ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Top 25 najjačih brendova u regiji

Objavljeno u OSTALO

20160219164010_354939BEOGRAD, Valicon, jedna od vodećih agencija za tržišno savjetovanje i istraživanje na području regije jugoistočna Evropa, objavila je listu najuspješnijih brendova u regiji, tj. na području bivše Jugoslavije, bez Crne Gore i Kosova.

Na prva dva mjesta su strane firme – “Milka” i “Coca Cola”, dok je na trećem mjestu poznati “Podravkin” proizvod – Vegeta. Slijede Cedevita, Smoki i Argeta, sve brandovi “Atlantic grupe”, pa zatim Orbit, Cockta i Nivea. Top 10 zatvara brendirana voda “Agrokora” – Jana.

Radi se o brendovima prisutnim u pet najvećih tržišta regije. Na taj način teško se može naći neki od lokalnih brendova na listi najsnažnijih, pogotovo u onim kategorijama za koje je značajno da njima dominiraju upravo nacionalni brendovi, poput kategorija piva, kave, mineralne vode, mliječnih proizvoda, sladoleda… Nadalje, teško ćemo naći brendove koji se nalaze u kategorijama koje nemaju veliku raširenost, poput cigareta, strogo ženskih i muških proizvoda ili brendova iz premium segmenta. Razloge za “pomicanje” po listi takođe možemo tražiti u rastu ili padu kategorije. Neke kategorije imaju manje, a neke više izražene lidere.

Najteži zadatak imaju uvijek brendovi u oligopolnim kategorijama, na primjer u pivima. Treba napomenuti da zbog veličine nacionalnog tržišta srpski brendovi imaju nešto prednosti pred ostalima. Prednost je čak dvojaka – s jedne strane uticaj veličine tržišta, s druge strane još uvijek neprisutnost diskontnih trgovaca i loš razvoj privatnih trgovačkih marki u tolikoj mjeri kao, recimo, na tržištima Hrvatske i Slovenije. Istraživanje je bilo provedeno u septembru i oktobru 2015. na uzorku od 1.000 do 1.500 osoba po zemlji.

Rezultati su predstavljeni na način koji garantuje reprezentativnost za područje cijele ex-Jugoslavije, bez Crne gore i Kosova. Dakle, snaga brenda u Sloveniji doprinosi snazi branda u cijeloj regiji upola toliko koliko doprinosi jednako snažan brend u npr. Hrvatskoj, koja je dvaput veća. Metodološki pristup bio je “mix-mode” kompjuterom potpomognuto anketiranje, koje uključuje reprezentativno web i dopunsko terensko anketiranje populacije bez interneta. jutarnji.hr

Ključne riječi:  , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+