Capital.ba

Na vozikanje taksijem potrošili milion KM

22.11.2011. / 8:15

BANJALUKA, Zaposleni u institucijama BiH koriste rupe u zakonu kako bi trošili milione maraka poreskih obveznika, a revizori su lani utvrdili da za troškove na više od 40 pozicija u budžetu BiH nema pokrića.

U analitičkom pregledu ukupnih rashoda u institucijama BiH u 2010. godini, koje je izradila Kancelarija za reviziju BiH, utvrđeno je da su institucije BiH milione maraka potrošile mimo propisanih podzakonskih akata, pravila, kriterijuma ili relevantnih analiza.
Milioni za taksi, putovanja, obuke…
Jedan od primjera neusklađenosti sa propisima su troškovi za taksi prevoz. Iako ne postoje instrukcije o priznavanju troškova prevoza taksi vozilima, to nije spriječilo zaposlene u institucijama BiH da prošle godine potroše oko milion maraka na ove usluge.
Precizno nije definisano ni korišćenje privatnog vozila u službene svrhe, te nisu određena ni pravila potrošnje za putovanja unutar zemlje. Na ove dvije stavke zaposleni u zajedničkim organima potrošili su lani oko 7,5 miliona maraka. Samo za putovanja u inostranstvo zaposleni u institucijama BiH potrošili su 10,9 miliona KM.
– Revizijom je uočeno da ne postoje osnovi za pravdanje troškova putovanja, odnosno nedostaju pozivi organizatora, odluke o upućivanju na službeni put, avio-karte, ne navodi se vrijeme prelaska granice za putovanje u inostranstvo, ne upisuju su podaci o vremenu boravka na službenom putu… – naveli su revizori.
Institucije BiH iskoristile su nepostojanje propisa koji bi regulisali popravku vozila, pa je za ove namjene lani potrošeno oko sedam miliona maraka.
U pojedinim institucijama još nije uspostavljena evidencija o izvršenim servisima, popravkama, zamjeni guma, pa je ostalo nepoznato da li su popravljana privatna ili službena vozila.
Oko 300.000 maraka dato je na pranje i parkiranje vozila, što takođe nije regulisano podzakonskim aktima.
Istovremeno, institucije BiH na zakup parkinga godišnje daju oko 520.000 maraka. Od institucije do institucije različita je i praksa osiguranja vozila.
– Na ove troškove dato je 1,18 miliona maraka, a ne postoje pravila o osiguranju vozila na nivou institucija, ne zna se koja treba “kasko” osigurati, a koja ne – naveli su revizori.
Izdaci za fiksne i mobilne telefone, te za internet takođe nisu regulisani podzakonskim aktom, a na njih je u institucijama BiH prošle godine potrošeno oko 7,67 miliona maraka.
Zaposlenima u zajedničkim organima plaćani su i troškovi za “stručne knjige i literaturu”, koji iznose 250.850 maraka, iako ne postoje kriterijumi za priznavanje ove vrste izdataka.
Pored toga, oko 1,24 miliona izdvojeno je za usluge stručnog obrazovanja, za šta takođe ne postoje kriterijumi, dok se 620.000 maraka daje za specijalizaciju i školovanje zaposlenih u organima BiH, što je jedino iz ove oblasti definisano odlukom Savjeta ministara iz 2009. godine.
Revizija zakazala
Podzakonska akta, pravila, kriterijumi ili relevantne analize u mnogim institucijama ne postoje ni za troškove ugovora o privremenim i povremenim poslovima, za grantove neprofitnim organizacijama, usluge smještaja, održavanja konferencija, autorske honorare, kompjuterske usluge, izrade projektne dokumentacije i usluge prevođenja.
Zamjenik predsjedavajućeg Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma BiH Dušanka Majkić rekla je “Glasu Srpske” da su revizori umjesto mišljenja sa rezervom, trebalo da daju negativno mišljenje Izvještaju o izvršenju budžeta institucija BiH za 2010. godinu.
– Kancelarija za reviziju je dala toliko preporuka koje nisu ispunjene da je gotovo bespredmetno postalo da se svake godine daju nove preporuke, a da se stare ne realizuju – istakla je Majkićeva.
Dodala je da je revizijom utvrđeno da je ispunjeno samo 12 preporuka u svim institucijama BiH, za 16 je realizacija u toku, dok čak 41 preporuka nije realizovana.
– Da su preporuke realizovane sigurno je da bi bila donesena mnoga podzakonska akta koja regulišu troškove. Veliki problemi prate oblast troškova, jer čim je nešto neuređeno, postoji automatski mogućnost da se javni novac ne troši na odgovarajući način – naglasila je Majkićeva.
Na nivou BiH postoje 74 institucije koje zapošljavaju oko 22.000 radnika.
Pozicija                        – Iznos (KM)
Putovanja u inostranstvo                    – 10.900.000
Fiksni i mobilni telefoni, internet – 7.670.000
Korišćenje privatnog vozila, putovanja po zemlji 7.500.000
Popravka vozila                                   – 7.000.000
Usluge stručnog obrazovanja                 – 1.240.000
Osiguranje vozila                                – 1.180.000
Prevoz taksijem                                    – 1.000.000
Zakup parkinga                                      – 520.000
Pranje i parkiranje vozila                   – 300.000
Stručne knjige i literatura                  – 250.850
Troškovi bez pravila, kriterijuma ili uporišta u podzakonskim aktima
Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!