ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

“Zara” i skandali uništili H&M

Objavljeno u OSTALO, VIJESTI IZ SVIJETA

STOKHOLM – Kompanija “Hennes & Mauritz” (H&M), koja je dugo bila najvrednija švedska firma, izgubila je drastično na vrijednosti nakon godine lošeg poslovanja i skandala."Zara" i skandali uništili H&M

Kompanija je samo ove godine izgubila 17 odsto vrijednosti, a ukupno 44 odsto od 2016. H&M je pao sa 1. na 7. mjesto najvrednijih švedskih kompanija, dok investitori ubrzano rasprodaju dionice ovog giganta.

Poziciju najvrednije švedske kompanije preuzeo je proizvođač kompresora “Atlas Copco”. Investitori su zabrinuti da menadžment ne radi dovoljno na rješavanju problema koji uništavaju ovaj čuveni brend. H&M ne uspijeva izdržati trku s konkurencijom, na prvom mjestu sa španskom “Zarom”, koja mu zadaje najviše problema. Analitičari pišu da proizvodi švedske firme izlaze iz mode, a da su police pune prevaziđene robe. Firma gubi trku i u cijenama, ali i u distribuciji.

“Zara” mnogo detaljnije prati modu i ima brži sistem distribucije. Ta firma je u stanju da najnovije proizvode plasira u svojim radnjama već 14 dana nakon predstavljanja, u čemu je mnogo brža. Osim toga, “Zara” je puno bolje pristupila novim tehnologijama i kvalitetnije integrisala online s klasičnom prodajom. “Zarine” dionice su porasle za 14% u proteklom periodu, a firma ima dvocifren rast prodaje.

Jedan od razloga pada kompanije H&M je i uspon velikih online trgovaca, poput “Amazona”, koji su uzeli dio tržišnog kolača.

Osim toga, H&M je pogođen i nizom skandala koji su doveli do pada prodaje, poput onog s reklamom na kojoj je dječak crnac u dukserici s natpisom “Najkul majmun u džungli”. Biznis.info

 

Ključne riječi:  , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+