Digitalni evro stiže tek iza 2027. godine

    21. Augusta 2025. — 16:39

    Promet na berzi nepune 63.000 KM

    21. Augusta 2025. — 14:55

    Promet na Banjalučkoj berzi 20.700 KM

    19. Augusta 2025. — 14:32

    Godina velikih akvizicija: Ovo su najveća preuzimanja u BiH

    16. Augusta 2025. — 13:11

    Crocs bilježi veliki pad dionica

    15. Augusta 2025. — 09:01

    Na Banjalučkoj berzi “prebijeno” skoro 140 miliona KM

    14. Augusta 2025. — 08:50

    Evo koliko je električnih vozila prodato ove godine

    24. Augusta 2025. — 09:04

    Izvoz Srpske veći za 7,3 odsto, a uvoz za 3,6 odsto

    22. Augusta 2025. — 12:04

    Stanovi u Srpskoj skuplji nego ikad

    17. Augusta 2025. — 11:28

    Građani BiH teško do novog automobila

    17. Augusta 2025. — 10:23

    U ponedjeljak predstavljanje nove uprave OC Jahorina

    23. Augusta 2025. — 16:10

    Crnogorci zadovoljni sezonom

    23. Augusta 2025. — 14:40

    U Istri se prodaju cijela sela

    18. Augusta 2025. — 11:13

    Otvoren Sajam šljive, voćnih rakija i meda u Ugljeviku

    18. Augusta 2025. — 08:03

    Trgovinski deficit u sektoru mesa – Izvoz pokriva tek 12 posto uvoza

    23. Augusta 2025. — 14:00

    Njemačka privreda potonula neočekivano duboko

    23. Augusta 2025. — 13:15

    NIS zatražio od Ministarstva finansija SAD novo odlaganje sankcija

    22. Augusta 2025. — 11:15

    Potrošači razočarani, trgovci zadovoljni

    22. Augusta 2025. — 07:39
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kolumbijski farmer pronašao 600 miliona dolara u gotovini

    20. Augusta 2025. — 14:59

    Samsung pametne naočale stižu na tržište

    18. Augusta 2025. — 09:01

    Cijena vikendica za žurke i do 850 evra

    17. Augusta 2025. — 12:29

    Tramp ima najbogatiji kabinet u istoriji

    16. Augusta 2025. — 14:11

    OnlyFans isplatio vlasnicima 700 miliona dolara dividende

    23. Augusta 2025. — 15:25

    Evrozona u junu zabilježila sedam milijardi evra suficita u trgovini robom

    23. Augusta 2025. — 08:56

    Rastu cijene nafte

    22. Augusta 2025. — 08:59

    Digitalni evro stiže tek iza 2027. godine

    21. Augusta 2025. — 16:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine

Svjetlana Šurlan5. Novembra 2019. — 13:177 komentara2 minute čitanja

BANJALUKA – Vlada Srpske i „Autoputevi RS“ obmanuli su vozače kada su rekli da će putarinu plaćati po pređenom kilometru. Portal CAPITAL analizirao je udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.

Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.

Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.

Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.

Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.

U Vladi Srpske i „Autoputevima RS“ još prošle godine rekli su da zatvoreni sistem naplate putarine podrazumijeva naplatu po pređenom kilometru.

To je ponovljeno i prije nekoliko dana kada je počeo zatvoreni sistem naplate putarine.

U preduzeću „Autoputevi RS“ su za agenciju Srna 1. novembra rekli da se „sistem naplate putarine na 106 kilometara auto-puteva u Republici Srpskoj u potpunosti zatvara, a putarina će biti naplaćivana po pređenom kilometru”.

No, to se nije desilo jer su cijene korišćenja auto-puta definisane bez imalo logike.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS, do objave ovog teksta, nema odgovora na pitanja na koji način je utvrđivana cijena putarine i kako objašnjavaju navedene nelogičnosti.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
auto-put autoputevi rs izbor izdvajamo putarina vazno vlada rs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBanjalučka berza olakšala trgovanje obveznicama preduzeća
Sljedeći članak RiTE Ugljevik u minisu od 913.567 maraka

Povezani članci

Uncategorized 02 minute čitanja

Vodeće svjetske ekonomije će se suočavati s ozbiljnim problemima bez stranih radnika

FINANSIJE 01 minuta čitanja

Poljska vlada uvodi veće poreze bankama

7 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Defekto 5. Novembra 2019. 15:35

    Tako je to kad zaposlis komsinice i rodjacku djecu, pa oni to sve, onako, s kafe na kafu…

    Odgovori
  2. Miro 5. Novembra 2019. 17:13

    Princip: Ofrlje.
    Struktura cijena korištenja autoputa je skandalozna.
    Vrijeđa zdrav razum i inteligenciju nas poreskih obveznika.

    Odgovori
  3. Srdjan 5. Novembra 2019. 22:06

    Poštovani,
    Još gora je situacija sa vozilima do 3.5t, koja su jedino u R.Srpskoj u 3. kategoriji na kugli zemaljskoj. Na ostatku planete, pripadaju 2. kategoriji. Rezultat je da kombiji idu starim putem ka Doboju, a Autoputem do Doboja od BL izbos je bio 22.5KM pre “zatvorenog sistema”.
    Govorili smo, ukazivali, ali džaba…
    Autoputevi, koji pored prevoza putnika imaju ulogu u bržoj razmeni roba, kada su brze dostave, nemaju tu ulogu…

    Srdačan pozdrav,

    Srdjan

    Odgovori
  4. Bojan 6. Novembra 2019. 13:42

    Dodao bih još, jer autor teksta nije uočio, relacija Aleksandrovac-Jakupovci od jedne do druge naplatne stanice 7,5 kilometara cijena 1,5 konvertibilnih maraka.

    Najviše se bojim da ovakav cjenovnik nije donesen na osnovu pogrešnih informacija o razdaljinama između naplatnih stanica, nego da je prethodno izvršena analiza broja vozila koja prometuju određenim dionicama, te gdje je pojačan promet, oni su pojačali i cijenu ne bi li više oteli od domaćeg stanovništva koji i dan danas direktno preko litre goriva daju 30 pfeninga za izgradnju autoputeva,

    Ovakvom odlukom su direktno pogođeni i žitelji Laktaša i Klašnica, jer zbog izbjegavanja autoputa gužve i zagađenje na tom potezu je nesnošljivo.

    Odgovori
  5. Milenko 6. Novembra 2019. 15:29

    Dušane Topiću, zašto javno ne obrazložiš ove nelogičnosti?

    Odgovori
  6. LULA 6. Novembra 2019. 17:41

    Dragi moji putnici . što ovi zarade na autoputu to podijele na plate, tamos jede prekobrojni zaposleni zajedno sa sektorom ALFA koji ih čuva.
    Prođoh Evropu a nigdje ne viđeh obezbjeđenje naplatnih kućica.
    Sve što je normalno u svijetu to za nas ne važi, bitno je da je godišnja karta za autoput od BL- Doboja 1.400 eura, kao da imamo standard Dubaija.
    Šljam jedan.

    Odgovori
  7. Posmatrac 10. Novembra 2019. 21:37

    Ako ćemo realno, izlaz Aleksandrovac je i napravljen samo zbog jednog razloga, zna se kojeg i zna se da nije dobar razlog. Nigdje u svijetu nema 5 izlaza na 30 km autoputa, pri čemu se broj stanovnika mjeri u desetinama hiljada. Pa taj izlaz ne može da otplati jednog radnika godišnje a kamoli 5!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Minić: Mijenjaću one koji ne budu dio ekipe

24. Augusta 2025. — 12:3042 minute čitanja

BANJALUKA – Mandatar za sastav Vlade Republike Srpske Savo Minić izjavio je danas da će učiniti sve kako bi zacrtani ciljevi bili ostvareni i da je svjestan odgovornosti i ponosan što mu je dodijeljen mandat.

Dodik zbog političkih poena guši privredu Srpske

24. Augusta 2025. — 11:48

Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

22. Augusta 2025. — 16:22

Trgovci i ugostitelji protiv zabrane izlaganja cigareta u Srpskoj

22. Augusta 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti