Capital.ba

Zoran Injac kažnjen zbog afere sa tenderom „Puteva RS“

07.12.2017. / 11:34

– Zbog „teže povrede radne dužnosti“ naredna tri mjeseca Injac će imati 20 odsto manja primanja
– Otkaz nije uslijedio jer nije prouzrokovana nikakva materijalna šteta po „Puteve RS“
– Nešić: Ovo je nastroža zakonom predviđena kazna. Injac je pod strogom prismotrom

BANJALUKA – Zaposlenik Puteva RS Zoran Injac, čija je privatna firma „Way2Go“ u avgustu pobijedila na 80.000 KM vrijednom tenderu ovog javnog preduzeća ispred kojeg je on ujedno bio i kontakt osoba za prikupljanje ponuda, kažnjen je umanjenjem plate za 20 odsto u naredna tri mjeseca, što je poslednja mjera pred otkaz, otkriva portal CAPITAL.

Slikovni rezultat za putevi RS

 

Njemu, po procedurama, nije mogao biti uručen otkaz jer su „Putevi“ raskinuli sporni ugovor prije nego što je napravljena bilo kakva finansijska šteta po preduzeće.

Informaciju je za danas potvrdio direktor „Puteva RS“ Nenad Nešić napomenuvši da je ovo najstroža zakonom propisana kazna za težu povredu radne dužnosti.

„Utvrđena je teža povreda radne dužnosti, ali i to da nije prouzrokovana nikakva šteta po preduzeće. Zato nije bilo otkaza. Ugovor je raskinut na vrijeme i zato mu je određena najteža moguća novčana kazna. Disciplinska komisija je dala takvu preporuku i onda sam donio ovakvu odluku. A je bila u pitanju lakša povreda radne dužnosti, Injcu bi uslijedila opomena“, kazao je Nešić za CAPITAL.

Iako će radna diciplina Zorana Injca, prema Nešićevim obećanjima, narednih mjeseci biti pod strogom prismotrom, on neće biti raspoređen na drugo radno mjesto unutar „Puteva“ „jer nije ni bio zaposlen na rukovodećoj poziciji“.

„Naredna opomena izrečena Injcu značila bi automatski otkaz“, naveo je Nešić.

„Way2Go“ u likvidaciji

Firma „Way2Go“ u kojoj je Injac imao 50 odsto vlasništva trenutno je u likvidaciji. U vrijeme dok se uredno javljala i pobjeđivala na tenerima javnih preduzeća Injac je bio predsjednik Nadzornog odbora „Aerodroma RS“  i kontakt osoba za prikupljanje ponuda za „izradu studije i projekta implementacije sistema za automatsko mjerenje ukupne mase i osovinskog opterećenja teretnih vozila u pokretu“ u „Putevima RS“.

U „Aerodromima“ Injčeva firma dobila je ugovor za posao težak 87.000 KM i to za izradu strategije razvoja nepostojećeg aerodroma u Trebinju.

Oba posla njegovoj firmi dodijeljena su u samo sedam dana avgusta, 17. i 24. Javna preduzeća su, nakon pritiska javnosti i ukazivanja na činjenicu da je Injac postotkom vlasništva značajno prekoračio zakonski dozvoljenih 20 odsto, poništila sporne ugovore.

Injac fiktivno prebacivao vlasništvo nad firmom

Zoran Injac je 28. aprila firmu osnovao sa još jednom osobom. Mjesec dana nakon što je njegova firma pobijedila, a javnost počela da postavlja pitanja o sukobu interesa, Injac je svoj pedesetodstotni udio fiktivno prenio na izvjesnog Radojicu Radulja.

U originalnom dokumentu, koji je u posjedu naše redakcije, a koji je 18. septembra izdao banjalučki Okružni privredni sud, stoji da je predsjednik NO „Aerodroma RS“ vlasnik 50 odsto firme, što je značajno prekoračilo zakonskih 20 odsto koliko je dozvoljeno za učešće na tenderima.

Injac, bez obzira na pečatom i potpisom ovjerene osnivačke dokumente firme, tvrdio je da je bio vlasnik manje od 20 odsto „Way 2 Go“ te da nije bilo riječi o sukobu interesa. Smatrao je da nije bilo riječi o sukobu interesa te da je „tender „Aerodroma RS“ proveden po zakonima u RS, prepisanim od Evropske unije“.

U razgovoru za CAPITAL 21. Septembra napomenuo je da je firma „Way 2 Go“ bila na čelu grupe ponuđača koju su na tenderu činili „Neo Aerodromes Engeenering“ iz Beograda i Institut za građevinarstvo iz Banjaluke.

„Nikakvog sukoba interesa nije bilo. Ja sam izašao iz vlasništva te firme. Ne sporim da sam imao vlasništvo, ali važeći zakoni dopuštaju vlasništvo do 20 odsto da bi se učestvovalo na tenderima“, tvrdio je.

Na pitanje kada je izašao iz vlasništva rekao je da je to bilo „nakon što je jedna televizijska kuća iz BiH objavila informaciju da je „Way 2 Go“ pobjednik na tenderu“, dok je na pitanje zašto je to uradio, kazao da su „razlog klevete“.

Međutim, nakon što su oba javna preduzeća raskinula ugovore s njegovom firmom više nije odgovarao na pozive CAPITAL-a pa od njega nikada nisu ni stigli odgovori na pitanja hoće li eventualno podnijeti tužbe protiv „Aerodroma RS“ i Puteva RS“ i namjerava li da podnese ostavku u NO „Aerodroma RS“.

CAPITAL: Žana Gauk

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!