Capital.ba

Vina iz BiH piju Japanci, a sokove Amerikanci

04.03.2014. / 9:09

vinoBANJALUKA/SARAJEVO, Sokovi, marmelada, kiseli kupus, keksi, voda i kafa samo su neki od proizvoda iz BiH koji se nalaze na tržištu prekookeanskih zemalja, kao što su SAD, Australija, Azija ili Japan.

Vafle i kekse iz prijedorske tvornice “Mira” jedu u Saudijskog Arabiji, hercegovačka vina piju u Japanu, proizvodi banjalučke “Vitaminka” stižu do Kanade i Kazahstana.

Proizvodi iz bijeljinskog preduzeća “Spektar drink” mogu se naći u Australiji i Americi.

“Našu marmeladu, džemove i voćne sokove izvozimo u Australiju i Ameriku. Na tržište ovih zemalja izvozimo i kiseli kupus koji vakumiramo”, kazao je Đorđe Slavinjak, direktor “Spektar drinka”.

Dodao je da je prije petnaestak dana poslata i probna pošiljka njihovih proizvoda u Dubaji.

I jedan proizvod iz FBiH našao se među najboljima. Voda tešanjski dijamant proglašena je za jednu od najboljih na svijetu.

“Na neki način ovo mjesto potvrđuje kontinuitet dobrog rada i kvalitete vode. Nismo slučajno u samom vrhu što je veliko ohrabrenje i podstrek za dalji rad”, kazao je Ibro Omerbašić, vlasnik ove kompanije.

Naglasio je da ih očekuje izvoz na tržište čitavog Arapskog zaliva.

Igor Gavran, savjetnik generalnog sekretara Spoljnotrgovinske komore BiH, kaže da je prehrambrene proizvode iz BiH lakše izvesti, primjera radi, na tržište Australije, nego članica CEFTA.

Kako kaže, naši proizvodi su došli do Japana, Amerike i Australije, a tradicionalno se najviše izvozi u one zemlje gdje je najjača dijaspora.

“Na australijskom i američkom kontinentu ima naše vode, piva… ‘Vispakova’ kafa zlatna džezva je sigurno jedan od najprepoznatljivih brendova koji se može kupiti čak preko globalnih onlajn trgovina poput Amazona. Sa druge strane, tu su i sarajevski kiseljak, ‘Klasovi’ proizvodi poput bosanskog lokuma”, precizirao je Gavran.

U prošloj godini, dodaje, došlo je do pozitivne promjene kada su u pitanju domaća vina.

“Naši vinari su uspjeli da uđu na japansko tržište. Radi se o vinima iz hercegovačkih vinarija i vinogradi Nuić iz Ljubuškog. Vino se izvozi i na američko i australijsko tržište pa i u Hong Kong”, istakao je Gavran.

Kada je riječ o arapskim zemljama, dodaje, poznato je da je sve veći izvoznik na ovo tržište i “Mira” iz Prijedora.

“Ovdje se mogu vidjeti i proizvodi mesne industrije ‘Ovako’, te ‘Vispakovi’ proizvodi”, kazao je Gavran, dodajući da je svojevremeno u Čikagu viđao proizvode firme “Jami”, te čajeve iz jedne kompanije iz istočnog dijela RS.

Fabrika “Sava Semberija” iz Bjeljine u martu će učestvovati na sajmu u Tokiju, gdje će tražiti priliku za ulazak na japansko tržište. Ova fabrika od ranije svoje proizvode plasira na druga prekookeanska tržišta.

Iz Asocijacije poslodavaca BiH kažu da je naše tržište malo te da treba da radi na stvaranju vlastitog brenda za eventualni ulazak u Evropsku uniju i osvajanje novih tržišta. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!