Capital.ba

Kako da nam novčanici “prežive” januar

09.01.2021. / 13:30

BEOGRAD – Kraj prethodne godine i početak naredne vreme je kada neki građani vagaju na šta da potroše novac tokom praznika. Dušan Uzelac sa portala “Kamatica” kaže za RTS da je važno odgovorno raspolagati ličnim finansijama i da štednja nije za one koji nemarno troše novac. Štednja je manifestacija ispravnog upravljanja novcem, ističe Uzelac.

evrozona

izvor: agencije

Dušan Uzelac ukazuje da je januar dobar mjesec za planiranje ličnog finansijskog plana do kraja godine.

Uzelac savjetuje građanima koji su previše trošili tokom novogodišnjih praznika da pronađu razloge za svoju finasijsku neodgovornost kako bi im se to više ne bi ponavljalo.

Na pitanje šta pokazuju istraživanja o potrošnji prosječnog domaćinstva tokom decembra i početkom januara, Uzelac kaže da iz statistike teško može izvući opšti zaključak o finansijskoj disiplini, odnosno nedisciplini.

Kako navodi, ima građana koji veoma odgovorno upravljaju sredstvima koja su im na raspolaganju, ne troše više nego što su zaradili. “Ne prave razliku između januara ili, recimo, marta”.

“Sa druge strane, oni koji su navikli da mnogo troše, još će se zaduživati ili potrošiti sve što imaju”, dodaje Uzelac.

Uzelac ističe da štednja nije za svakoga. “Oni koji kažu ‘od čega da štedim’, štednja nije za njih”, smatra Uzelac.

“Ne možete štedeti ako nemate od čega, a ne možete ni imati sredstva za štednju ako novcem ne upravljate pravilno iz meseca u mesec”.

Prema njegovim rečima, važno je da građani brane svoj lični budžet prema prioritetima. “Tek posle dolazi štednja kao manifestacija ispravnog upravljanja novcem”, napominje Uzelac.

Podmukla makretinška kampanja

Iz Framaceutske komore Srbije kažu da je prodaja preprata koji jačaju imunitet za 11 meseci prošle godine 90 odsto veća u odnosu na isti period 2019, a vitamina C za čak 130 odsto.

Govoreći o maskama i sredstvima za dezinfekciju ruku i stambenih prostorija, Uzelac kaže da građani tu nisu pitali za cijenu i da su to proizvodi koji se prodaju pod “kategorijom straha”.

Uzelac naročito ističe kako kaže podmuklu marketinšku strategiju u prodaji suplemenata implicirajući da “ako ih ne pijete sledi vam kraj”.

Upotrebu dodataka ishrani, Uzelac poredi sa začinom za supu, naglašavajući da se prodaju čak i bez prethodnih kliničkih ispitivanja. RTS

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!