Capital.ba

Niže cijene hljeba, brašna, mlijeka

26.01.2021. / 8:20

SARAJEVO – Maloprodajne cijene hljeba, brašna, mlijeka i žitarica narednih sedmica na tržištu Federacije Bosne i Hercegovine trebalo bi da budu snižene, saznaje portal Indikator.ba.

dragstori u banjaluci

To je teoretski moguće, bio je izričit doktor ekonomskih nauka Milenko Dostić na pitanje ovog portala kakve efekte potrošači mogu očekivati od prošlosedmične preporuke Vlade Federacije BiH o visini maksimalnih trgovačkih marži za ove proizvode.

Prema toj preporuci nadležni kantonalni organi u roku od 15 dana treba da donesu odluku o visini maksimalnih marži i to u veleprodaji do osam posto a u maloprodaji do deset posto – sve obračunato na nabavnu cijenu. Prve izvještaje o obavljenom poslu i efekte ove preporuke treba očekivati za mjesec dana.

Za dr. Milenka Dostića, direktora “Magrosa”, nekadašnjeg moćnog bosanskohercegovačkog trgovačkog lanca i profesora na Ekonomskom fakulteta Univerziteta u Sarajevu, ključno je pitanje da li će trgovci očekivane finansijske efekte ove preporuke iskoristiti za pojeftinjenje, kako bi zadržali kupce i osigurali sigurniji plasman spomenutih proizvoda, ili će novac strpati u vlastiti džep.

Iz toga je očito da ćemo na tržištu osnovnih životnih namirnica veoma brzo svjedočiti o još jednoj konkurencijskoj borbi koja u vrijeme pada standarda pobuđuje veliku pažnju potrošača.

Već nekoliko godina, s porastom siromaštva u zemlji, potrošači zahtijevaju da se porez na dodatu vrijednost za hljeb, mlijeko, lijekove… snizi ili uvede jedinstvena stopa od nula posto.

Vlade i parlamenti te zahtjeve nikad nisu ozbiljno sagledali niti je javnosti predočen zvaničan analitički dokument bilo kojeg nivoa vlasti o tome šta bi se time dobilo a šta izgubilo?!

Smanjenjem cijena putem marži za proizvode obuhvaćene preporukom Vlade FBiH građane bi moglo makar i minimalno zaštititi a psihološki ohrabriti u vrijeme kada cijene mnogih drugih proizvoda i usluga “lete u nebo”.

Nažalost ne blago, nego žestoko, čak i kad su u pitanju pekarski proizvodi. Pojedini proizvođači/trgovci to čine drsko, poput jednog pekara na Ilidži koji je u izlog svoje radnje stavio reklamu “Od Nove godine, nove cijene” što potrošača može navesti nas to da su one eventualno smanjene. Naprotiv. Povećane su za nekoliko desetina procenata.   Indikator.ba

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!