Capital.ba

Kinezi na Dan samaca potrošili rekordnih 25 milijardi dolara

12.11.2017. / 14:20

PEKING – Kupci u Kini na ”Dan samaca”, 11. novembar, za 24 sata potrošili su 25,3 milijarde dolara i time postavili svjetski rekord.Kinezi na Dan samaca potrošili rekordnih 25 milijardi dolara

Na trgovinskim platformama Taobao i Tmall, u sklopu Alibabe – najveće kineske kompanije za kupovinu putem interneta, za jedan dan je ostvarena kupovina od 168,3 milijardi juana (25,3 milijarde dolara).

Tog dana je kupljeno više od 800 miliona proizvoda domaćih i stranih brendova, među kojima su se našli elektronski uređaji, odeća, bela tehnika i drugo.

Alibaba je u jučerašnjoj onlajn trgovini za 13 sati oborila prošlogodišnji rekord od 18,1 milijardi dolara.

Kompanije koje se bave onlajn trgovinom, svake godine nastoje različitim promocijama i velikim sniženjima privući što više kupaca.

Najveći konkurenti ovom kineskom prazniku su američki ”Sajber ponedeljak” koji se obeležava prvog ponedeljka nakon Dana zahvalnosti i ”Crni petak”.

Amerikanci su prošle godine na Dan zahvalnosti i ”Crni petak”, potrošili pet milijardi dolara, a na ”Sajber ponedeljak“ 3,39 milijardi dolara.

U Kini je 2009. godine, kada se prvi put na onlajn portalima za trgovinu u sklopu holdinga Alibaba obeležio 11. novembar, ostvarena onlajn trgovina od samo osam miliona dolara.

Oko 80 odsto trgovine koja se u Kini vrši preko interneta, realizuje se preko Alibabe

Praznik ”Dan samaca” izmislili su kineski studenti 90-ih godina prošlog veka. Anadolija

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!