Capital.ba

U Italiji će biti izgrađen najveći viseći most na svijetu

07.12.2011. / 7:30

BEOGRAD, Izgradnja najvećeg visećeg mosta na svijetu u dužini od 4,83 kilometra, koji će spojiti ostrvo Siciliju sa Italijom, počeće krajem ovog mjeseca i očekuje se da će biti završen do 2016. godine.

Most će biti širok 60 metara i imaće dovoljno prostora za 12 traka, pored dvije centralne trake za željeznicu, a njegova izgradnja će koštati oko 3,88 milijardi evra.
Glavni piloni biće izgrađeni 122 metara duboko u vodi, a most je projektovan da izdrži udare vjetra do 215 kilometara na sat i zemljotrese jačine do 7,1 stepeni Rihterove skale.
Kada bude izgrađen preko njega će prelaziti više od 100.000 vozila i 200 vozova dnevno.
Stotinama godina stanovnici Italije su razmatrali ideju o izgradnji mosta koji će povezati dva zemljišta prespajanjem moreuza Mesina po kome će dobiti ime.
Zbog širine moreuza od 3,22 kilometra, njegove dubine i struja, kao i čestih potresa i zemljotresa most se činio kao nemoguće rješenje i razvijen je trajektni sistem koji se koristi umjesto mosta.
Italijanska vlada je 1969. godine je održala medunarodni inženjerski i projektantski konkurs u nadi da će dobiti održivi projekat mosta ili čak podvodnog tunela odnosno bilo koje ekonomično rješenje.
Od 1972. do 1992. godine obrađene su razne studije izvodljivosti koje su razmatrale mogućnosti visećeg mosta, plutajućeg tunela ili klasičnog podvodnog tunela.
Studije, koje su uključivale podatke od geologa, seizmologa i geotehničkih inženjera, odbacile su ideje obje vrste tunela i donijeta je odluka da se izgradi najveći svjetski viseći most.
Najveći viseći most je trenutno “Akashi Kaikyo” u Japanu sa dužinom od 1.99 metara, a most preko moreuza Mesina biće za dvije trećine duži.
Vodeća inženjerska i izvođačka kompanija u Italiji “Impregilo S.p.A.” biće glavni izvođač radova na ovom projektu.
Kompanija je dobila ugovor na osnovi njene ponude na tenderu od 3,88 milijardi evra.
Ta italijanska kompanija je imala iskustva na sličnim velikim projektima i trenutno radi na proširenju Panamskog kanala koji se očekuje da bude završen 2014. godine, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!