Capital.ba

Tri faze restrukturisanja Željeznica RS

18.05.2017. / 14:59

BANJA LUKA, Projekt restrukturiranja Željeznica Republike Srpske (ŽRS) treba da se realizuje kroz tri komponente –  vlasničko, finansijsko i organizaciono restrukturiranje, koje su međusobno povezane.

Ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić predložio je da se formira koordinacioni odbor za ovaj projekt koji će činiti predstavnici jedinice za implementaciju, predstavnici ŽRS, Ministarstva saobraćaja i veza, Ministarstva finansija i Ministarstva rada i boračko – invalidske zaštite RS, saopšteno je danas nakon sjednice Vlade RS.

Svrha koordinacionog odbora jeste da koordinira rad navedenih ministarstava s ciljem što bržeg i efikasnijeg ostvarenja planova u pogledu stvaranja neophodnih pretpostavki za formalno otpočinjanje procesa restrukturiranja.

Osnovni cilj tog procesa je unapređenje operativne efikasnosti i postizanje finansijske održivosti.

-S obzirom na postojeće stanje u Željeznicama Republike Srpske, obimnost poslova koje donosi restrukturiranje, te opredjeljenost Vlade i Uprave ŽRS da se proces restrukturiranja uspješno okonča, neophodno je što prije početi sa stvaranjem zakonskih i drugih pretpostavki za formalno pokretanje procesa restrukturiranja, uzimajući u obzir potrebu da se u svakom koraku prije i nakon početka restrukturiranja vrši ušteda na troškovima koje taj proces sa sobom nosi, a što se najviše odnosi na pitanje radne snage- , navodi se u saopštenju iz Vlade RS.

Na današnjoj sjednici Vlada je razmatrala i izvještaj ŽRS o stanju sigurnosti i urednosti željezničkog saobraćaja za 2016. godinu.

U Izvještaju je navedeno da je u 2016. godini registrovano ukupno 238 vanrednih događaja – osam udesa i 230 nezgoda.

Smrtno je stradalo šest osoba, dvije su teže povrijeđene, a materijalna šteta prouzrokovana vanrednim događajima u 2016. godini iznosi 171.692,58 KM.

Zbog vanrednih događaja vozovi su kasnili 432 sata.

Broj vanrednih događaja u 2016. godini je za 19 slučajeva manji u odnosu na 2015., a nastala materijalna šteta je više nego duplo niža u poređenju sa onom koja je evidentirana u 2015..

Lani je ostvareno ukupno 1.411.216 voznih kilometara, a što je u odnosu na 2015. manje za devet posto.

Stepen ugroženosti saobraćaja u periodu januar-decembar 2016. godine manji je u odnosu na isti period 2015., te je samim tim stepen sigurnosti saobraćaja lani bio veći u odnosu na uporedni period.

Iz ŽRS su dostavili Prijedlog mjera za povećanje nivoa sigurnosti željezničkog saobraćaja, a koje se odnose na intenziviranje i pojačavanje rada kontrola svih nivoa, redovno poučavanje radnika izvršne službe, blagovremeno planiranje nabavke odgovarajućih rezervnih dijelova i službene odjeće, izradu niskih perona u svim službenim mjestima, otklanjanje tehničkih nedostataka kod vučnih vozila.

Na današnjoj sjednici Vlada je razmatrala i dopunu Odluke o usvajanju Strategije prelaska s analogne na digitalnu zemaljsku radio-difuziju u frekvencijskim opsezima 174-230 MHz i 470-862 MHz.

Savjetu ministara BiH su predložili, kako je saopšteno, da zakone, politike, planska i strateška dokumenta koja su od interesa za RS, prije upućivanja u proceduru usvajanja, usaglase sa nadležnim entitetskim institucijama.

Od Radio-televizije RS-a Vlada traži da prati primjenu „neusaglašene Odluke o dopuni Odluke o usvajanju Strategije prelaska s analogne na digitalnu zemaljsku radiodifuziju u frekvencijskim opsezima 174-230 MHz i 470-862 MHz u Bosni i Hercegovini, te o posljedicama prouzrokovanih takvim postupanjem, informiše Vladu RS“. Fena

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!