Capital.ba

Unapređuje se zaštita potrošača u Srpskoj

28.04.2021. / 8:40

BANJALUKA  – Razlozi za donošenje Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj sadržani su u potrebi unapređenja oblasti zaštite potrošača, otklanjanju nedostataka važećeg akta, te daljem usklađivanju sa direktivama EU, rekla je ministar trgovine i turizma Suzana Gašić.

trgovci

FOTO: Pixabay

Obrazlažući u Narodnoj skupštini ovaj nacrt, Gašićeva je rekla da se predloženim izmjenama i dopunama olakšava potrošaču ostvarivanje prava na reklamaciju proizvoda ili usluge tako što se, pored kopije računa, koja je uslov za ostvarivanje reklamacije, dokazivanje kupovine proizvoda omogućava i ovjerenom garancijom, priznanicom, dostavnicom, otpremnicom, slipom u slučaju plaćanja bankovnom karticom i slično.

Ona je rekla da se predloženim nacrtom zakona terminološki precizira pojam “potrošački ugovor”, te da se na tom planu propisuje obaveza trgovca da izvrši ugovor prema potrošaču za isporuku proizvoda ili usluge u roku od najduže 30 dana, ukoliko nije drugačije ugovoreno.

Tu je i obaveza, odnosno rok za vraćanje uplaćenog iznosa nakon raskida ugovora zbog isteka roka, a dodatno se precizira obaveza trgovca u vezi sa informisanjem potrošača o cijenama proizvoda ili usluga. Propisuje se i obaveza postupanja trgovca u situacijama kada nije ispunio obavezu u slučaju avansnog plaćanja, kao i način evidentiranja prigovora potrošača koje trgovac primi putem pošte ili elektronskim putem“, rekla je Gašićeva.

Ona je navela da se potpunije uređuje pravo potrošača na izbor načina rješavanja prigovora zbog nedostatka na proizvodu, odnosno dodatno se precizira rok u kojem je trgovac dužan da ispuni zahtjev potrošača u vezi sa popravkom ili zamjenom proizvoda sa nedostatkom /30 dana/ ili rok za vraćanje uplaćenog iznosa za proizvod sa nedostatkom /sedam dana/.

Novina je da se predloženim rješenjem uređuje odgovornost trgovca i za prodaju polovnih proizvoda“, ističe Gašićeva i kaže da resorno ministarstvo radi sa građanima kako bi bili upoznati sa svojim potrošačkim pravima koja imaju kao potrošači.  Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!