Capital.ba

Godinu i po blokirana nabavka ortopedskog materijala

16.05.2019. / 14:16

BANJALUKA – Zbog mnogobrojnih žalbi već godinu i po zakočena je nabavka potrošnog materijala za ortopediju u Republici Srpskoj vrijednosti 7,7 miliona KM. Dok se u Fondu zdravstvenog osiguranja (FZO) Republike Srpske gomilaju žalbe na sprovođenje te nabavke, zdravstvene ustanove neophodni materijal nabavljaju same.

Naime, Fond je još u decembru 2017. godine raspisao tender za nabavku medicinskog potrošnog materijala za ortopediju, ali kompletna procedura u vezi s tim još nije završena.

Kancelarija za razmatranje žalbi BiH od tada se bavi žalbama firmi „Stamped“ Banjaluka, „Inel-med“ Mostar, „Medika“ Mostar, „Adrialine“ Banjaluka izjavljenih na proceduru pomenute javne nabavke, postupak je poništavan za dio lotova, posao dodjeljivan za nabavku dijela materijala, ukidana su poništenja i odluke o izboru dobavljača, nabavka je vraćana na ponovni postupak…

Firme su optuživale Fond da namjerno poništava odluke o izboru jer ima favorite među dobavljačima, da ne primjenjuje Zakon o javnim nabavkama kako treba…

U Fondu zdravstvenog osiguranja RS kažu da zbog konstantnih žalbi dobavljača na par lotova još od 2017. godine ne uspjevaju da u potpunosti sprovedu postupak javne nabavke za potrošni materijal za ortopediju. Sve to, ističu, dodatno usporava proces ove nabavke.

„Međutim, napominjemo da zbog nerealizacije nekoliko lotova u ovom tenderu, ukupno ih je bilo 40, pacijenti nisu bili uskraćeni za ove potrošne materijale jer su ih zdravstvene ustanove u skladu sa potrebama,  u međuvremenu, nabavljale same“, ističu iz Fonda za CAPITAL.

Dodaju da, iako je u pitanju samo nekoliko lotova, a ne cijeli postupak nabavke potrošnog materija, ovaj primjer pokazuje svu manjkavost Zakona o javnim nabavkama BiH koji ne uvažava specifičnosti zdravstvenog sistema.

„Sama činjenica da se na isti način tretira nabavka lijekova i medicinskih sredstava kao i sve ostale robe i usluge, dolazimo u situaciju da tenderi traju mnogo duže od planiranog, jer je sada ostavljena mogućnost da se ponuđači mogu žaliti na svaku fazu tendera, što pojedini dobavljači zbog raznoraznih interesa obilato i koriste“, navode u FZO.

Dodaju da je to razlog zbog čega pojedini postupci traju dosta dugo, a na kraju trpe, kako pacijenti, tako i cijeli zdravstveni sistem.

Navode i da se do sada nije desilo da je Kancelarija za razmatranje žalbi u zakonskom roku odgovorila na neku žalbu.

„Zbog toga je Fond pokrenuo incijativu za izmjenu Zakona o javnim nabavkama BiH i u tome smo dobili podršku predstavnika svih udruženja pacijenata koji takođe smatraju da bi zakon trebao uvažiti specifičnosti zdravstvenog sistema i nabavci lijekova i medicinskih sredstava dati prioritet, što sada nije slučaj“, naglašavaju u Fondu.

Dodaju da je na ovom primjeru Zakon o javnim nabavkama pokazao sav nesklad sa praktičnim životom i potrebama, posebno kada su u pitanju pacijenti i njihovo liječenje.

Predsjednik Organizacije amputiraca UDAS RS Željko Volaš rekao je da zbog komplikovanih procedura javnih nabavki najviše trpe pacijenti.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!