Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Slovenci neće da prodaju potraživanja „Novoj Alumini“

    19. Maja 2025. — 14:24

    Kovaču ponovo odgođeno plaćanje poreza

    19. Maja 2025. — 12:35

    ERS i RiTE „Ugljevik“ se zadužuju 45 miliona, Vlada garantuje

    19. Maja 2025. — 12:06

    Habota: Politička kriza u BiH usporila reformski proces

    17. Maja 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Njemačka povećava donacije Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji

    19. Maja 2025. — 15:48

    Kovaču ponovo odgođeno plaćanje poreza

    19. Maja 2025. — 12:35

    ERS i RiTE „Ugljevik“ se zadužuju 45 miliona, Vlada garantuje

    19. Maja 2025. — 12:06

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Trešnje i jagode po rekordnim cijenama

    19. Maja 2025. — 08:00

    U Federaciji BiH će trgovine raditi 16 nedjelja godišnje?

    18. Maja 2025. — 09:56

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    Njemačka firma kupila kompaniju iz BiH

    19. Maja 2025. — 16:35

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Godišnji profit Ryanaira pao na 1,61 milijardu evra

    19. Maja 2025. — 13:30

    Reno i Stelantis traže povoljnije uslove za male automobile u EU

    19. Maja 2025. — 12:23

    Milijardera sve više, finansijskih savjetnika sve manje

    19. Maja 2025. — 08:52

    Tik Tok prekršio pravila o digitalnom oglašavanju, moguća milionska kazna

    18. Maja 2025. — 12:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Kinezima zbog „više sile“ opet progledano kroz prste 

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan13. Jula 2020. — 12:333 komentara2 minute čitanja
kinezi autoput banjaluka prijedor

BANJALUKA – Iako Kinezi nisu ispunili četiri uslova u dosadašnjem trajanju ugovora o koncesiji za autoput Banjaluka – Prijedor, Vlada Republike Srpske opet im je progledala kroz prste i produžila rok za izradu neophodne dokumentacije za početak gradnje tog puta.

kinezi autoput banjaluka prijedor

Vlada RS dala je kineskoj firmi „SDHS-CSI BH“ diskreciono pravo produžetka roka iz ugovora o koncesiji, objavio je ranije portal CAPITAL.

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat, da pribave lokacijske uslove, završe procjenu uticaja na životnu sredinu i izrade studiju izvodljivosti, kao i da definišu određene priloge Ugovora o koncesiji, istekao je 13. decembra prošle godine. 

Pošto rok nije ispoštovan, Vlada im je, dan prije isteka roka, izašla u susret i dala novi rok. Ni taj rok, koji je bio do 13. juna ove godine, nije ispoštovan, potvrdio je prije mjesec dana u Narodnoj skupštini RS ministar saobraćaja i veza Đorđe Popović, odgovarajući na poslaničko pitanje.

Kako CAPITAL saznaje, Vlada je nedavno na sjednici razmatrala ovo pitanje i odlučila da Kinezima da novi rok, do 30. septembra ove godine.

„Vlada im je zaključkom produžila rok do 30.9. zbog efekata virusa korona na njihove aktivnosti. Priznata im je `viša sila`“, potvrđeno nam je iz Vlade.

Autoput od 42 kilometra koštaće 975 miliona evra

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

CAPITAL: S. Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOpštine ignorišu Fiskalni savjet Srpske
Sljedeći članak Banjalučka berza: Današnji promet 1,28 miliona KM

Povezani članci

Capital teme 12 minute čitanja

Ministarstvo „pegla“ papirologiju za Rufija

3 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Dragan 13. Jula 2020. 20:37

    Ahaha…da nije puno tih 5% od naplaćene putarine…koja bruka!

    Odgovori
  2. Leo 14. Jula 2020. 08:04

    Kakva propast. Na uloženih 300 miliona uzeće milijardu evra. Al se ugrađujete, pa ovo je baš *išanje po sirotinji. Mogli su to uraditi makedonci, kad već nisu kadri domaći neimari i napraviti kombinaciju zaduženja kod domaćih banaka i MMF-a. Iako je jedna studija već pokazala da taj autoput sam od sebe nije rentabilan, jer nema dovoljnu frekvenciju saobraćaja.

    Odgovori
  3. Direkt 14. Jula 2020. 15:50

    Zbog “više sile” nemaju para za narod, poljoprivredu, otvaranje novih radnih mjesta i druge kategorije. Ovo je neizdrživo! Ovaj režim i u doba Korone vrši malu nuždu po narodu. Prave nas maloumnicima. Postavlja se pitanje, kome grade tolike puteve, kojih uz to nema bogzna puno kilometara i nikuda ne vode, osim u inostranstvo. Da stvar bude još gora, grade puteve, dok i postojeći giganti, poput Rafinerije ulja Modriča, Rafinerije nafte Brod, HPK Draksenić, Alumine itd. na korak su do potpunog kraha. Iz svega ovog je potpuno vidljivo da nas vode muve bez glave od vlastodržaca. Gore vlasti od ove, u mirnim vremenima, RS nikada nije imala, niti će imati, pošto ovo je strašni sud i božja kazna od vlasti, a ne vlast. Postavlja se logično pitanje, na čemu su ljudi, koji ovako vode RS i još kažu da sve je u redu, iako ništa nije u redu i još kažu da je Srpska stabilna, jeste, ali kao groblje, pošto ništa se ne dešava, čak i ono što stoji nad zemljom je predmet rušenja od strane zuba vremena, isto kao sa javnim preduzećima i privredom uopšte. Ovaj režim nije sposoban ni da održi postojeći nivo privrede, a kamoli da dovede nekog novog investitora. Sa tim nema veze Korona, nego inače.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Slovenci neće da prodaju potraživanja „Novoj Alumini“

19. Maja 2025. — 14:2413 minute čitanja

UGLJEVIK – Slovenački „HSE“ odbio je ideju „Elektroprivrede Republike Srpske“ da „Novoj Alumini“ ustupi svoja potraživanja od 67 milona evra prema Rudniku i termoelektani (RiTE) „Ugljevik“

Kovaču ponovo odgođeno plaćanje poreza

19. Maja 2025. — 12:35

ERS i RiTE „Ugljevik“ se zadužuju 45 miliona, Vlada garantuje

19. Maja 2025. — 12:06

Habota: Politička kriza u BiH usporila reformski proces

17. Maja 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti