Capital.ba

Za kašnjenje 600 evra

06.01.2012. / 7:20

BEOGRAD, Avio-kompanije će, prema novim propisima, zbog kašnjenja ili otkazivanja letova morati da odriješe kesu.

Takođe, penale će plaćati i u slučajevima kada putniku mimo njegove volje uskrate ukrcavanje ili ga smjeste u nižu klasu od one za koju je platio.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva je na svom sajtu objavio obrazac za reklamacije, koje se prvo podnose avio-kompaniji. U slučaju da ona u roku od 30 dana ne odgovori na zahtjev ili ne obešteti putnika, prijava se podnosi vazduhoplovnom inspektoru. Zaprijećena novčana kazna je od 100.000 do 400.000 dinara.
– Do sada su prava putnika bila regulisana raznim uredbama, a sada imamo zakon kojim je jasno precizirano kome putnik može da se žali, i to je Direktorat – kaže, za „Novosti“, Nebojša Starčević, direktor Direktorata. – Ako su im uskraćena prava, putnici mogu da podnesu prijave protiv svih avio-kompanija koje saobraćaju sa srpskih aerodroma. Ono što je važno jeste to što sada putnik može da bira da li će tražiti povraćaj novca ili preusmjeravanje na druge letove do željene destinacije.
Kašnjenjem se smatra odstupanje od reda letenja za dva sata za letove do 1.500 kilometara, tri sata za relaciju od 1.500 do 3.500 kilometara i četiri i više sati za sve druge letove. Tada je avio-prevoznik dužan da uruči putniku pismeno obavještenje o pravima, da ponudi besplatne obroke, hotelski smještaj ukoliko je neophodno noćenje i dva besplatna telefonska poziva. Ako let kasni više od pet sati, avio-kompanija je dužna da u roku od sedam dana isplati punu cijenu karte za putovanje koje nije ostvareno, ili za dijelove putovanja koji su ostvareni, ako let više ne služi svrsi koju je putnik prvobitno planirao, zajedno sa povratnim letom u prvu tačku polaska, što je prije moguće.
U slučaju otkazivanja leta, ako naravno nije riječ o vanrednim okolnostima, avio-prevoznik je dužan da ponudi izbor između povraćaja novca i preusmjeravanja ka konačnoj destinaciji. Dužan je i da ponudi besplatne obroke, hotelski smještaj i dva besplatna telefonska poziva. Plaća se i nadoknada štete od 125 do 600 evra (u zavisnosti od dužine leta i ostvarenog kašnjenja prilikom preusmjeravanja), osim u slučajevima kada je putnik obaviješten o otkazivanju leta dvije nedjelje prije polaska ili mu je nedjelju dana prije polaska avio-kompanija ponudila preusmjeravanje ka konačnoj destinaciji.
Za uskraćivanje ukrcavanja, a dešava se da avio-kompanije izdaju i duple karte, putnik ima ista prava kao i u slučaju otkazivanja leta, a nadoknada štete je od 125 do 600 evra, u zavisnosti od dužine leta i kašnjenja tokom preusmjeravanja. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!