Capital.ba

Trgovci kriju cijene proizvoda

11.01.2012. / 7:10

BANJALUKA, Tržišni inspektori RS u prošloj godini izvršili su preko 5.000 kontrola cijena u trgovinama i marketima širom RS, tokom kojih je u čak 600 slučajeva utvrđen neki oblik prekršaja.

Ovakvi podaci Inspektorata RS pokazuju da je svaka osma kontrola cijena u trgovinama RS ukazala na nepravilnosti.
Borka Surtov, glavni tržišni inspektor u RS, kazala je da se najveći broj nepravilnosti odnosi na to da trgovci nisu na vidno mjesto istakli cijenu proizvoda koji se prodaje.
“U nešto manjoj mjeri prekršaji su se odnosili na oblast formiranja cijena, te zbog zadržavanja cijene iako je marža na proizvode snižena”, rekla je Surtov.
Ona je dodala da su inspektori u zavisnosti od stepena povrede propisa rješenjem nalagali otklanjanje nedostataka ili izdavali prekršajne naloge.
“Predmet kontrole bile su prodavnice mješovite robe na veliko i malo, tekstila i konfekcije, pekare, mesnice, zlatare, diskonti pića i druge radnje”, ukazala je Surtov.
Iz Inspektorata RS objašnjavaju da u slučajevima kod kojih su utvrđene nepravilnosti u oblasti kontrole cijena inspektori na terenu mogu izdati prekršajni nalog, ali samo na iznos najniže propisane kazne, odnosno kaznu na iznos od 500 KM.
Zakonom o regulisanju cijena u RS, u zavisnosti od nivoa povrede propisa, definisane su kazne od 500 do 20.000 KM, ali se samo u slučaju da neki prekršaj ovog tipa postane predmet sudskog spora mogu izreći više kazne.
Borka Surtov je pojasnila da se na opciju sudskog odlučivanja kod ove vrste prekršaja ide kada vlasnici trgovina ne prihvataju da su napravili prekršaj ili ukoliko inspektor smatra da najniža kazna nije adekvatna počinjenom prekršaju.
Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS, kaže da, iako se najveći broj uočenih prekršaja inspekcije odnosi na nepravilno istaknute cijene, daleko značajniji problem predstavlja činjenica da i dalje postoje proizvodi koji nemaju deklaraciju na nekom od jezika koji se govore u BiH.
“Trgovci, takođe, moraju početi poštovati potrošača i postati svjesni toga da su oni ti koji njima donose dobit, da načinom svog rada treba da se bore za njih i pokušati ih što više vezati za svoju trgovinu. Veliki broj trgovaca nije edukovan i zbog toga ne znaju neke od osnovnih postulata trgovine”, rekao je Petrović.
On je dodao da će novi Zakon o zaštiti potrošača RS, koji je stupio na snagu krajem prethodne godine, u većoj mjeri doprinijeti stvaranju boljeg odnosa između potrošača i trgovaca.
“Ovim zakonom, između ostalog, planirano je formiranje posebnog arbitražnog tijela pri Privrednoj komori RS, koje će rješavati sporove između trgovaca i potrošača, bez miješanja suda”, rekao je Petrović. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!