ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Najbogatiji sajtovi: Amazon u sekundi zaradi 1.084 dolara, Facebook »samo« 63!

Objavljeno u TELEKOMUNIKACIJE i IT, VIJESTI IZ SVIJETA

indexNJUJORK, U samom vrhu najbogatijih sajtova na svijetu našli su se Google i Amazon, slijede eBay, Yahoo, a Facebook je tek na desetom mjestu. Amazon godišnje zaradi 34,2 milijarde dolara, Google 29,3, a Facebook 2 milijarde dolara.

Sajtovi koji najviše zarađuju su oni koji su i najpoznatiji. Uglavnom su u pitanju sajtovi za online kupovinu, društvene mreže ili pretraživači. Najjače kompanije u svijetu poput Google-a i Amazon-a zarađuju nevjerovatne količine novca svake sekunde, a za njima ne zaostaju ni Yahoo, Facebook, eBay, ali i dosta drugih manjih sajtova, prenose agencije.

Predstavljamo vam deset najbogatijih sajtova:

1. Amazon – 34.204.000.000 dolara (1084 dolara u sekundi)

Kompanija je osnovana 1994. godine, a danas ima preko 33.700 zaposlenih širom svijeta. Amazon je danas najveća svjetska online prodavnica, a u njegovoj ponudi možete pronaći sve “od igle do lokomotive”. Takođe, Amazon je na čelu i drugih velikih kompanija poput IMDb, Lovefilm, Zappos i Alexa.
Trenutno kompanija radi na projektu u kojem će dronovi donositi poručenu robu do potrošača.

2. Google – 29.321.000.000 dolara (929 dolara u sekundi)

Google je najpoznatiji web pretraživač na svijetu. Ono što ga čini popularnim je definitivno sposobnost da iznova i iznova kreira stvari koje preko noći postaju popularne poput njihove društvene mreže Google+. Pretraživač nudi i ogroman broj drugih servisa poput Gmail-a i Drive-a.
Nastao je davne 1996. godine, a stvorili su ga Lari Pejdž i Sergej Brin.

3. eBay – 3.156.000.000 dolara (290 dolara u sekundi)

eBay je osnovan 1995. godine. Ovo je bez sumnje najbolja zamjena za standardnu online kupovinu, jer korisnici mogu kupovati i prodavati stvari između sebe. Od osnivanja eBay je prisvojio 35 kompanija uključujući šest aukcijskih sajtova u Južnoj Koreji, Indiji, Francuskoj, Americi i Švedskoj.
Interesantno je da je kompanija stečeni novac koristila da bi kupovali kompanije koje je kasnije prodavala i ostvarivala veći profit.

4. Yahoo – 6.324.000.000 ( 200 dolara u sekundi)

Kada se kaže Yahoo, često pomislimo na kompaniju koja je slična Google-u ali mnogo lošija. Bez obzira na to ona se nalazi na četvrtom mjestu po količini zarađenog novca. Bavi se sličnim poslovima kao i Google ali ne toliko uspješno.
Yahoo je u osnovan u martu 1995. godine i tokom svih ovih godina uspio je da prisvoji preko 60 drugih kompanija.

5. Alibaba – 5.557.600.000 (176 dolara u sekundi)

Alibaba je odličan sajt za biznismene. Povezuje uvoznike i izvoznike iz više od 240 zemalja na jedno mjesto. Ovaj sajt se fokusira na olakšavanje trgovine između njihovih korisnika širom svijeta.
Sa preko 65 miliona registrovanih korisnika u više od 240 zemalja, sa preko 70 kancelarija širom svijeta oni su jedan od lidera kada je u pitanju online trgovina.

6. ExpediaInc – 3.348.000.000 (106 dolara u sekundi)

Ovaj sajt je osnovan kao dio Microsoft-a 1996. godine. Sajt nudi širok izbor hotela, avio karti i turističkih aranžmana. U poslednjih nekoliko godina sajt je znatno povećao svoj prihod.
2008. godine Expedia je bila u top tri internet kompanije, i jedna od najboljih kompanija što se tiče menadžmenta.
Danas je ovo najpopularniji sajt vezan za putovanja i organizovanje odmora na internetu.

 7. Priceline – 3.072.240.000 (97 dolara u sekundi)

Sajt je specijalizovan za pronalaženje letova, hotela, iznajmljivanje automobila, odmora i krstarenja. Poznat je po tome što korisnici odrede koliko žele da plate neku uslugu i sami odrede lokaciju. Tačna lokacija hotela se ne zna dok uplata ne prođe i korisnik nema prava da otkaže rezervaciju.
Ovo je veoma neobičan sistem ali za sada odlično funkcioniše.

8. AOL – 2.417.000.000 (77 dolara u sekundi)

Osnovan je davne 1991. godine pod nazivom America Online. Naziv je promijenjen 2006. godine u AOL. Sajt je poznat po online softverskim paketima i u njegovo “zlatno doba” koristilo ga je preko 30 miliona ljudi širom svijeta.
Nažalost poslije 2006. godine posao je značajno opao i danas kompanija dobija trećinu onoga što je nekada zarađivala.
Problem je u softveru koji nije apdejtovan, kao i u visokoj cijeni nekih servisa. Oni i  dalje dobijaju ogromne količine novca, ali iz godine u godinu sve lošije posluju.

9. NetFlix – 2.160.000.000 (68 dolara u sekundi)

Ovaj sajt je mlađi od ostalih na ovoj listi, osnovan je 1997 godine. NetFlix je baziran na pretplati koju korisnici plaćaju da bi gledali serije i iznajmljivali filmove. Trenutno popularnost ovog sajta raste širom svijeta.
Svoju reputaciju stekli su zbog fiksne pretplate i mogućnosti iznajmljivanja više od jednog filma.
NetFlix je prepoznao grešku kada je u pitanju industrija za iznajmljivanje filmova i to iskoristio.

10. Facebook – 2.000.000.000 (63 dolara u sekundi)

Ovo je najmlađi sajt na listi, osnovan je 2004. godine. Facebook je jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. Trenutno ima preko 750 miliona aktivnih korisnika, a njegov osnivač Mark Cukerberg je najmlađi milijarder na svijetu.
S obzirom da je konkurencija među društvenim mrežama sve jača, ostaje da vidimo da li će Facebook istrajati na vrhu.

Što se tiče ostalih poznatijih kompanija na 13. mjestu se nalazi Skype sa prihodom od 860.000.000 dolara (27 dolara u sekundi), dok je LinkedIn na 20. mjestu sa prihodom od 215.200.000 dolara (7 dolara u sekundi).

Na ovoj listi našli su se i manje poznati sajtovi kod nas, ali vrlo popularni širom svijeta. Velika većina ovih sajtova inkasira milijarde i spada u najmoćnije svjetske kompanije. Konkurencija je sve veća, pa nam ostaje samo da čekamo i vidimo ko će na kraju 2014. odnijeti titulu najbogatijeg sajta.

Ključne riječi:  , , , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+