Capital.ba

Toliko ceremonija, a u BiH se trenutno gradi samo 30 kilometara autoputa

12.12.2019. / 11:03

SARAJEVO, S obzirom na nedavne svečanost povodom početka gradnje pojedinih dionica na autoputevima u Bosni i Hercegovini, nije loše podsjetiti se koliko je kilometara modernih saobraćajnica zaista u nastanku.

Svečanosti koje prate visoke zvanice, ceremonije i simbolika odaju privid velikih kretanja u smjeru ubrzanja gradnje autoputeva. Ipak, pravedno je napomenuti da to ipak nije slučaj i da je trenutno u izgradnji tek nešto oko 33 kilometra novog autoputa u BiH.

Poređenja radi, Srbija je u drugoj polovini ove godine imala približno jednak broj ceremonija vezanih za autoputeve, ali s jednom bitnom razlikom. Susjedi nisu obilježavali početak gradnje nekoliko kilometara, nego su kroz dva svečana otvorenja u saobraćaj pustili više od 80 kilometara moderne saobraćajnice.

Kako ćete vidjeti iz priloženog reza stanja na terenu, otvorenjima prisustvuju čelnici najmoćnijih stranaka, zvaničnici na svim nivoima pa i predstavnici Evropske unije.

U Federaciji Bosne i Hercegovine gradi se na nekoliko dionica, a najveće su u Hercegovini. Riječ je o dionicama koje se nadovezuju na postojeću od granice s Hrvatskom do Zvirovića i “kreću” se ka sjeveru, odnosno prema Mostaru. To su Zvirovići – Počitelj i Buna – Počitelj.

Početak radova na prvoj spomenutoj dionici dugoj deset kilometara nedavno su obilježili Dragan Čović i ambasador NR Kine. Treba napomenuti da se most “Počitelj”, koji je u sastavu dionice, još uvijek ne gradi te da se i za njega s pravom može očekivati svečani kamen temeljac.

Autoput od Počitelja i Bune, druga spomenuta dionica, gradi se već neko vrijeme i trebao bi biti završen na ljeto 2020. Ovih nešto više od sedam kilometara biće beskorisno bez okončanja radova na dionici Zvirovići – Počitelj uključujući most, a što neće biti završeno prije 2022. godine.

Kod Zenice se pravi jedna od najzahtjevnijih dionica na autoputevima u BiH, Klopče – Pečuj, i dugačka je više od osam kilometara uključujući u ponedjeljak započeto kopanje jednog od najdužih tunela u državi. Ovaj dio autoputa A1 poznat i kao Zenička zaobilaznica također neće biti u potpunosti završen prije 2021., odnosno 2022. godine, zavisno od dijela dionice.

Kopanje tunela ispratili su direktor ACFBiH Adnan Terzić, ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, predsjednik FBiH Marinko Čavara, direktorica EBRD ureda u BiH Manuela Naessl te šef Delegacije EU u BiH i specijalni predstavnik EU u BiH ambasador Johann Sattler.

Posljednja dionica u FBiH nalazi se na Savi, od Svilaja prema istoimenom mostu uključujući i sam most, čime ta mala dionica dobija nešto više od 1,4 kilometara.

U Republici Srpskoj nedavno je, opet svečano, započeta gradnja 6,1 kilometar duge dionice od Doboja prema jugu. Ta dionica je dio Koridora 5C u RS i prirodni je nastavak na autoput A1 u FBiH.

Prilikom ozvaničenja početka gradnje svečanosti je prisustvovao politički vrh RS – predsjednica Republike Srpske Željka Cvijanović, predsjednik Vlade RS Radovan Višković i nezaobilazni Milorad Dodik. Klix.ba

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!