Capital.ba

VW zabilježio veliko kvartalno povećanje profita

01.11.2008. / 8:12

FRANKFURT, Njemački proizvođač automobila “Folksvagen” (Volkswagen) saopštio je da je u trećem kvartalu povećao profit za 28 odsto u odnosu na isto razdoblje lprošle godine zahvaljujući boljoj prodaji na tržištima u usponu i ostao pri prognozi da će ove godine nadmašiti prošlogodišnju prodaju.
 Neto profit kompanije je u periodu juli-septembar porastao na 1,2 milijarde evra, sa 947 miliona evra godinu dana ranije.
 Povećanje profita se povezuje s rastom prodaje na tržištima, u usponu, poput Rusije, Kine i Indije, koja je nadomjestila pad tržnje u Evropi i SAD.
  Tromjesečna prodaja je povećana 11 odsto, na 29 milijardi evra, prenose svjetske agencije.
  “‘Folksvagen’ je poslovao veoma dobro, uprkos nepovoljnoj poslovnoj klimi”, izjavio je izvršni direktor kompanije Martin Vinterkorn.
  Devetomjesečni profit “Folksvagena” porastao je 28,5 odsto, na 3,7 milijardi evra, dok je ukupna prodaja u periodu od januara do septembra povećana 5,5 odsto, na 85,4 milijarde evra.
  “Folksvagen” je u devet mjeseci ove godine prodao 4,8 miliona automobila, četi odsto više nego u istom periodu prošle godine. Kompanija je od početka godine do kraja septembra prodala 775.400 automobila u Kini, što je povećanje od 13 odsto, 497.100  u Brazilu (rast od 21 odsto) i 96.500 u Rusiji – 88,2 odsto više nego godinu dana ranije.
  Prodaja je u centralnoj i istočnoj Evropi istovremeno porasla 20 odsto, na 428.400 automobila, dok je u zapadnoj Evropi, uključujući Francusku i Britaniju, smanjena blizu petodsto, na 1,5 miliona.
  Kompanija u tekućoj godini i dalje očekuje da će njeni proizvodnja, prodaja i operativni profit nadmašiti prošlogodišnje pokazatelje. Lane je “Folksvagen” prodao 6,2 miliona automobila, što je doprinjelo povećanju prihoda za blizu četiri odsto u odnosu na 2006, na 108,9 milijardi evra.
  Raznolik asortiman marki pružio je toj grupaciji komparativnu prednost u odnosu na rivale, a lansiranje novih modela u 2008. omogućilo joj je proboj u nove tržišne segmente. Među te marke spadaju VW, luksuzni automobili “audi”, “lamborgini”, “bentli”, “bugati”, kao i modeli srednje klase “škoda” i “seat”.
  “Očekujemo da naše isporuke kupcima u 2008. nadmaše prošlogodišnje pokazatelje. Centralna i istočna Evropa, Južna Amerika i azijsko-pacifički region zabilježiće najveći rast”, izjavio je finansijski direktor kompanije Hans Diter Peč.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!