Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Radnici ŠG „Oštrelj-Drinić“ stupaju u štrajk

    12. Maja 2025. — 15:55

    ERS planira kupovinu softvera od 26 miliona maraka

    12. Maja 2025. — 11:52

    „Prijedorputevi“ traže na berzi četiri miliona KM

    12. Maja 2025. — 09:30

    Kilometar autoputa u RS košta od osam do 35 miliona KM

    9. Maja 2025. — 14:11
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Svjetska banka odobrila više od 150 miliona KM za energetsku tranziciju

    12. Maja 2025. — 11:24

    Komisija: Preispitati sve ugovore o izgradnji malih hidroelektrana

    6. Maja 2025. — 14:11

    Barel pojeftinio za više od dolara

    6. Maja 2025. — 08:58

    Optimizam na berzama u Evropi nakon dogovora SAD i Kine

    12. Maja 2025. — 10:58

    „Prijedorputevi“ traže na berzi četiri miliona KM

    12. Maja 2025. — 09:30

    Saudi Aramko bilježi pad profita

    11. Maja 2025. — 15:30

    U Crnoj Gori za hranu u prosjeku 30 odsto plate, u sloveniji 18,8, a u Srbiji 40 posto

    11. Maja 2025. — 09:50

    Optimizam na berzama u Evropi nakon dogovora SAD i Kine

    12. Maja 2025. — 10:58

    Promet na Sarajevskoj berzi preko pola miliona KM

    9. Maja 2025. — 16:00

    Stranci sve više kupuju nekretnine u Crnoj Gori

    6. Maja 2025. — 13:12

    Najava pregovora SAD-a i Kine o carinama oporavila berze

    4. Maja 2025. — 14:43

    Jagode sve skuplje

    8. Maja 2025. — 12:42

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Poznati proizvođač patika na prodaju za 9,42 milijardi dolara

    6. Maja 2025. — 15:36

    Pri kraju dogovor o slobodnoj trgovini između Rusije i UAE

    1. Maja 2025. — 09:01

    U Tivtu devet odsto više turista

    11. Maja 2025. — 08:03

    U prva tri mjeseca povećan broj turista

    2. Maja 2025. — 13:40

    Turska od početka godine od turizma imala prihod od 9,5 milijardi dolara

    1. Maja 2025. — 14:36

    Crikvenička rivijera – mjesto gdje se more, zdravlje i tradicija susreću

    30. Aprila 2025. — 13:46

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Svjetska banka odobrila više od 150 miliona KM za energetsku tranziciju

    12. Maja 2025. — 11:24

    Njemački izvoz porastao na najvišu vrijednost za posljednjih 11 mjeseci

    10. Maja 2025. — 16:00

    Počeli pregovori SAD i Kine u Ženevi

    10. Maja 2025. — 13:40
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Legendarni Yugo se vraća

    7. Maja 2025. — 15:08

    Hugo Bos ostvario bolje rezultate od očekivanih

    6. Maja 2025. — 16:49

    Kompanije u SAD otkupljuju 500 milijardi vlastitih akcija

    12. Maja 2025. — 09:00

    U najavi velika reforma imigracionog sistema

    11. Maja 2025. — 13:10

    Studentska soba u ovoj zemlji košta 1.000 evra mjesečno

    10. Maja 2025. — 15:20

    Nisan odustao od izgradnje fabrike baterija

    10. Maja 2025. — 14:30
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezima omogućeno probijanje roka izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor

Kinezima omogućeno probijanje roka izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan7. Maja 2020. — 12:3710 komentara5 minuta čitanja
autoput-banjaluka-prijedor

BANJALUKA – Kinezima, koji treba da grade autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske dala je diskreciono pravo produžetka roka za izradu idejnog projekta, obezbjeđenje dozvola i druge aktivnosti neophodne za početak gradnje autoputa, pa će tako po drugi put biti probijen rok iz Ugovora o koncesiji, potvrđeno je portalu CAPITAL.

autoput-banjaluka-prijedor

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine.

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok, o čemu je CAPITAL pisao ranije.

Kinezi novo probijanje roka pravdaju koronom

Ni drugi rok, koji ističe 13. juna, očigledno neće biti ispoštovan, jer je kineska firma „SDHS-CSI BH“ ponovo zatražila produžetak.

Njihov zahtjev u Vladi trenutno razmatraju, pravdajući sve „složenošću infrastrukturnog projekta“.

„Kako je riječ o složenom infrastrukturnom projektu, koji podrazumijeva višegodišnje pripremne faze, koje obuhvataju pripremu projektne dokumentacije, pribavljanje dozvola i obezbjeđivanje finansiranja, a uzimajući u obzir i to da su ove aktivnosti međuzavisne, te da nije moguće apsolutno precizno predvidjeti trajanje svake od ovih faza, Ugovorom o koncesiji je stranama potpisnicama dato diskreciono pravo produžetka ovog roka radi ispunjenja svih preostalih uslova“, odgovorili su iz Ministarstva saobraćaja i veza RS.

Na osnovu tog prava je, dodaju, Vlada u decembru dala saglasnost na odlaganje „posljednjeg datuma ekskluziviteta“ iz Ugovora o koncesiji, što je „rok za završetak aktivnosti i procedura koje prethode početku izgradnje autoputa“.

U Ministarstvu ističu da su se Kinezi ponovo Vladi obratili i to Obavještenjem o događaju više sile i Pismom o produžetku krajnjeg roka za datum stupanja ekskluziviteta na snagu.

