Capital.ba

U Beogradu sve više kineskih turista, nedostaje vodiča

06.05.2017. / 11:35

BEOGRAD, Broj kineskih turista u Beogradu je u prva tri mjeseca ove godine veći 100 odsto u odnosu na isti period lane, a poslije proglašenja srpske prestonice za jednu od najpopularnijih destinacija na Sajmu turizma u Šangaju, očekuje se još veća posjećenost, kažu u Turističkoj organizaciji Beograda. 

U razgovoru za Tanjug, direktor TOB-a Miodrag Popović podsjeća da je već počela promocija na kineskom tržištu, a rezultati su, kaže, vidljivi, međutim, ističe da nedostaju vodiči sa znanjem kineskog jezika, iako postoje svi uslovi da se to prevaziđe.

Ukazujući da je prvi redovni kurs za turističke vodiče u septembru, Popović je apelovao na studente kineskog jezika da se prijave, rekavši da to ne predstavlja samo dodatni izvor prihoda za njih već i mogućnost da počnu da rade u turizmu.

Povećanju broja turista doprinijeće direktna linija za Peking, a od januara ove godine Srbija ima bezvizni režim sa Kinom. Dva mjeseca od te odluke, u martu 2017. Beograd je već ostvario značajne rezultate po pitanju dolazaka gostiju iz Kine.

“Broj dolazaka je veći za nekih 124 procenata, a broj noćenja za 116 procenata. To je razlog za optimizam. Imamo i spotove sa Novakom Đokovićem i Batom Živojinovićem, planiramo da učestvujemo na sajmovima u nekoliko oblasti u Kini, a bićemo mnogo više prisutni na društvenim mrežama”, rekao je Popović.

On je naglasio da je Beograd za posjetioce iz daleke Kine spreman i po pitanju gastronomije.

“Prethodnih par mjeseci postoji veliki interes naših agencija za kinesko tržište, najbolje je pronaći, a mi možemo u tome pomoći, patrnere u samoj Kini. Mi upućujemo strane agencije, tur operatore turističke agencije na operatore u Beogradu i tako posao najbolje funkcioniše”, kaže direktor TOB-a.

Kaže da već sada imamo tri-četiri kineske turističke agencije koje su srpske. Reč je o kineskim državljanima koji su došli u Beograd i otvorili agencije za dovođenje kineskih gostiju, što takođe pokazuje da Beograd postaje značajna destinacija za Kineze.

Što se tiče ukupnih rezultata Beograd od početka godine ima rast broja turista i to već četvrtu godinu zaredom, najčešće su to gosti iz regiona, ali ne samo iz zemalja bivše Jugoslavije.

“Imamo i goste iz Turske koji su i dalje ubjedljivo najbrojniji, zatim iz Grčke koji rastu godišnje po stopi od sto procenata, a imamo sve veći broj posjetilaca iz Izraela, Njemačke, Velike Britanije…”, rekao je Popović.

S tim u vezi, TOB ima više turističkih informativnih centara u gradu, postavljene su table na više jezika, uključujući i kineski i ruski jezik, a vrlo brzo ćemo imati interaktivne table koje će omogućiti još bolju komunikaciju sa gostima u Beogradu.

“Najbolji promoteri Beograda su prije svega sami Beograđani jer mi smo gostoljubiv i obrazovan narod. Na engleskom jeziku ćete od svakog Beograđanina da dobijete dobru, kvalitetnu informaciju, kuda otići”, kaže Popović, a odgovarajući na pitanje da li zaposleni u hotelima promovišu Beograd i njegove atrakcije onako kako se to radi u inostranstvu, Popović napominje da se svake godine organizuju edukacije i obrazovanje kadrova u turizmu.
Na pitanje šta se može primjeniti iz Šangaja, budući da je delegacija grada Beograda sa gradonačelnikom Sinišom Malim na čelu nedavno boravila u tom kineskom gradu, Popović kaže da je njihov sistem informisanja sjajan i da se turisti mogu lako snaći zbog načina na koji je grad uređen.

Govoreći o specifičnostima kineskih turista, Popović kaže da oni u prosjeku snime hiljadu fotografija, što nije problem jer Beograd, podsjeća, ima mnogo lijepih mjesta, a ukazuje da je za njih važna internet-konekcija.

“Zanimaće ih sve, od kulture i istorije do zabave i gastronomije, ali treba voditi računa da imaju i svoju kinesku hranu. Takođe, veoma su vezani za društvene mreže, autobusi moraju biti pokriveni WiFi-jem, kao i hoteli i atrakcije gdje god je to moguće”, kaže Popović.

U Beogradu je krajem 2013. godine bilo 67 hotela, a sada ih ima 96, očekuje se da će do kraja godine biti više od sto, objašnjava Popović i vjeruje da je broj smještajnih kapaciteta dovoljan, međutim vremenom će, kaže, biti potrebno da se oni prošire.

“Beograd je stalno na granici da je potrebno još smještajnih kapaciteta i oni se otvaraju. Mislim da je broj smještajnih kapaciteta dovoljan, kako vrijeme bude prolazilo trebaće sve više i više pogotovo kada govorimo o kineskom tržištu”, naveo je on.

Kaže da se na Sajmu u Šangaju Beograd nije obraćao samo zemlji domaćinu, te da je tu bilo zaintresovanih iz cijelog azijskog pacifičkog regiona.

“Tu će svakako doći i do novih kontakata i do izlazaka i na ta tržišta. Mislim da treba gađati takve vrste prezentacije i predstavljanja gdje možete ‘zahvatiti’ čitav region”, zaključio je direktor TOB-a. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!