Capital.ba

Banjaluka bez konkursa dala najatraktivnije lokacije za reklamiranje

13.04.2020. / 14:16

BANJALUKA – Skupština grada Banjaluka, na prijedlog gradonačelnika je donijela odluku da, mimo javnog poziva i nadmetanja, produži saradnju sa četiri oglašivača, kojima je na godinu dana dala na korišćenje preko stotinu najatraktivnijih lokacija za reklamiranje i na kojima se nalaze njihovi bilbordi, saznaje portal CAPITAL.

U pitanju su kompanije „Nova oprema“, „Metromedia“, „DL plakat“ i „Tempo gradnja“.

Grad ih je dodatno oslobodio i od plaćanja komunalne takse ili naknade za isticanje reklamnih poruka za prva tri mjeseca ove godine zbog kako je navedeno „više sile“.

U obrazloženju donesenih odluka, a koje potpisuje Gradonačelnik Igor Radojičić se navodi kako je javni poziv u trenutnim okolnostima gotovo nemoguće sprovesti.

Odlukom Vlade Republike Srpske prvo je proglašena vanredna situacija, a zatim, Odlukom Narodne skupštine i vanredno stanje zbog epidemiološke situacije. S obzirom na navedene okolnosti raspisivanje javnog oglasa bi bilo neizvjesno u pogledu roka trajanja, jer je Grad prolongirao sve javne oglase na neodređeno vrijeme. Cijeneći da je poslovnim subjektima zabranjen ili ograničen rad, što je dovelo do pada prihoda, smatramo opravdanim dodjelu lokacija za već postavljene reklamne panoe“, navodi se u obrazloženju i dodaje kako se lokacije dodjeljuju do završetka javnog oglasa a najkasnije do kraja marta 2021. godine.

Iz navedenih odluka se može vidjeti da od navedenih oglašivača najviše lokacija sa bilbordima u gradu posjeduje „Metromedija“ i to 41, zatim „Nova oprema“ 32, „DL plakat“ koji ima 18 bilborda te „Tempo gradnja“ sa svojih 12 lokacija za reklamiranje.

Ova odluka je prošla „ispod radara“ javnosti jer se osim u dnevnom redu nije nigdje spominjala.

Međutim, ako se uzme u obzir da se o ovom pitanju raspravljalo na vanrednoj sjednici, a na kojoj su se donosile veoma važne odluke, među kojima u set mjera za pomoć privredi i građanima, jasno je da se ono nije slučajno našlo pred odbornicima.

Reklamiranje u Banjaluci je višemilionski biznis i u njega su uključeni neki od najvećih privrednika u gradu.

U pitanju su preduzeća koja ostvaruju ogromne prihode, a neka od njih se dovode u blisku vezu sa gradskom i republičkom vlašću.

Tako je „Tempo gradnja“ u 2018. godini ostvarila prihode od gotovo 19,2 miliona maraka. Iza ovog preduzeća stoji poznati banjalučki biznismen Veselko Malbašić, a učešće u kompaniji ima i Vedran Jarić, sin Veljka Jarića, direktora kompanije „Aragosta Invest“.

Portal gerila.info je nedavno pisao kako je preduzeće „DL plakat“ u vlasništvu Bogoljuba Zeljkovića, sestrića predsjednika SNSD-a i srpskog člana Predjedništva BiH, Milorada Dodika koji je ovu firmu preuzeo prošle godine.

Banjalučka „Metromedia“ dio je grupe koja je 2018. godine u BiH ostvarila prihode od gotovo šest miliona maraka, a „Nova oprema“ je u istoj godini prihodovala 3,32 miliona KM i ostvarila dobit od gotovo milion maraka.

CAPITAL: Dejan Tovilović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!