Capital.ba

U punom jeku izgradnja pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin

27.04.2014. / 6:50

pruga1ĆUPRIJA, Na dionici dvokolosječne pruge na “Koridoru 10” Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju gradi Italijanski konzorcium “Armatori Ferroviari”, u punom su zamahu radovi na polaganju pragova i šina.

Uporedo se izvode se i završni radovi na nadvožnjaku na dionici regionalnog puta Jagodina – Ćuprija, najvećem od 20 objekata na ovoj deonici, a stručnjaci “Simensa” postavili su oko 80 odsto stubova električne kontaknte mreže, izjavio je juče odgovorni izvođač radova Željko P. Marković.

Urađen je tzv. treći kolosjek od Zmiča do Paraćina, koji je buduća veza Ćuprije sa Paraćinom i privremena veza od Ćuprije ka novoj dvokolosječnoj pruzi prema Paraćinu.

Radi se veza nove dvokolosječne pruge i stanice Ćuprija, dodao je Marković i napomenuo da stanicu u Ćupriji zaobilazi nova pruga, ali će ona (stanica) biti u cjelosti rekonstruisanja u okviru ovih poslova.

Intenzivno se radi i na novom pristaništu Gilje, gdje su već urađeni peroni i podloge za stubove koji će držati krov. Radnici su sa ovog dijela, novim tračnicama, odvojili jedan kolosjek koji će ići novom trasom. Tim dijelom pruge, lijevi kolosjek iz pravca u Beograda, u petak od 7 do 19 sati vozovi nisu saobraćali, napomenuo je Marković.

U izgradnji pruge učestvuju i domaća preduzeća iz Beograda, Jagodine, Ćuprije. Šine su iz italijanske fabrike “Lukini” (Lučini), betonski pragovi dužine 2,60 metara iz Svrljiga, kamen tucanik za prugu iz Kamenoloma “Bresje” kod Jagodine a garniture za skretnicie iz fabrike u Nišu.

Kompanija “Simens” će uraditi rekonstrukciju i modernizaciju signalno – sigurnosnih i telekomnikacijskih postrojenja, kontaktne mreže i energetskih postrojenja.

Nakon pauze, od gotovo godinu dana, 23.aprila su počeli i radovi na željezničkom mostu preko Velike Morave, koji je gradila “Alpina” pa napustila zbog stečaja. Radove je sada preuzeo domaći konzorcijum “Goša Fob” iz Smederevske Palanke i “Mostogradnja” Beograd. Most, koji bi mogao probiti rok završetka pruge, treba, prema ugovoru, biti završen za šest mjeseci.

Marković je istakao da italijanski izvođač radova ulaže maksimalnu aktivnost na realizaciji plana i trudi se da ispoštuje rokove.

Riječ je o dionici od 10,5 kilomatara, za brzine od 160 kilomatara na sat koja je trebala biti završena do 2.aprila ali je rok izgradnje produžen do 30.juna a “koštaće” 16,2 milona evra. Sredstva su iz kredita Evropske investicione banke. Investitor je Željeznica Srbije.

Ugovor o izgradnji pruge, Željeznice Srbije i italijanski konzorcijum potpisali su 2.jula 2012. godine u Beogradu. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!