Capital.ba

U Srbiji 87 odsto građana ne kupuje online

23.02.2011. / 8:30

BEOGRAD, Prošle godine je samo 280.000 stanovnika Srbije putem interneta kupilo neki proizvod ili platilo račun, a čak 87 odsto nikada tako nije kupovalo ili plaćalo.
Prosjek potrošnje u EU po glavi stanovnika u internet trgovini je 860 evra, a u Srbiji 60 evra.
U Evropi se oko 40 odsto trgovine obavi elektronskim putem, dok taj procenat u SAD iznosi čak 70 odsto. U Danskoj se gotovo cjelokupna prodaja obavlja elektonskim putem.
Mihailo Vesović, potpredsjednik Privredne komore Srbije, kaže da se očekivao bum onlajn kupovine, ali se nije desio. “U protekloj godini trgovina preko interneta u Srbiji dostigla je oko 120 miliona evra, što je malo u odnosu na ukupan obim trgovine i potencijal”, kaže on.
Od 94 odsto preduzeća koja u Srbiji imaju pristup internetu, svega 23,3 odsto njih praktikuje elektronsku trgovinu, dok je naročito građanima ovaj vid plaćanja stran, pa čak 87 odsto korisnika interneta nikada nije kupovalo ili poručivalo robu preko interneta.

Predstavnici Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo i Ministarstva trgovine i usluge kažu da je u prethodnom periodu dosta urađeno na unapređenju elektronskog poslovanja i trgovine i praktično “zaokružen” zakonodavni okvir u toj oblasti.

Pomoćnik ministra trgovine i usluga Ljiljana Stanković podsjetila je da je Zakon o elektronskoj trgovini usvojen u junu 2009. godine, dodajući da je Strategija razvoja trgovine usvojena u januaru te godine definisala osnovne odrednice vezane za afirmaciju elektronske trgovine.

Ona je ukazala na značaj toga što je vlada u junu prošle godine usvojila Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji do 2020. godine, čiji je sastavni dio i Strategija razvoja elektronske trgovine.

Stanković je dodala da je u novom Zakonu o trgovini, čija je primjena počela 1. januara 2011, elektronska trgovina po prvi put svrstana u strukturu trgovine.
Jedan od osnovnih razloga što elektronska trgovina u Srbiji još nije “zaživjela” na pravi način jeste pitanje bezbjednosti i sigurnosti transakcija, kao i nedostatak znanja i povjerenja u taj vid trgovine. Slabija trgovina putem Interneta je posljedica nedostatka potrebne infrastrukture, odnosno posjedovanja širokopojasnog Interneta, nerazvijen sistem dostavljanja robe, kao i nedostatak znanja i povjerenja u elektronsku trgovinu kao koncept trgovine. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!