Capital.ba

Vlada CG namjerno odugovlači dogovor s Ryanairom

16.04.2012. / 8:40

PODGORICA,  Crna Gora je tipična avio-destinacija pa iz crnogorske vlade stalno najavljuju uključivanje niskotarifnih kompanija za prijevoz turista. Ali, čini se da će ti napori i za ovogodišnju sezonu ostati neostvareni.

Za turističke radnike dileme nema: crnogorska vlada još se ne želi odreći svojih monopola, iako je ta zemlja u prometnom smislu otok. Oni tvrde da će to imati štetne posljedice za promet u hotelima i za ukupan imidž zemlje. Naime, ukoliko bi niskotarifne kompanije odlučile letjeti prema Crnoj Gori morale bi poduzeću Aerodromi Crne Gore, koje je u stopostotnom vlasništvu crnogorske vlade, platiti 2,5 puta veću taksu od prosjeka u Evropi, odnosno čak 16 evra po putniku.
Tako nešto odbila je irska kompanija Ryanair, pa su male mogućnosti da će se ove sezone iz Evrope letjeti jeftinije prema Crnoj Gori. Crnogorska vlada pred svaku sezonu najavljuje da će se nešto takvo dogoditi, ali konkretnih rezultata nema, upravo zbog navedenog razloga.
A karta od Frankfurta do Podgorice, u aranžmanu crnogorskog nacionalnog avio-prijevoznika Montenegro Airlines iznosi oko 300 eura, što je, kako ističe bivši direktor predstavništva agencije „Yugotours” u Njemačkoj Vukašin Ćulafić, s obzirom na cijenu sasvim neprihvatljivo. On za DW ocjenjuje da vlada premijera Igora Lukšića na ovaj način iznuruje ionako krhku privrednu granu kakva je crnogorski turizam i istovremeno šalje lošu poruku stranim gostima.
„Tobože se mučiš i želiš da potpišeš nekakav ugovor s low-cost-kompanijama, a u stvarnosti se to namjerno odugovlači. I, evo, i ove ćemo godine izvisiti. Ne znam po čemu je to Hrvatska toliko glupa da je dozvolila da slijeću, mislim, 22 aviona tih kompanija, a mi toliko pametni pa nijedan”, navodi Ćulafić.
Konstatirajući da bi blagodati jeftinijih zrakoplovnih karata koristili i građani Crne Gore, profesorica turističke ekonomije Silvana Đurašević kaže da bi dolazak takvih prijevoznika u zračnom prometu bio vrlo poželjan u situaciji kada su projekti izgradnje autoputa ili brzih pruga u Crnoj Gori u sferi fikcije.
„Zato nam ostaje najmanji trošak koji možemo učiniti i mislim da država brzo mora naći način da riješi to pitanje”, ističe Đuraševićeva i napominje da je niskotarifni prijevoz drugo veliko dostignuće u turizmu, poslije interneta.
Prema njezinim riječima, ulazak takvih kompanija povećao bi broj gostiju iz zapadne Europe i produžio turističku sezonu u Crnoj Gori. Crnogorska vlada  ipak očekuje da će ovogodišnja sezona biti znatno uspješnija od lanjske. DW

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!