Capital.ba

Vozovi krenuli, na potezu Uprava

24.11.2011. / 11:52

DOBOJ, Poslije gotovo mjesec i po blokade željezničkog saobraćaja jutros je krenuo prvi putnički voz, čime su mašinovođe na Željeznicama Republike Srpske /ŽRS/ ispoštovale dogovor sa predsjednikom i premijerom RS Miloradom Dodikom i Aleksandrom Džombićem i sada je na potezu Uprava preduzeća koja treba da obavi svoj dio posla, javio je dopisnik Srne.

Generalni direktor ŽRS Dragan Savanović  nalazi se na Trećem međunarodnom simpozijumu saobraćaja i komunikacija,  koji se održava  u Doboju, dok će se Uprava  ŽRS, kako Srna nezvanično saznaje, o novonastaloj situaciji zvanično oglasiti tokom dana.

Međunarodni putnički voz broj 258, koji saobraća na relaciji Sarajevo – Budimpešta, krenuo je jutros, a  Prve mašinovođe koje su sjele u lokomotivu putničkog voza su Dragan Božić i Ljubomir Stevanović.

“Koristimo ovu prilku da se zahvalimo predsjedniku RS Miloradu Dodiku koji je smogao snage i volje da pomogne da agonija u ŽRS bude završena”, rekao je  Srni Simo Cvjetković, predsjednik Samostalnih sindikata mašinovođa na ŽRS.

Prema njegovim riječima,  sve  u vezi utvrđivanja visine naknade po osnovu  kilometar časa biće rješavano  u prespektivi,  dok će mašinovođe u potpunosti poštovati jučerašnji dogovor sa Dodikom i  Džombićem.

“Mašinovođe, koje su do sada bile u obustavi,  javili su se jutros u 7.00 časova u sve sekcije za vuču vozova kojima pripadaju”, naglasio je  Cvjetković.

Prema njegovim riječima, sada na scenu stupa Uprava ŽRS koja treba da završi svoj dio posla u skladu sa jučerašnjim dogovorom iz Banjaluke.

Predstavnici mašinovođa na sinoćnjem sastanku sa Dodikom i Džombićem obavezali su se da prekinu obustavu rada, a zauzvrat su dobili obećanje da će svi budući problemi biti rješavani u dogovoru sa njima i Upravom ŽRS.

Predsjednik Dodik rekao je da neće biti nikakvog revanšizma prema mašinovođama, ali da treba nastaviti proces utvrđivanja odgovornosti za propuste.

Mašinovođe su bile u štrajku od 10. oktobra, tražeći isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i nastavak isplate  kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.

Štrajk mašinovođa nanio je ogromne štete kompaniji, ali i privredi RS. Generalni direktor “Željeznica RS” Dragan Savanović ranije je rekao da direktna dnevna šteta prelazi 50.000 maraka samo kada je u pitanju smanjen obim prevoza, a procjene su da je kompaniju ovaj štrajk koštao više od dva miliona KM. Stanje u kompaniji dodatno otežava i gubitak koji u devet mjeseci ove godine iznosi 15,6 miliona KM. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Vozovi krenuli, na potezu Uprava

    1. SS

      45 dana nisu mašinovodje dolazile na posao,jedina kazna je otkaz, pa na biro a ŽRS neka raspiše konkurs za prijem novih mašinovodja.
      Dobojski lobi na čelu sa Petkom S. I Simom C. su sve krivi a podržali su ih glupi banjalučani koji nznaju suštinu problema a to je da gen. direktor mora biti iz Doboja pa da može kriminal Petkov i njegove družine sakriti.
      A to je:
      1.vraćanje novcas Mitalu
      2.zapšljavanje za novac i glasove
      3.upravljanje sa nad.odborom od strane Petka  jer je on nesposoban,senilan i kriminalan
      4.kriminal sa Bimalom iz Brčkog
      5.putovanja u inostranstvo a korist nikakva
      6.snimanje filma
      7.reklamiranje ŽRS , ITD,ITD