Capital.ba

Udruženje banaka BiH poziva na korištenje digitalnih servisa

12.03.2020. / 16:42

​BANJALUKA – Povodom aktuelne epidemiološke situacije Udruženje banaka Bosne i Hercegovine poziva građane da intenzivnije koriste digitalne servise banaka kao što su internet i mobilno bankarstvo, kako bi sveli kretanje i okupljanje na minimum.

“Takođe, preporučujemo da se kod plaćanja češće koriste kartice, kako bi se minimizirao kontakt sa novčanicama, kao potencijalnim izvorom zaraze”, navedeno je iz Udruženja banaka BiH.

“Bankarski sektor pristupa odgovorno situaciji u kojoj se trenutno nalazimo. Sve banke su preduzele preventivne higijenske mjere kako bi se eventualno širenje virusa svelo na minimum. Svakodnevno pratimo situaciju i razmatramo moguće dodatne mjere, a s ciljem zaštite naših klijenata i zaposlenika, koji su naš najveći prioritet”, izjavio je Berislav Kutle, direktor Udruženja banaka Bosne i Herceogvine, te pozvao građane, posebno one iz rizičnijih kategorija, koji imaju ugovorene elektronske servise da ih maksimalno koriste, te da bez potrebe ne izlaze van.

Banke kontinuirano prate kretanja i situaciju u vezi sa koronavirusom te u skladu s tim poduzimaju odgovarajuće aktivnosti.

Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Udruženje banaka BiH poziva na korištenje digitalnih servisa

    1. Direkt

      BiH, 2020-o ljeto gospodnje. Broj potpuno digitalnih banaka u BiH – 0, dok ove klasične bsnke naplaćuju sve živo, uključujući i održavanje računa, kartice i elektronskog bankarstva i uz to, sve posebno Od svih 20-30 banaka u BiH, jedino BBI banka ne naplaćuje osnovne usluge. Da situacija bude još zanimljivija, neke banke koje posluju kod nas, kao i u drugim zemljama u Evropi, tamo ne naplaćuju osnovne usluge, dok ovdje zarađuju pravo malo bogatstvo na tim uslugama. Da je naša država, prav(n)a država (kao što nije), zaštitila bi nas od ove prakse banaka (koja se primjenjuje samo ovdje), koja tjera mnoge građane da izbegavaju banke. Da ne govorim o tome da banke kod nas naplaćuju i održavanje štednog računa, dok u inostranstvu nijedna banka ne naplaćuje održavanje štednog računa (ne znam da li postoji takva banka, sigurno ima, samo veći je broj onih koji ne naplaćuju takvu uslugu). Ono što je takođe zanimljivo, jeste sam proces otvaranja računa u banci kod nas, a koji, recimo u Novoj banci, traje i po nekoliko sati, dok u EU postoji jedan veliki broj banaka, što novih, što starih, koje ne naplaćuju svoje osnovne usluge i uz to kod istih se račun može otvoriti za svega nekoliko minuta, uz popunjavanje formulara u okviru mobilne aplikacije, slikanje lične karte i pravljenje selfija, bez napuštanja svog doma, dok kod nas za svaku moguću sitnicu, uključujući i samo otvaranje računa, moraš da odeš u banku da se ispričaš sa bankarskom službenicom, kao na višečasovnom policijskom ispitivanju. I dok prosječni građanin u EU ima i po nekoliko računa, po raznim bankama, kod nas nemali je broj ljudi, koji nemaju nijedan račun u banci, niti su ga ikad imali, a ima i onih koji su imali pa ugasili, usljed naknada koje banke obračunavaju (da ne bi ušli u minus na računu, koji se posebno naplaćuje, kao kredit sa velikom kamatom). Doduše, mene ne zabrinjavaju banke (koje naplaćuju sve i svašta, uključujući i osnovne usluge, a apeluju na korištenje digitalnih servisa, do kojih uz sve to moraš analognim putem), koliko me zabrinjava regulator (agencije za bankarstvo) koji ništa ne preduzima da zaštiti narod od ovakvog ponašanja banaka, niti išta radi na unaorijeđenju zastarjelih i poluzastarjelih pravila. Da ne zaboravim i to da u nas ne postoji zakon o servisima za plaćanje (poput Revoluta i sličnih), kao ni zakon o elektronskom potpisu (još uvijek ga nema i priča se o istom već 15-20 godina), a koji bi izjednačio elektronski potpis sa ručnim. Žalosno je to da lične karte, vozačke dozvole i pasoši u sebi već 16 godina imaju čip sa biometrijskim podacima, dok sama ista država, koja ih izdaje, ne priznaje “svoja” dokumenta, već mora sve preko potpisa i pečata. Koliko sam se puta dosad izpotpisivao, kao da sam poznata ličnost. Toliko ni porno-zvijezde nisu upražnjavale svoju desnicu, koliko sam ja, zbog takođe papira. Osjećam se kao da sam školarac cijelog svog života, pa moram nositi olovku i papire. Za sve živo moraju papiri i čekanje u redovima, a za ono što ne treba, to se naplaćuje, tako da na kraju ispadne da je bolje čekati u redovima, a naravno da nije, tako da nije ni čudo zašto je pasoš postao u posljednjih nekoliko godina najtraženija roba, pa neka država i banke deru sami sebe. Negdje sam pročitao da preko pola stanovništva ove zemlje, živi van ove zemlje. Ako se nastavi ovim tempom odlazaka, za nekoliko godina, u ovoj zemlji, neće biti žive duše, a po svemu sudeći, tempo će biti još brži, jer ova zemlja je preteška za normalan život. Sve što se u normalnom svijetu čak i podrazumijeva, ovdje je rijetkost, koja i sama nije nešto. Oni koji nas vode, vode nas kao da vode stoku, a ne ljude. Politika im je često takva da nije ni za 20-og vijeka, a kamoli za 21 vijek, a naročito ne za 2020 godinu. Ko je otišao iz ove zemlje-ludare, spasio je se. I ja ću uskoro, nadam se, pošto ovdje neće biti normalnog života ni u narednih 100 godina. Volio bih da me vrijeme demantuje, po mogućnosti što skorije to bolje, ali sve se bojim da je to nemoguće, pošto ovdje u ovoj zemlji ne postoji ni odgovornost za postojeće resurse, a kamoli snažna volja da se nešto mijenja na bolje, kako bi svima bilo lakše, a ne kao da je svaki dan kao udaranje glavom od zid.

    2. braco

      alo ljudi cega pricamo kaki integralni servisi meni niko nece da prifati potvrdu od ele bankinga sto placam kaze bez pecata banke nije validno???!!!! pa rijesite tu situaciu kod sebe prvo pa onda pozivajte ljude

    3. Mali princ

      Kakvi dušebrižnici ! Smanji naknadu ili kamatu ako brineš.Pa san bankarskog poslovanja je da svi pređemo na digitalne servise i kartično plaćanje,a ostanu samo “male provizije”.Što reče Mektić onomad : “Čega se lik samo dosjetio” !