Capital.ba

I vlasnici trotineta moraju plaćati „Prointer“

20.06.2022. / 12:51

BANJALUKA – Kompanije “Prointer” i “Centar AI” više od dvije godine dobijaju osam odsto od svakog tehničkog pregleda vozila u Republici Srpskoj jer čine stručnu instituciju koja vodi informacioni sistem i kontroliše rad stanica, ali sada će početi zarađivati i na djeci.

FOTO: Pixabay

Pored automobila, kamiona, autobusa i motora oni će novac dobijati i električnih trotineta, koji su odnedavno uvršteni u Zakon o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske, a koje najviše koristi mlađa populacija.

Naime, ministarstvo saobraćaja i veza Republike Srpske donijelo je pravilnik prema kojem su vlasnici trotineta dužni da prijave svoja vozila stanicama za tehnički pregled koje će im izdavati potvrde i samoljepljive naljepnice (stikere), kojima će se morati obilježiti svoje prevozno sredstvo, koje koristi uglavnom omladina.

Uz popunjen zahtjev oni će biti u obavezi da uplate i 20 marka. Od tog novca, 15 maraka pripada stanici, dok ostatak od pet maraka uzima “Prointer” i “Centar AI” iza kojeg inače stoji dekan Mašinskog fakulteta u Banjaluci Aleksandar Milašinović.

Tih pet maraka je naknada koja se uzima za upis vozila u Jedinstveni informacioni sistem kojim kako smo već rekli, upravljaju ova dva preduzeća.

Stanica je dužna do 20. u tekućem mjesecu za prethodni mjesec uplatiti stručnoj instituciji za tehničke preglede pripadajući dio sredstava”, navodi se u pravilniku.

Podsjećamo, njima je prošle godine kao stručnoj instituciji pripalo 1,7 ,miliona maraka po osnovu tehničkih pregleda u Srpskoj.

Koliko će para dobiti po osnovu trotineta nije poznato. Upravo bi proces njihove identifikacije trebao da utvrdi koliko ovih električnih vozila ima u Republici Srpskoj.

Inače, bez identifikacionog lista i stikera na trotinetu, on se neće moći voziti po ulicama, bar ne legalno.

Pravilnikom je propisano kako stanica na zahtjev vlasnika izdaje potvrdu i stiker, a da vlasnik mora biti punoljetan i da prilikom dolaska mora ponijeti ili dovesti trotinet.

Takođe on prilaže i dokaz o uplati ali i original dokumentaciju proizvođača trotineta.

Kontrolor na stanici, na osnovu priložene dokumentacije i vizuelnog pregleda utvrđuje njegove tehničke karakteristike, popunjava, potpisuje i ovjerava identifikacioni list”, piše u pravilniku.

U njemu se dodaje i kako vlasnici moraju pet godina čuvati potvrdu i naljepnicu, te da u slučaju gubitka moraju ponoviti proces, odnosno platiti sve još jednom.

CAPITAL: D. Tovilović

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: I vlasnici trotineta moraju plaćati „Prointer“

    1. Ratko

      A ne bi se sjetili, kada već toliko plaćaju taj informacioni sistem, da uvedu da se sve završi na jednom mjestu, a ne da mi idemo na jedno mjesto na tehnički pregled, a zatim pola dana ostanemo u redu da završimo registraciju jer od mislim 6 šaltera rade samo dva i svi mi trebamo kod njih da završimo registraciju!!! U SLO je sve na jednom mjestu i za 5-10 min se sve završi! Kod nas kao ovce čekamo u redu, a dame za šalterom lagano rade svoj posao, a i da rade brže to ne bi pomoglo jer ih je malo…jednostavno sve nas ponižavaju i smatraju da nemamo drugog posla…
      Ali važno je da prointer ima super informacioni sistem, a kladio bih se da i nije njihov već da i oni nekome plaćaju za neki za nas prilagođeni sistem…

      • Goran

        A zbog čega se radi registracija svake godine već registrovanog auta? Tehnički pregled je važan, ali svake godine stajati u redu da se registruje već registrovano je suludo.

        • Ratko

          Slažem se! U suštini mislim da je osnova da se uzme neka lova i da tamo neke tete imaju razlog da sjede i lagano rade i primaju platu, ako nema dovoljno radnih mijesta onda se izmišljaju nova i tako…
          A dobro ste primjetili, normalno bi bilo da se dobije neki papir za tehnički, da je vozilo ispravno i to je to…ali kako bi i zašto mi čekali satima u redu!?

          • Goran

            Ne da se dobije neki papir za tehnički, već da se sve završi na tehničkom pregledu, kao što je u Njemačkoj. Svake dvije godine se tamo ide samo na tehnički gdje detaljno pretresu auto, upišu u saobraćajnu i stave naljepnicu na tablicu da je obavljeno i do kad vrijedi, platiš 118,50 evra i to je sve.

    2. v.d. komentator

      Pogledao sam izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske i to je čista smijurija.

      Od vlasnika trotineta se traži da imaju:
      – kacigu
      – zvonce
      – naljepnicu
      – dva katadioptera (mačja oka)
      – potvrdu o poznavanju propisa ili vozačku dozvolu (!)

      • Ratko

        Pa, ovi električni trotineti nisu baš bezopasne igračke, veoma su brzi, nečujni, mali i mogu da naprave veliku štetu kako onom koji upravlja trotinetom tako i ostalim osobama i po meni definitivno treba obratiti pažnju na sigurnost u svakom smislu…
        Recimo ja znam da u Sloveniji djeca u osnovnoj školi prolaze obuku i polažu poznavanje saobraćajnih propisa za bicikla i mislim da to treba i kod nas kao i odvojene staze za one koji upravljaju biciklima, trotinetima, rolerima i sl…a ne da pored mene u Gospodskoj ulici prođe njih 5 u maksimalnoj brzini na jednom točku, a ja vodim dijete i ne vidim da mi dolaze iza leđa!!! To je neprihvatljivo i recimo trebalo bi biti zabranjeno…

        • v.d. komentator

          Ratko, meni smeta kad ljudi koriste tri tačkice, možemo li kako Vama zabraniti da ih koristite?

          • Ratko

            A da li bi stali ispred mene sa svojim djetetom, a da se ja u punoj brzini igram sa biciklom oko vas? Slobodno pokušajte da zabranite tri tačkice, a ja ću se truditi da širim priču o sigurnosti, a posebno kada se radi o divljacima koje odgajaju divljaci jer sve dolazi iz kuće, za mali dio lošeg je kriva sredina…čini mi se da ste Vi dobar primjer ako Vam smeta to što sam primjetio divljačko ponašanje u ulici punoj pješaka i često velikog broja beba i male djece…

            • v.d. komentator

              Ratko, ja se sklonim i čovjeku koji me mrko pogleda a kamoli biciklisti. Naime, za razliku od Vas, ja znam da me vlast sa svim svojim silnim zakonima ne može zaštititi ni od poplava, ni od pandemije, a bogami ni od električnih trotineta. A kad biste me Vi u teoriji udarili biciklom, zvao bih policiju te bih Vas tužio i kraj priče. Tako radi naš pravni sistem — kad se dogodi šteta ili povreda, tuži odgovornog. Sve drugo je meka tiranija.

              • Ratko

                Po Vašoj teoriji normalno bi bilo da se ukinu svi saobraćajni propisi, a zatim se sklanjamo od automobila, a u slučaju da nas neko “malo” udari sa automobilom ili nekim malim teretnim vozilom mi jednostavno pozovemo policiju i tužimo ga jer nas je povredio, a ne jer nije poštovao saobraćajne propise te na taj način ugrozio i sebe i nas!?
                Ako imate položen vozački ispit i ako imate vozačku dozvolu onda vjerovatno znate da smo mi kao vozači ti koji treba najviše da pazimo, a i imamo određene propise koje moramo da poštujemo jer bi inače bio puno veći haos nego sada kada pojedinci krše te propise.
                Isto tako, biciklista bi trebao da pazi kako upravlja biciklom, da prilagodi brzinu i da koristi biciklo na mjestima koja su predviđena za to, po meni Gospodska ulica nije pogodna za to, posebno ne da se to radi na način kako većina radi tj. kreće se kao skijaš oko zastavica samo ovdje se radi o ljudima, a naravno to se radi u egzibicionom stilu na zadnjem točku….i još jedna stvar, kako mislite da se sklonite od takvog bicikliste ili nekoga na trotinetu ako vam prilazi iza leđa?
                Ja nisam protiv biciklista, nisam protiv trotineta, rolera i sl., cijeli život propagiram sport i bavim se istim, ali hoću da kažem da moraju da postoje određena pravila kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri spriječile nesreće i bahato ponašanje! Kada Vam neko polomi nogu, ruku, glavu onda je po meni relativno mala satisfakcija policija i pravna država!

                I na kraju, pošto vjerovatno mislite da podržavam vlast, državu ili koga već, da napomenem da nikada nisam bio politički aktivan i nemam ambicije za to jer za taj posao se većinom prijavljuju oni koji se nikada ne bi trebali baviti tim poslom tj.ljigavci, lažovi, lopovi, a ovo nije vezano samo za naše prostore, to je globalna politička scena!

                • v.d. komentator

                  Ratko, ponijele su Vas emocije koje ne priliče ozbiljnoj diskusiji. Molim Vas da ne pokušavate pogoditi šta mislim nego se referencirajte na ono što kažem.

                  Ja nisam rekao da bi normalno bilo da se ukinu svi saobraćajni propisi niti sam to bilo čime nagovijestio. Ali, kad ste već spomenuli tu temu, valjalo bi da znate da se u Americi alkotestovi više ne koriste jer su više puta oboreni pred sudom, a kod nas se čak i pješaci alkotestiraju (!).

                  Pitao sam instruktora vožnje iz Banja Luke, Momčila Vukšu, vlasnika auto škole “Moca” da li upaljeni automobilski farovi tokom dana imalo doprinose bezbjednosti. Njegov odgovor je bio odrečno NE! Kad sam pitao “a šta je sa nošenjem pojasa”, on mi je rekao da za vozača pojas ima negativan efekat, te da redovno pri prevrtanju vozila pojas zablokira i zarobi vozača, što povećava smrtnost.

                  Ali, ako probate voziti sa ugašenim farovima i bez pojasa, samo je pitanje vremena dok ne dobijete jednu ili više kazni. Sve je u redu, progutajte ponos, izvinjavajte se vlastelinčiću u plavoj uniformi što ste bili tako drski i platite pola kazne u roku od 8 dana. Ili, možete odnijeti te kazne na sud, reći sudiji ovo što ja kažem Vama, oboriti sve te kazne i shvatiti da većina zakona nije utemeljena ni u kakvoj nauci niti logici već samo služi da se policijskim službenicima dadne izgovor da ugnjetavaju narod.

                  Ja sam do prije 2–3 godine živio u uvjerenju da je vlast kao dobroćudni džin koji ponekad napravi kvar ali u većini slučajeva želi i čini dobro. Nakon što sam se informisao od profesionalaca, shvatio sam da je vlast kao pogani kepec koji gleda da učini što više kvara i napravi što više haosa.

                  Informišite se, kontaktirajte pravnike i instruktore vožnje, pitajte ih za mišljenje i onda dođite da diskutujemo o vezi ovih izmjena Zakona koje se tiču vožnje trotineta. Vaša uznemirenost nije argument i Vaš subjektivan osjećaj ugroženosti se ne može koristiti da se bilo kome ograniče prava.

                  • Mm

                    Odavno nisam ništa gluplje pročitao

                  • Ratko

                    A po Vama je instruktor vožnje tj. vlasnik auto škole neki veliki stručnjak koga trebamo da konsultujemo vezano za ovu temu? On je radio testiranja?
                    Većina ovih Zakona, pravila i sl. je prepisana od većih država pa tako i za farove, pojaseve i sl.jer mi ovdje ne možemo da testiramo ništa, a naravno kazne dobro dođu da se puni budžet i džepovi i to je još jedna globalna stvar! E sada, ja se slažem da neka pravila nemaju smisla tipa farovi tokom dnevne vožnje, ali recimo za pojas baš i nisam siguran jer bez njega i pri sudaru pri malim brzinama došlo bi do velikih problema, a o velikim brzinama tu je već druga priča i većinom samo sreća spasi čovjeka, a koliko znam oni su povezani i sa drugom sigurnosnom opremom tipa vazdušni jastuci, a i za njih će neko da kaže da mogu da uguše vozača i sl.

                    Ja i dalje ostajem pri svom mišljenju da se na pitanju električnih trotineta treba raditi, definitivno se ne mogu porediti i svrstavati u istu grupu kao obični trotineti, a tek će da dođe do problema kada se masovno budu koristili!
                    Isto je i za Gospodsku ulicu i neka šetališta gdje može da dođe do velikih problema kada nesmotreni vozač bicikla, trotineta i sl.naleti na bilo koga od nas, a da ne pričamo o malom djetetu, a svi znamo koliko ih trčkara i igra se u takvim ulicama i bez obzira na nadzor roditelja teško je spriječiti velike nezgode u slučaju da se neko kreće velikom brzinom na biciklu, trotinetu, rolerima i da pri tome izvodi neke gluposti, a svojim očima sam to gledao više puta i pitao se šta bi se desilo da ispružim ruku dok onako brzo prolazi na 20cm od mene!

                    • ratko ne seri

                      pa to je normalno uvjek se u Gospockoj vozilo biciklom brze nekad i na zadnjem tocku ko moze pa treba sarmirati curice to sam i ja radio i ponekad se i ja zaletim nikad problema? tebi ako se nesvidja zatvori se u kucu neizlazi tamo je najsigurnije.

    3. sine Igore

      5 miliona KM sinu Igoru od Poreske uprave RS. Prointeru svi placamo, tako ce biti dok je velikog vodje jer sve je njegovo i sina mu Igora.

      Dodela objavljena: 16.06.2022. ID tendera: 6785355 Dodjela tendera – Nabavka usluga održavanja SAP softverskih licenci i usluga održavanja i unaprijeđivanja implementiranih softverskih rješenja Integrisanog informacionog sistema Poreske uprave Republike Srpske
      Oglašavač: Poreska uprava Republike Srpske
      Izvor: Portal javnih nabavki BiH
      OBAVJEŠTENJE O DODJELI UGOVORA
      221-1-2-17-5-51/22
      Broj obavještenja o nabavci
      221-1-2-17-3-34/22

      IV 1. Podaci o najuspješnijem ponuđaču/grupi ponuđača
      Jedan ponuđač
      R.Br.
      Naziv
      IDB/JIB
      Opština/Grad
      Država
      1PROINTER ITSS DOO BANJA LUKA-ČLAN 4403865130009 Banja Luka
      Bosna i Hercegovina
      INFINITY INTERNATIONAL GROUP

      IV 2. Informacije o dodjeli okvirnog sporazuma

      IV 2.a. Konačna ukupna vrijednost okvirnog sporazuma bez PDV-a u KM
      4773704,80

    4. kiki

      Ovaj clanak je iz domena nadrealizma. Zasto se niko od novinara malo konkretnije ne bavi i manipulacijama u domenu informacionih tehnologija? Ovo je u smislu kontrole kvaliteta, efikasnosti i opravdanosti ulaganja, veoma neregulisana oblast i veoma pogodna za teski kriminal. Aplikacije ili informacioni sistemi i slicno, koje narod placa milionski, mogu se nabavljati po 100x manjim cijenama na nekom svjetskom nivou.

    5. Ratko

      Ovaj poslednji komentar visokoumnog bića, sada se sjetih da bi možda mogao biti i visoki predstavnik jer si na tom nivou, imaš tu neku visinu :) u suštini na tvoju poruku nemam ništa da dodam, sam si pokazao tu visinu i veličinu! Ova moja poruka ne stiže kao odgovor jer za njegovu poruku i ne postoji opcija da se odgovori…
      Inače, ne znam zašto ne koristite vaše ime? Nije to u redu, možda bi i ja nekad poželio da vas počastim lijepom direktnom porukom kao recimo ovo visokoumno biće mene…

      • Ratko

        Samo da dodam da ne mislim na poruku od osobe koja se potpisala kao “sine Igore”!

        • sine Igore

          sta je buraz sta me prozivas mislis ako si Ratko da si ratovo ako te opamprcim mokrom carapom