Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Dodik preči od građana Banjaluke

    12. Augusta 2025. — 13:32

    Petrović pozajmljuje pare i od trgovaca dugovima

    12. Augusta 2025. — 12:05

    Savjet ministara poništio svoju odluku

    11. Augusta 2025. — 16:12

    Agencija za IKT se „pere“ od spornog ruskog upitnika

    11. Augusta 2025. — 15:45
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    Najveći investicioni fond na svijetu se povlači iz Izraela

    12. Augusta 2025. — 10:14

    Izdata 22 prekršajna naloga i izrečeno 72.500 KM kazni

    11. Augusta 2025. — 10:30

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    Najveći investicioni fond na svijetu se povlači iz Izraela

    12. Augusta 2025. — 10:14

    Mišković prodao firmu u Sarajevu

    9. Augusta 2025. — 15:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    Trampove carine od danas u 70 zemalja

    7. Augusta 2025. — 09:39

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06

    Novi sistem ulaska u EU će stvoriti probleme u međunarodnom transportu

    11. Augusta 2025. — 16:17

    Egić tvrdi da u Srpskoj nema potrebe za stranim radnicima

    11. Augusta 2025. — 14:45
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45

    Trampov savjetnik za kriptovalute napušta Bijelu kuću

    11. Augusta 2025. — 08:02

    Američke akcije porasle nakon novih Trampovih tarifa

    9. Augusta 2025. — 09:06

    Svjetske cijene hrane na najvišem nivou od 2023. godine

    8. Augusta 2025. — 14:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Bh. tržište auta nespremno za Euro 5

Bh. tržište auta nespremno za Euro 5

Dragana EremijaDragana Eremija23. Novembra 2019. — 08:352 komentara4 minute čitanja

BANJALUKA/ TUZLA, Nakon što je Bosna i Hercegovina ograničila uvoz automobila na Euro 5 i novija vozila, od 1. juna ove godine do kraja oktobra uvezeno je skoro 8.000 automobila manje nego u istom periodu prošle godine, govore podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Pojedinim trgovcima automobila u BiH je smanjen obim posla, a glavni razlozi tome su, kako kažu, skuplja vozila sa Euro 5 normom od Euro 4, odnosno slaba kupovna moć bh. građana, te tvrde da je ova odluka došla pomalo preuranjeno u BiH i da je u suštini ona dovela samo do povećanja ukupne zarade države u vidu dažbina.

Sudeći prema podacima UIO BiH, od 1. juna do 31. oktobra uvezeno je ukupno 28.411 automobila, dok je u istom periodu prošle godine uvezeno ukupno 36.028.

“Ukupna vrijednost uvezenih vozila od 1. juna do 31. oktobra ove godine bila je 422.688.619 KM sa dažbinama od 89.758.638  KM. U istom periodu prošle godine u BiH vrijednost uvezenih vozila je bila 378.375.202  KM, dok su dažbine za uvoz tih vozila iznosile 83.728.584,15 KM”, podaci su UIO BiH.

Željko Vasilić, prodajni radnik u auto-salonu “Braća Đukić” iz Dervente, kaže da je manji broj uvezenih vozila rezultat toga što su vozila sa Euro 5 normom skuplja, a stanovništvo u BiH ima lošu kupovnu moć.

On ističe da kupci na tržištu u BiH uglavnom kupuju polovna vozila do 10.000 KM, te da se teško može kupiti vozilo sa Euro 5 normom za taj iznos.

“Pojedine auto-kuće su smanjile i obim posla, manje je automobila jer treba više novca za uvoz vozila sa Euro 5 normom. Mi kao auto-kuća nismo to mnogo osjetili, jer radimo sa novijim vozilima, ali mislim da je generalno na tržištu u BiH dosta smanjen posao i to se dosta osjetilo”, rekao je Vasilić za “Nezavisne”.

On kaže da nije siguran šta je bio konkretan cilj ovih ograničavanja, da li zaštita tržišta ili neke od većih kuća koje se bave prodajom novih vozila, ali da država svakako dobija veće dažbine sada skupljim vozilima, jer su kod vozila do 10.000 KM dažbine zanemarive.

“Srbija tek sad razmišlja da sljedeće godine prestane uvoziti Euro 3 normu. BiH je siromašnija od Srbije, a mi već uvozimo samo Euro 5 i novija vozila. To jeste ekološki bolje, ali da budemo jasniji, zar nije bolje da čovjek koji vozi auto star 30 godina sebi kupi vozilo sa Euro 4 i time zamijeni starije auto za novije, a sada taj vozač teško da će izdvojiti 15.000-20.000 KM za uvoz vozila sa Euro 5 normom”, kaže Vasilić.

U auto-salonu “Talović” iz Tuzle kažu da su vozila sa Euro 5 normom zastupljena na Zapadu i da drže cijenu, što nije slučaj i sa Euro 4 normom.

“Naravno da je zbog toga i smanjen obim posla, manji je i broj kupaca koji imaju više novca izdvojiti za auto, tako da je opala i prodaja. Mislim da je država malo prerano krenula sa Euro 5 normom, jer Euro 4 vozila su za naš standard, mogla su da zadovolje standard ove države. S obzirom na to da Srbija ima daleko više stanovnika i uvozi još Euro 3, smatram da smo mi malo poskočili i otišli višu stepenicu ranije nego što je to trebalo, ali je sada to otišlo u nepovrat”, kažu u “Taloviću”.

Jedan od trgovaca polovnih automobila iz Širokog Brijega smatra da je glavni razlog smanjenja uvoza i prodaje polovnih vozila to što sve više ljudi iseljavaju iz BiH.

“Postoji više razloga, treba tu više novca izdvojiti za vozilo sa Euro 5 normom, ali kad pogledam svoje okruženje, većina je otišla vani, što u Hrvatsku, što u druge zemlje EU, te nema više ko ni kupovati ta auta”, kaže ovaj prodavac. Goran Lajić/Nezavisne

automobili bih euro 5 trziste
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOvih 11 milijardera izgubili su sve što su imali, a evo i kako
Sljedeći članak Bitkoin ponovo iznenadio: Rastao je 200 odsto godišnje, a sada je na meti Kine

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

KK “Igokea” među najvećim poreskim dužnicima

TRŽIŠTE KAPITALA 02 minute čitanja

Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Pero 23. Novembra 2019. 10:43

    Sjajan potez!
    Ne mijenjajte ništa!
    Za godinu do dvije biće primjetan smanjen broj krševa na putevima.
    Povećana bezbjednost, manje zagađenje, a možda i manji ukupan broj vozila.
    Sve bitni i pozitivni efekti.

    Odgovori
  2. Logika 23. Novembra 2019. 14:04

    @Pero Biće manje vozila, jer biće manje ljudi.

    Samo nastavite sa regulacijom uvoza. Jer zašto da voze krš Mercedesa C klase od 1000 €, kada mogu da kupe Golf 2 ili Audi 80 za 3.000 KM…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Dodik preči od građana Banjaluke

12. Augusta 2025. — 13:3203 minute čitanja

Odbornici će prvo raspravljati o presudi Suda BiH

Petrović pozajmljuje pare i od trgovaca dugovima

12. Augusta 2025. — 12:05

Savjet ministara poništio svoju odluku

11. Augusta 2025. — 16:12

Agencija za IKT se „pere“ od spornog ruskog upitnika

11. Augusta 2025. — 15:45

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti