ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Zašto SAD uvoze sve više dizela iz Rusije?

Objavljeno u ENERGETIKA, VIJESTI IZ SVIJETA

VAŠINGTON / MOSKVA – Posljednjih mjeseci, dizel je postao sirovina koja se najviše izvozi iz Rusije u Sjedinjene Američke Države (SAD). Šta je doprinijelo da ovaj nusproizvod dobijen u ruskim rafinerijama nafte postane toliko važan za SAD?

Uvoz dizela iz Rusije i bivših sovjetskih republika u SAD porastao je do dostizanja višegodišnjeg maksimuma od 1,35 miliona tona u oktobru. Očekuje se da će Amerika nastaviti da uvozi slične količine u novembru, o čemu svjedoče podaci analitičke kompanije “Vorteks” koje je objavio “Njujork tajms”.

Do ovog povećanja uvoza došlo je zbog nadoknađivanja gubitka venecuelanske nafte prouzrokovanog embargom na snabdijevanje iz karipske zemlje.

Zbog toga su američka postrojenja smještena u Meksičkom zalivu i na istočnoj obali SAD, koje služe za prečišćavanje teške sirove nafte poput venecuelanske, bile u opasnosti da budu zatvorene. Dizel je proizvod koji ih je spriječio te posljedice, smatraju analitičari Vorteksa.

Da li dizel postaje prošlost

Dizel je glavno gorivo brodskih motora. Njegova potražnja je tokom godine opadala nakon što je Međunarodna pomorska organizacija odobrila nove ekološke standarde. Konkretno, naređeno je da se od 1. januara 2020. smanji maksimalni sadržaj sumpora u gorivima u brodovima sa 3,5% na 0,5%.

Ekolozi vjeruju da će se zahvaljujući ovom smanjenju emisije ugljen-dioksida u atmosferu smanjiti za 85%, što smanjuje rizik od kiselih kiša koje oštećuju poljoprivredu. Pored toga, stanovnici lučkih gradova imaće manje respiratornih bolesti.

Dizel je nusproizvod koji nastaje iz nafte. To gorivo zadržaće svoju cijenu u narednim mjesecima, jer je nemoguće u potpunosti odbaciti njegovo korišćenje od 2020. Postoje barem dva razloga zbog kojih je ovaj scenario neizvodljiv, izjavio je ruski novinar Maksim Rubčenko.

“Prvo, zato što gorivo sa malo sumpora košta 1,5 puta više od dizela i, drugo, zato što se ne proizvodi u dovoljnim količinama da zadovolji globalnu potražnju. Zato će 40% pomorskih prevoznika nastaviti da ga koristi i poslije 1. januara”, zaključuje on.

(Sputnjik)

Ključne riječi:  , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+