Capital.ba

Zakoni dobri, potrošači nedovoljno informisani

12.03.2015. / 20:41

potrosaciBIJELJINA, Pomoćnik ministra trgovine i turizma Republike Srpske Dušanka Tegeltija ocijenila je da su potrošači u Srpskoj, uprkos promociji zakona i prava, još nedovoljno informisani i da treba raditi na unapređenju prava potrošača.

Tegeltija je rekla novinarima u Bijeljini, gdje se večeras u organizaciji resornog ministarstva održava Konferencija o pravima potrošača, da u Srpskoj djeluje sedam udruženja za zaštitu potrošača čiji rad sufinansira Vlada.

“Od 2006. godine Ministarstvo trgovine, kao jedan od važnih nosilaca zaštite potrošača, radi intenzivnije u ovoj oblasti i godišnje se za ove namjene iz budžeta obezbjeđuje 100.000 KM”, navela je Tegeltija.

Tegeltija je istakla da je povod za održavanje konferencije koja je okupila predstavnike vlasti Srbije, Federacije BiH i Republike Srpske, kao i predstavnike udruženja koja se bave zaštitom potrošača, 15. mart kao Svjetski dan zaštite prava potrošača.

Ona je dodala da je ovaj skup i prilika da se promoviše Zakon o zaštiti potrošača Republike Srpske.

Sekretar Udruženja potrošača “Zvono” iz Bijeljine Marko Maksimović rekao je novinarima da je oblast zaštite potrošača u Srpskoj vrlo kvalitetno zakonski riješena i da je najvažnije raditi na prosvjećivanju stanovništva, naročito djece o pravima potrošača.

Prema njegovim riječima, najviše pritužbi potrošača je na kvalitet proizvoda, 98 odsto pritužbi riješi se razgovorom, a dva slučaja u Bijeljini su riješena na sudu i oba u korist potrošača.

Načelnik službe za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine FBiH Amra Vučijak pohvalila je regionalnu saradnju u ovoj oblasti i ukazala na pozitivne pomake u podizanju svijesti javnosti o pravima potrošača.

Ona je ukazala na problem FBiH koja nema institut vansudskog rješavanja sporova, kakav ima Republika Srpska, zbog čega se prava potrošača moraju konačno rješavati na sudovima koji su već pretrpani drugim predmetima i gdje su troškovi sporova značajni.

U FBiH djeluje pet udruženja za zaštitu prava potrošača.

Pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Vesna Novaković rekla je novinarima da su problemi slični svuda u regionu.

Prema njenim riječima, u Srbiji se od septembra prošle godine primjenjuje novi zakon o zaštiti potrošača koji je na skriningu u Briselu dobio visoke ocjene o usklađenosti propisa sa evropskim i potrebno je raditi na njegovoj uspješnoj primjeni.

Novakovićeva je rekla da je prošle godine u Srbiji bilo oko 17.000 prijava potrošača. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!