Capital.ba

Administracija u trgovini “pojede” više od 100 miliona evra

13.07.2013. / 20:22

evriJAKOVO, Razni propisi i administrativne procedure samo u trgovinskom sektoru koštaju firme u Srbiji više od 107 miliona evra godišnje, što “pojede” minimalno 19.000 potencijalnih radnih mjesta u trgovini.

Istraživanje, koje su sproveli Unija poslodavaca Srbije i CEFE Srbija, i danas ga predstavili u Jakovu, pokazalo je i da rad inspekcijskih organa koji kontrolišu poslovanje privrednih subjekata u trgovini nije značajnije reformisano godinama unazad, i da često na terenu dolazi do različitih tumačenja propisa.

Predsjednik Unije poslodavaca Srbije Draguljub Rajić, rekao je da je, kada je riječ o propisima u trgovini, neophodno što prije početi sa temeljnom reformom inspekcije i propisa u toj oblasti, kako bi se rasteretilo poslovanje trgovinskih preduzeća i ukinule brojne suvišne administrativne procedure.

Istraživanje, sprovedeno među direktorima i menadžerima u 202 mala, srednja i velika preduzeća u Srbiji, ukazalo je da su uz visoke poreze i doprinose na zarade, neke odredbe Zakona o radu, veliki problem uspješnom poslovanju i suvišne administrativne procedure u oblasti trgovine.

Predsjednik sektora hotelijera, ugostitelja i turizma Unije poslodavaca i vlasnik preduzeća “Sangral” Stevan Rodić, ukazao je da bi mala i srednja preduzeća u oblasti trgovine trebao da budu nosilac privrede, a da su u posljednih desetak godina “po strani”, da nemaju mnogo mogućnosti da učestvuju u donošenju propisa, kao i da bilježe velike gubitke u poslovanju.

“Definitivno imamo gubitke i skoro da ne možemo da ih nadoknadimo, i tokom jedne poslovne godine ne možemo da budemo likvidni”, poručio je on.

Član Nadzornog odbora Unije poslodavaca Srbije i vlasnik firme “Džob” koja se bavi zaštitom bezbjednosti i zdravlja na radu, Nebojša Miletić, rekao je da je jedan od glavnih problema u poslovanju u Srbiji nedostatak novca, i da je potrebno da se napravi bolji poslovni ambijent i izmjeniti Zakon o radu, kako bi se omogućilo fleksibilno radno tržište.

Administrativne procedure, složio se, predstavljaju problem u poslovanju , a kao jedno od rješenja za smanjenje sive ekonomije vidi u smanjenju poreza i doprinosa na zarade.

Predstavnik privrednog društva “Mitnet”, koje se bavi građevinskim konsaltingom, Milan Mitrović, smatra da su uslovi za poslovanje u Srbiji dobri, ali da bi mogli biti mnogo bolji .

Kako je kazao, osim donošenja zakonskih propisa važni su i njihova implementacija i marketing. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!