„Zahtjev za produžetak roka zasniva se na tome da je pandemija virusa korona dovela do uvođenja ograničenja kretanja i obaveznog karantina u svijetu i u Republici Srpskoj. Pri tome navode da su ovakve mjere materijalno uticale na sposobnost koncesionara da nastavi svoje obaveze iz Ugovora o koncesiji, jer su spriječile kineske državljane bitne za koncesionara da putuju u Republiku Srpsku i nastave sa upravljanjem i tehničkim razvijanjem projekta“, istakli su u Ministarstvu.

Dodali su da je navedeni zahtjev trenutno u fazi razmatranja, a da će po rezultatima javnost biti blagovremo informisana.

Nisu pojasnili da li je definisano i koliko puta Kinezi mogu da traže produžetak rokova, kao ni kakvi su tačno rokovi propisani Ugovorom o koncesiji.

„Ministarstvo saobraćaja i veza nastoji da, u skladu sa principima transparentnosti rada, informiše javnost o uslovima i toku realizacije projekta izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor. Kako Ugovor o koncesiji propisuje da je za objavljivanje segmenata ugovora neophodna saglasnost oba potpisnika, u nemogućnosti smo da javnost upoznamo sa svim detaljima“, ističu u Ministartsvu.

Tvrde da „uključeni konsultanti i stručnjaci angažovni na realizaciji ovog projekta, cijene da riječ o povoljnom i korisnom ugovoru po Republiku Srpsku“.

Na pitanje da li su do sada potpisivani aneksi Ugovora o koncesiji, iz Ministarstva kažu da nisu i da nije bilo izmjena u odnosu na prvobitni Ugovor.

„U proteklom periodu, ugovorne strane razmatrale su prijedloge tehničke dokumentacije, idejnog projekta i studije izvodljivosti za autoput“, istakli su.

Eksproprijacija

Kada je riječ o eksproprijaciji nepokretnosti na dionici autoputa, što je obaveza Republike Srpske, ona još nije započela.

„Prije samog početka ovog postupka neophodno je da Narodna skupština RS usvoji Plan parcelacije za ovu dionicu. Institut za građevinarstvo „IG“ trenutno vrši analizu svih primjedbi, prijedloga i sugestija prikupljenih tokom javnog uvida prijedloga plana parcelacije, nakon čega će isti uputiti u dalju proceduru“, navode u Ministarstvu.

Tek kad Skupština RS usvoji Plan parcelacije, mora se uraditi neophodna tehnička dokumentacija, a tek onda kreće eksproprijacija nepokretnosti.

Direktorica Republičke uprave za geodetske i imovinsko pravne poslove RS Bosiljka Predragović rekla je ranije da očekuje da će kineski ponuđač uspijeti do kraja juna da završi idejni projekat,

“Ukoliko to završi, mi krećemo u proceduru donošenja lex specialis zakona o eksproprijaciji za autoput Banjaluka – Prijedor. Mi smo se već reorganizovali, dobili smo veći budžet kako bi mogli da zaposlimo dodatne kadrove koji su nam neophodni“, kazala je ona.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijene hrane u padu
Sljedeći članak Banjalučka berza: Promet veći od 58.000 KM

Povezani članci

Capital teme 14 minute čitanja

Najveći farmer u BiH optužio vlast da mu ne da zemljište

10 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Combe 7. Maja 2020. 20:36

    Kinezi su velike pare dali nekome da potpise ovaj ugovor. Jeftinije bi prosli da ga je gradio stankovic koji ce na kraju i da to izgradi samo kao podizvodjac. Da ima makar malo postenja kasnjenje bi iskoristili za raskid ugovora a ne produzavali rokove.

    Odgovori
  2. omar 27. Maja 2020. 18:49

    Treba reći kinezima da na autoputu BL-Prijedor naprave izlaz u Omarskoj sa obe strene

    Odgovori
  3. prijedor 27. Maja 2020. 23:24

    Treba reći kinezima da naprave petlju kod Srednje Lamovite

    Odgovori
  4. prijedor 28. Maja 2020. 10:14

    Bolje je da bude petlja kod Omarske. Mnogo više ljudi gravitira.

    Odgovori
  5. Gradjevinac 28. Maja 2020. 11:23

    Ne može se u svakom selu praviti petlja na autoputu za Prijedor

    Odgovori
  6. verić 28. Maja 2020. 12:34

    Treba biti petlja kod Verića

    Odgovori
  7. Lamovita 28. Maja 2020. 16:28

    Ako su ovi u Koprivnoj izdejstvovali petlju na autoputu, valjda možemo i mi u Srednjoj Lamovitoj

    Odgovori
  8. Koprivna 28. Maja 2020. 18:36

    Koprivna je za Lamovitu velegrad

    Odgovori
  9. Kozy 28. Maja 2020. 18:45

    Normalno je da petlja bude u Kozarcu

    Odgovori
  10. Omar 28. Maja 2020. 20:17

    Nema logike da autoput za Prijedor nema izlaz u Omarskoj sa obe strane

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Radnici ŠG „Oštrelj-Drinić“ stupaju u štrajk

12. Maja 2025. — 15:5503 minute čitanja

Ključni problem u ovom gazdinstvu je pitanje njegove ekonomske održivosti

ERS planira kupovinu softvera od 26 miliona maraka

12. Maja 2025. — 11:52

„Prijedorputevi“ traže na berzi četiri miliona KM

12. Maja 2025. — 09:30

Kilometar autoputa u RS košta od osam do 35 miliona KM

9. Maja 2025. — 14:11

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti