Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Sutra isplata penzija u Srpskoj

    8. Jula 2025. — 16:13

    Nepredviđeni radovi sve češća pojava na projektima u Banjaluci

    8. Jula 2025. — 14:14

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Poslanici vlasti nezainteresovani za “Prointerov zakon”

    8. Jula 2025. — 12:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    Promet na Banjalučkoj berzi preko 1,5 miliona maraka

    8. Jula 2025. — 15:54

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40

    Isplata dividende akcionarima M:tela krajem mjeseca

    7. Jula 2025. — 13:54

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    Pogledajte koje su najmanje korumpirane zemlje

    8. Jula 2025. — 13:45

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40

    Ko dominira svjetskim tržištem: Najveće kompanije u SAD-u i Kini po tržišnoj vrijednosti

    7. Jula 2025. — 16:26
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Neopravdano i neefikasno subvencionisanje javnog prevoza u Srpskoj

Neopravdano i neefikasno subvencionisanje javnog prevoza u Srpskoj

Bojana NinkovicBojana Ninkovic29. Jula 2021. — 13:24Nema komentara3 minute čitanja
subvencionisanje
FOTO: Nezavisne novine

BANJALUKA – Novac iz budžeta gradova u Republici Srpskoj za subvencionisanje gradskog i prigradskog prevoza dodjeljuju se, najvećim dijelom za održavanje likvidnosti prevoznika, a predstavnici gradskih uprava revizorima nisu prezentovali opravdanost niti efekte ovih subvencija.

subvencionisanje
FOTO: Nezavisne novine

Podaci su ovo iz najnovijeg izvještaja Glavne službe za revizija javnog sektora o reviziji učinka javnog gradskog i prigradskog prevoza u Republici Srpskoj. Revizori su ukazali na brojne probleme i nepravilnosti u njegovom funkcionisanju.

Prema njihovim riječima, subvencije su najvećim dijelom bile namijenjene za sufinansiranje dijela cijene đačkih karata, dok su dijelom dodjeljivane i prevoznicima za obavljanje prevoza na nerentabilnim linijama u cilju održavanja postojećeg broja korisnika tih linija.

Revizori naglašavaju da postojeća visina cijene i skroman asortiman karata, kao i postojeći nivo integracije mreže linija ne obezbjeđuju uslove u kojima bi se javnom autobuskom prevozu dala prednost u odnosu na prevoz putničkim automobilom.

„U većini gradova usluga vršenja javnog prevoza putnika sa prevoznicima nije regulisana ugovorom. U tri od osam gradova i to u Banjaluci, Prijedoru i Trebinju, vršenje javnog prevoza je regulisano ugovorima, dok osnov prevoznicima za prevoz putnka u najvećem broju slučajeva predstavlja rješenje o registraciji redova vožnje“, stoji u Izvještaju.

Revizori upozoravaju da su inspekcije, prvenstveno saobraćajna provodile nadzor i kontrole u jako malom obimu i bez značajnijeg uticaja na funkcionisanje javnog prevoza.

Takođe, kako navode, aktivnosti komunalne policije, u smislu nadzora i kontrole funkcionisanja javnog prevoza praktično da se nisu provodile ili su svedene na minimum bez odgovarajućih efekata u cilju unapređenja javnog prevoza.

„Stepen uređenosti velikog broja stajališta je na relativno niskom nivou, naročito izvan uže gradske jezgre. Mnoge površine uz kolovoz koje se koriste za ulazak i izlazak putnika iz autobusa nisu obilježene horizontalnom ili vertikalnom saboraćajnom signalizacijom. Pored toga, veliki broj stajališta ne posjeduje osnovne elemente u pogledu određene komunalne opreme poput naziva stajališta, broja i naziva linije, izvoda iz reda vožnje i slično“, precizirali su revizori.

Upoređujući broj stajališta primijetili su da na teritoriji Prijedora postoji 660, a u Banjaluci koja ima duplo više stanovnike, tek 475 stajališta.

U izvještaju zamjeraju i to što jedinice lokalne samouprave nisu istraživale zbog čega je niska potražnja stanovništva za uslugama javnog gradskog i prigradskog prevoza, i nisu vršile potrebne analize stanja i funkcionalnosti sistema javnog prevoza.

Ni postojeći način izbora prevoznika, prema mišljenju revizora, ne osigurava stabilnost funkcionisnja javnog gradskog i prigradskog prevoza.

„Mjere i aktivnosti gradskih uprava na upravljanju javnim gradskim i prigradskim prevozom putnika nisu rezultirale razvojem javnog prevoza, boljim korišćenjem postojećih kapaciteta javnog prevoza i povećanjem broja korisnika“, ističu revizori.

Kako su dodali, aktivnosti na planu kontrole i izvještavanja nad funkcionisanjem javnog prevoza za putnike nisu bile u funkciji poboljšanja kvaliteta usluga prevoza.

CAPITAL: Bojana Ninković

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
javni prevoz revizija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU sedam mjeseci blokirano 5.570 računa, za 1.635 više nego lani
Sljedeći članak Dijaspora u BiH za tri mjeseca poslala skoro 667 miliona KM

Povezani članci

Capital teme 03 minute čitanja

Revizori u NP „Sutjeska“ zatekli opšte rasulo

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Sutra isplata penzija u Srpskoj

8. Jula 2025. — 16:1301 minuta čitanja

Za isplatu je u budžetu obezbijeđeno 160 miliona KM

Nepredviđeni radovi sve češća pojava na projektima u Banjaluci

8. Jula 2025. — 14:14

„Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

8. Jula 2025. — 13:17

Poslanici vlasti nezainteresovani za “Prointerov zakon”

8. Jula 2025. — 12:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti